  • 1. Data: 2010-06-16 17:56:14
    Temat: Dywidenda KGHM i TPSA
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Witam!

    W tym tygodniu jedna rzecz nie daje mi spokoju.

    Kiedy tak właściwie nabywane jest prawo do dywidendy do tych spółek. Z
    informacji prasowych wynika, że jutro. Dlaczego zatem wczoraj od kursów
    obu spółek została odliczona wartość wypłacanej dywidendy? Czy nie
    powinno to się odbyć w piątek?

    Wiem, że pytanie pewnie jest banalne, ale nie daje mi spokoju.

    Mroziu

  • 2. Data: 2010-06-16 18:01:22
    Temat: Re: Dywidenda KGHM i TPSA
    Od: "Loser" <l...@W...gazeta.pl>

    Ciao

    Bylo przedwczoraj, co po zamknieciu poniedzialek zostalo uwzglednione

    Bo jest zasada D-3,czyli od 18/6 trzeba odjac 3 dni gieldowe.

    W sumie mogliby podawac faktyczne daty i nie byloby dezinformacji dla mniej
    doswiadczonych

    No chyba, ze wlasnie o to chodzi :-(

    Pozdrowko

    Loser

  • 3. Data: 2010-06-16 19:02:59
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Loser wrote:

    > Bylo przedwczoraj, co po zamknieciu poniedzialek zostalo uwzglednione
    >
    > Bo jest zasada D-3,czyli od 18/6 trzeba odjac 3 dni gieldowe.

    Czyli pierwsze notowanie bez prawa 18/06, dywidendę nabędą Ci co
    posiadali akcje na koniec sesji 17/06 a uwzględnili to w we wtorek 15/06
    (zgodnie z zasadą D-3). Przecież to bez sensu ;)

    Albo ja czegoś nie rozumiem :)

    Bo Ci co zostali z akcjami, są przez 3 dni udupieni. Bo jak sprzedadzą w
    tym okresie (15-17/06), to stracą.

    Mroziu

  • 4. Data: 2010-06-16 19:06:05
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Mroziu wrote:

> [...]
    > posiadali akcje na koniec sesji 17/06 a uwzględnili to w we wtorek 15/06
    > (zgodnie z zasadą D-3). Przecież to bez sensu ;)

    Chyba, że. Nabyli prawo do dywidendy już w poniedziałek po sesji, a
    tylko biuletyny informacyjne służą do dezinformacji :) Wtedy to ma jakiś
    sens :)

    Mroziu

  • 5. Data: 2010-06-16 19:14:39
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba, że. Nabyli prawo do dywidendy już w poniedziałek po sesji, a tylko
    > biuletyny informacyjne służą do dezinformacji :) Wtedy to ma jakiś sens :)

    Mam TP, to Ci powiem. ;)
    Gdybyś zakupił akcje w poniedziałek i miał je na koniec sesji, to w czwartek
    przed końcem sesji będą one na koncie 210 czyli KDPW zaksięguje je na Twoją
    osobę dopiero w czwartek.
    Gdybyś we wtorek akcje sprzedał, to z konta 210 zostaną ściągnięte w piątek,
    czyli w dniu ustalenia prawa do dywidendy (czwartek) będą dalej na Ciebie
    mimo że je sprzedałeś.

    Zakup parę dni przed dla dywidendy i szybka sprzedaż, to zwykle kiepski
    interes. Ja inwestuję sobie długoterminowo (tak tak!) i już czekam na
    dywidendę za rok. Obserwując niektóre spółki, to część z nich odrabia
    dywidendę (Żywiec) w ciągu paru tygodni, a są takie które tracą dużo więcej
    niż dywidenda (KGHM).

    Trzeba pamiętać, że nawet mając straty na kupnie i sprzedaży papierów
    płacisz podatek od dywidendy. Ten podatek nie ma znaczenia, jeżeli masz
    zyski z handlu za cały rok.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2010-06-16 19:16:04
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Mroziu" <m...@h...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Albo ja czegoś nie rozumiem :)
    >
    > Bo Ci co zostali z akcjami, są przez 3 dni udupieni. Bo jak sprzedadzą w

    mylisz sie.
    Tepsa : 17.06 wiec 14.06 trzeba kupić.
    KGHM nie wiem

  • 7. Data: 2010-06-16 19:57:26
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Mroziu wrote:

> [...]
    > powinno to się odbyć w piątek?
    >
    > Wiem, że pytanie pewnie jest banalne, ale nie daje mi spokoju.

    Żeby mieć prawo do dywidendy trzeba być właścicielem akcji na koniec sesji w
    dniu dywidendy. Czyli trzeba być właścicielem akcji na zamknięciu w dniu
    dywidendy. Następnego dnia na otwarciu można przestać być właścicielem
    akcji. Czyli by dostać dywidendę trzeba być właścicielem akcji od zamknięcia
    w dniu dywidendy do otwarcia następnego dnia giełdowego. To jest minimalny
    czas w jakim trzeba być właścicielem akcji by dostać dywidendę. Teraz jest
    pytanie kiedy się jest właścicielem akcji. Na WGPW nie w momencie zakupu
    tylko w momencie księgowania. Ponieważ jest to robione dokładnie i z
    najwyższą starannością, a wszystkie zapisy są kaligrafowane, trwa to 3 dni
    giełdowe. Pani Basia musi to wprowadzić do komputera, potem wydrukować i
    następnie pani Krysia przepisuje piórkiem do skoroszytu i na koniec Pan
    prezes podpisuje i wtedy zostaje się właścicielem akcji. Te 3 dni trzeba
    brać pod uwagę. Czyli jeżeli wydaliśmy pieniądze na akcje 13 to po mordędze
    pani Basi i Krysi oraz pana Prezesa właścicielami będziemy 16 i to cała
    tajemnica.

  • 8. Data: 2010-06-16 20:25:07
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    totus wrote:

> [...]
    > pani Basi i Krysi oraz pana Prezesa właścicielami będziemy 16 i to cała

    No tak teraz wszystko jasne. Spieraliśmy się o to z kumplem i jak się
    okazuje - oboje mieliśmy rację ;)

    I to jest w sumie dokładnie ta sama zasada, wg której kasa ze sprzedaży
    akcji fizycznie na naszym rachunku maklerskim ląduje po 3 dniach ;)

    Wielkie dzięki za wyjaśnienie ;)

    Mroziu