  • 71. Data: 2009-12-17 23:41:22
    Temat: Re: Alior & zmiany na gorsze
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > kokosów z odsetek na tym rorze nie dostaniesz, to zaledwie cień tego co
    > było na początku,
    > a jak ktoś wypłaca zawsze z tego samego bankomatu to wszystkie darmowe
    > (za 5 zł) potrzebne mu nie są

    Tym niemniej jakąś kwotę muszę mieć zawsze do natychmiastowej
    dyspozycji, więc lepiej jak jest oprocentowana (zrównoważy to opłatę za
    kartę).

    Od biedy to mógłbym spokojnie żyć na Euronetach. W Warszawie one są
    wszędzie.

    > generalnie oferta musi zostać dostosowana do potrzeb

    Oczywiście, jak wszystko :)

    --
    Mithos

  • 72. Data: 2009-12-18 07:47:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tym niemniej jakąś kwotę muszę mieć zawsze do natychmiastowej
    > dyspozycji, więc lepiej jak jest oprocentowana (zrównoważy to opłatę za
    > kartę).

    Ale gdzie logika:
    1. masz bank, w ktorym za kartę 0 zł i oprocentowanie ror 0% - nie
    placisz i nic od banku (odsetki) nie dostajesz (pomijam fakt, ze mozna
    kase przelac na KO i cos na tym zarobic),
    2. inny bank - placisz x zl za konto/karte ale konto jest oprocentowane
    i aby zrownowazyc oplaty musisz iles tam trzymac - też wychodzisz na
    zero jeżeli gdzieś po drodze państwo nasze nie pobierze podatku

    > Od biedy to mógłbym spokojnie żyć na Euronetach. W Warszawie one są
    > wszędzie.

    a ja ich nie lubię, wolę "egzotyczne" bankomaty np. KB, które wydają 20
    zł ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 73. Data: 2009-12-18 08:10:11
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 18 Gru, 08:47, RobertS <b...@x...pl> wrote:

> [...]
    > i aby zrownowazyc oplaty musisz iles tam trzymac - też wychodzisz na
    > zero jeżeli gdzieś po drodze państwo nasze nie pobierze podatku

    Oba rozwiązania są dobre, zależy tylko w jakiej sytuacji.

    Jak ktoś chce wypłacać z dowolnego bankomatu lub na ROR trzyma pod
    wypłaty większe kwoty to lepsza jest wersja 2, jak ktoś wypłaca zawsze
    w tym samym bankomacie, możliwe, że tylko raz w miesiącu za to całą
    kwotę to lepsza jest wersja 1. W tym skrajnym przypadku to nawet
    wersja 2 bez karty może wystarczać.

  • 74. Data: 2009-12-18 08:26:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > w tym samym bankomacie, możliwe, że tylko raz w miesiącu za to całą
    > kwotę to lepsza jest wersja 1. W tym skrajnym przypadku to nawet

    a dlaczego w przypadku 1. nie miałby wypłacać ileś tam razy w miesiącu?
    pokazałem tylko powiązanie opłaty za konto/kartę z oprocentowaniem konta

    IMHO nie ma znaczenia czy ktoś wypłaca 10x czy 2x, możesz mieć kartę za
    0 zł i codziennie wypłacać po 50 zł, w różnych bankomatach...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 75. Data: 2009-12-18 09:15:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 19:17:48 +0000, xbartx napisał(a):

    > A propos "zmian na gorsze" to widzę inne bardziej namacalne. Wczoraj i
    > dzisiaj byłem w oddziale. Kolejka do kasy, to już raczej standard. Z
    > moich obserwacji 2-3 zawsze czekają.

    Widzę, że rok 2009 był rokiem Aliora, 2010 zapowiada się jako rok
    jechania po Aliorze ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 76. Data: 2009-12-18 09:17:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 19:03:15 +0000, xbartx napisał(a):

    > Ja ostatnio testowałem i ten on/off line jest jakiś czasowy. Dłużej nie
    > użwałem kk i jak kupowałem w empiku przekrój to poszło online. Później
    > się okazało, że koleżanka też chce przekrój i za jakieś 30 min już
    > poszło offline. Może tutaj jest trop i jakaś analogia?

    To chyba nie jest tak, że każda transakcja, w każdym punkcie (albo
    chociaż w tym samym). Pewnie jest jakiś algorytm na zasadzie "nie więcej
    niż 2/5 transakcji, na kwotę nie większą niż X złotych..."

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 77. Data: 2009-12-18 09:33:24
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 18 Gru, 09:26, RobertS <b...@x...pl> wrote:

> [...]
    >
    > IMHO nie ma znaczenia czy ktoś wypłaca 10x czy 2x, możesz mieć kartę za
    > 0 zł i codziennie wypłacać po 50 zł, w różnych bankomatach...
    Pewnie, że można ale dlatego pisałem o różnych przypadkach.
    Niektórzy wypłacają raz w miesiącu. Czyli właściwie mogliby się obejść
    bez karty płatniczej i wypłacać w oddziale.

    Co do wypłacania codziennie po 50zł w różnych bankomatach to chyba nie
    ma wielu takich ofert...jesli mówiąc "różne" mamy na myśli wszystkie.
    IMHJO jeśli ktoś wypłaca bardzo czesto małe kwoty i się sporo
    przemieszcza (nie tylko codziennie tą samą trasą do pracy i powrót) to
    można to w miarę skutecznie robić jedynie mając wypłaty ze wszystkich
    bankomatów gratis.

  • 78. Data: 2009-12-18 14:54:49
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 09:17:13 +0000, Olgierd napisał(a):

    > To chyba nie jest tak, że każda transakcja, w każdym punkcie (albo
    > chociaż w tym samym). Pewnie jest jakiś algorytm na zasadzie "nie więcej
    > niż 2/5 transakcji, na kwotę nie większą niż X złotych..."

    Możliwe, ale w Pawle i Gawle mam to samo. Jak dłużej nie kupuje
    śniadania, to pierwsza idzie online a na następny dzień już jest off.

    --
    xbartx

  • 79. Data: 2009-12-18 14:57:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 09:15:36 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Widzę, że rok 2009 był rokiem Aliora, 2010 zapowiada się jako rok
    > jechania po Aliorze ;-)

    Bez przesady, po prostu opisuję co widzę. Dzisiaj byłem trzeci raz, sobie
    policzyłem i u mnie jest tak: na 6 stanowisk "bankiera" tylko dwa są
    zawsze obsadzone a przed 17 już tylko jeden.

    --
    xbartx

  • 80. Data: 2009-12-18 15:04:00
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 23:31:52 +0100, MarekZ napisał(a):

    > To prawda, ludzie nie zwracają na takie rzeczy uwagi. Ostatnio tak się
    > złożyło, że rozmawiałem z panią sprzątaczką o bankach. No i przy okazji
    > wyszło, że ma ror w Millennium - jedna z najdroższych ofert na rynku do
    > tego jakąś kartę kredytową z limitem typu 2000 zł, za którą płaci bo nie
    > wyrabia limitów zwalniających. Zgroza. :) Gdyby wszyscy mieli takie
    > podejście nadal mielibyśmy przelewy po 2 zł. we wszystkich bankach.

    Też mnie zastanawia z czego to wynika? Jak ktoś ma drogi sklep pod domem,
    to na zakupy będzie czasami jeździł i 30 min, aby w kupić taniej. To samo
    się w sumie tyczy każdych innych zakupów. Z bankami już to niestety nie
    działa. Czy to jest jakaś bankowa niechęć albo strach? Ostatnio swojego
    kolegę przekonywałem, aby wyprowadził się z Inteligo do dbneta - w miarę
    dużo wypłaca i jeszcze przelewy. To mimo, że się przeniósł do dbnet i
    wiedział, bo mu 3 razy powtarzałem o opłacie za kartę, to i tak zapłacił
    5 pln za pierwszy miesiąc i machnął ręką. Dziwne, nieprawdaż?

    --
    xbartx