  • 1. Data: 2006-01-09 16:28:47
    Temat: Kredyt w celu zainwestowania
    Od: "Marcin" <g...@l...pl.killspam.com>

    Mam pytanie.

    Co sądzicie o pomysle wzięcia kredytu odnawialnego w celu zainwestowania go
    w fundusz akcyjny? Jeśli wszystko pójdzie ok - całkiem ładny zysk na koniec
    okresu kredytowania.

    A może jakiś inny pomysł tego typu. Kredyt jaki znalazłem w swoim banku
    (MulitBank) to 12%, kalkulator pokazuje, że mogę dostać ~20000zł.

    Są takie produkty jak kredyt na akcje, ale nie za bardzo mam czas się tym
    zajmować...

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2006-01-09 17:06:13
    Temat: Re: Kredyt w celu zainwestowania
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin <g...@l...pl.killspam.com> wrote:
    > Co sądzicie o pomysle wzięcia kredytu odnawialnego w celu
    > zainwestowania go w fundusz akcyjny? Jeśli wszystko pójdzie ok -
    > całkiem ładny zysk na koniec okresu kredytowania.

    Glupi pomysl :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 3. Data: 2006-01-09 18:09:02
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    napisał w wiadomości news:dpu5j7$l50$1@news.onet.pl...

    > Glupi pomysl :)

    Moze zaklad i spraedzimy 31.12.06 czy taki glupi? ;-)
    U nas to jeszcze sciene fiction, ale np.w USA jest norma inwestowanie na
    gieldzie pozyczonych pieniedzy.
    Oczywiscie to bardzo ryzykowny pomysl, ale zna ktos pomysl na duze zyski bez
    duzego ryzyka?
    Wracajac do rzeczywistosci to najlatwiej dostac kredyt na pierwotne emisje
    akcji. Istnieje tez mozliwosc otrzymania takiego kredytu pod zastaw
    posiadanych akcji - wowczas dostajemy ok.80% wartosci aktywow, a te sa
    blokowane na rachunku brokerskim...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2006-01-09 19:38:54
    Od: ...@...c

    Dnia Mon, 9 Jan 2006 18:06:13 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Glupi pomysl :)

    A nawet bardzo głupi - 12% (pewnie + prowizja) to drogo. Policz że od
    zysków kapitałowych jeszcze cie obelkują - a fundusz akcji też tani w
    prowadzeniu nie jest. W praktyce doliczająć koszty własne wyjdze że powyżej
    20% dopiero wychodzisz na zero. A to juz cholerne ryzyko.

    Jeszcze rozumiem sytuacje kiedys mamy lokal do wynajęcia i bierzemy pod
    niego pożyczkę hipoteczną. Z najemu płacimy odsetki a obracamy pieniązkami
    banku 'gratis' - ryzykujemy relatywnie niewiele choć i tu na fundusz akcji
    bym sie nie decydował a raczej jakiś mieszany. Tak czy inaczej lokal wtedy
    'pracuje' dodatkowo a ewentualne dołki w kursach akcji świetnie wygładza
    zysk z najmu. Dodatkowo generalnie nieruchomości drożeją a wiec i najem
    czyli z zasiegu 5-10 lat kolejne pare punktów zyskujesz.

    --
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2006-01-10 12:15:43
    Od: "Artur Dombrowski" <a...@d...pl>

    no i trafisz na takiego wynajmujacego, ktory placic ci nie bedzie
    a ty wyrzucic go nie mozesz bo musisz lokal zastepczy zalatwic

    Z wynajmowaniem tez ryzyko

    Artur

  • 6. Data: 2006-01-10 12:17:42
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Marcin" <g...@l...pl.killspam.com> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > (MulitBank) to 12%, kalkulator pokazuje, że mogę dostać ~20000zł.
    >
    > Są takie produkty jak kredyt na akcje, ale nie za bardzo mam czas się tym

    Jesli juz chcesz tak spekulowac, to zastanow sie nad czyms takim:

    1. Bierzesz kredyt w CHF,
    2. Zamieniasz CHF na PLN,
    3. Kupujesz polskie obliagcje.

    Jesli uda Ci sie wziac kredyt w CHF po kursie w okolicach 2,55-2,60, to nie
    powinienes duzo ryzykowac. A jest szansa, ze przez 2-3 lata uda Ci sie
    zarobic na tej spekulacji.

    Ten proponowany przez Ciebie pomysl jest zbyt ryzykowny wedlug mnie. No ale
    to Ty decydujesz o swoich pieniazkach :))

    Malin

  • 7. Data: 2006-01-10 19:14:40

    Dnia Tue, 10 Jan 2006 13:15:43 +0100, Artur Dombrowski napisał(a):

    > no i trafisz na takiego wynajmujacego, ktory placic ci nie bedzie
    > a ty wyrzucic go nie mozesz bo musisz lokal zastepczy zalatwic
    >
    > Z wynajmowaniem tez ryzyko

    bez obrazy ale srając też można miec zaparcie tyle że za sranie nie płacą.

    --
    pozdrawiam,