  • 1. Data: 2006-01-09 18:44:57
    Temat: Amex vs Visa - zakupy internetowe z USA.
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Czy ktos moze zna porowanie kursow przy zakupach za dolary amerykanskie
    i platnosci karta Amex wydana przez American Express Polska SA (karta
    osobista
    wydawana obok karty korporacyjnej) w porownaniu z Visa Multibanku?
    Tylko takimi dwiema dysponuje do zakupow zdalnych. Ktora korzystniej placic
    w amerykanskich sklepach internetowych (Amazon)?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2006-01-09 22:15:30
    Temat: Re: Amex vs Visa - zakupy internetowe z USA.
    Od: "Andrzej" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ocm> napisał w wiadomości

> [...]
    > placic
    > w amerykanskich sklepach internetowych (Amazon)?

    Visa - bo większa akceptowalność zwłaszcza w internecie.
    Amex'em - tam gdzie się da, ale w internecie może być ciężko

    Pozdr

  • 3. Data: 2006-01-09 22:35:04
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Marcin wrote:
> [...]
    > Tylko takimi dwiema dysponuje do zakupow zdalnych. Ktora korzystniej
    > placic w amerykanskich sklepach internetowych (Amazon)?

    W Stanach nie powinno być problemu z żadną z tych kart.
    Myślę, że będzie ci trudno znaleźć porównanie kosztów tych dwóch kart.
    Mam dla Ciebie propozycję:
    Zrób każdą z tych kart transakcję w USD, na jakąś małą kwotę, np. zapłać za
    jakąś usługę w internecie, najlepiej u tego samego sprzedawcy i o tej samej
    porze. Jest szansa (tak pół na pół), że rozliczenie będzie w tym samym dniu
    dla obydwu kart. Wtedy spójrz na wyciąg, przelicz na PLN i będziesz miał
    porównanie.
    Jeśli transakcje zostaną rozliczone w różnych dniach to porównanie będzie
    tylko przybliżone, ponieważ ostatnio zmienność kursów walut jest spora.

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2006-01-09 22:45:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin" <n...@n...ocm> wrote in message

> [...]
    placic
    > w amerykanskich sklepach internetowych (Amazon)?

    Multibankowa VISA bedzie prawdopodobnie drozsza. Jest ona rozliczana w Euro,
    wiec bedziesz mial 2 przewalutowania
    USD => EUR => PLN, a do tego
    w przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonywanych za
    granicą w walucie innej niż waluta rozliczeniowa, MultiBank, na podstawie
    przepisów Visa International, może pobrać dodatkowo prowizję za
    przewalutowanie transakcji lub wypłaty gotówki w wysokości do 2% wartości
    transakcji lub wypłaty gotówki

    Karty Amex sa rozliczane w USD, wiec powinno byc taniej. Z tego co podaje
    Millennium, Amex pobiera za przewalutowanie marze w wysokosci 1%.

    MK

  • 5. Data: 2006-01-10 00:13:25
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    MK wrote:
    > Multibankowa VISA bedzie prawdopodobnie drozsza. Jest ona rozliczana
    > w Euro, wiec bedziesz mial 2 przewalutowania
    > USD => EUR => PLN, a do tego

    Racja, nie pomyślałem o sprawdzeniu walut rozliczeniowych.

> [...]
    > prowizję za przewalutowanie transakcji lub wypłaty gotówki w
    > wysokości do 2% wartości transakcji lub wypłaty gotówki

    Pytanie: czy pobiera?

    > Karty Amex sa rozliczane w USD, wiec powinno byc taniej.

    I prawdopodobnie będzie, ale ja jednak potestowałbym.

    --
    Dawid

  • 6. Data: 2006-01-10 10:28:41
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    Jakieś 3 lata temu miałem AmExa z Millenium i 1 raz kupowałem książkę na
    amazon.com i porównywałem do rozliczenia z MC KK z PKO transakcji w USD
    dokonanej w tych dniach (niestety nie w tym samym dniu i tym samym sklepie)
    i AmEx wypadał o wiele korzystniej, ale dokładnych wyników nie pamiętam.