  • 1. Data: 2009-01-22 09:37:05
    Temat: Alior i wniosek o KK
    Od: top <t...@n...com>

    Prawie przebrnąłem przez te kilka stron wniosków ;). Tak się zastanawiam
    czy Alior wydzwania do pracodawcy w celu potwierdzenia danych o zarobkach ?

    Czy ktoś, kto dostał tam już kartę może się wypowiedzieć jak to wygląda
    ? Nie to, żebym miał coś do ukrycia, ale niepodoba mi się sytuacja że
    ktoś wydzwania do mnie do firmy i wypytuje o mnie, o ile mu w ogóle
    cokolwiek powiedzą, hehe.

    A z drugiej strony, to skąd taki pracownik banku dzwoniąc do firmy wie z
    kim rozmawia ? Ciekawe czy jak ktoś poda we wniosku swój numer firmowy i
    pogada z dzwoniącym bankowcem jako "księgowa" to on się jakoś połapie ;))) ?

    Pozdr.
    tOp

  • 2. Data: 2009-01-22 09:55:35
    Temat: Re: Alior i wniosek o KK
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 10:37:05 +0100, top napisał(a):

    > A z drugiej strony, to skąd taki pracownik banku dzwoniąc do firmy wie z
    > kim rozmawia ? Ciekawe czy jak ktoś poda we wniosku swój numer firmowy i
    > pogada z dzwoniącym bankowcem jako "księgowa" to on się jakoś połapie

    Najczęściej po tym, że telefon powinien nastąpić po pisemnym upoważnieniu
    od pracownika. U mnie jest tak, że kopia zostaje w kadrach, oryginał
    idzie do banku. Jak dzwonią z banku, kadrowa sięga do akt osobowych
    pracownika i widzi, czy dany pracownik prosił ją o jakieś zaświadczenie i
    czy jest tam klauzula o zgodzie na sprawdzenie.

    Poza tym potwierdza słowami tak/nie, czyli człowiek z banku czyta dane i
    pyta czy to prawda.

    Oczywiście czy to naprawdę dzwonią z banku, a może z konkurencji -- nie
    będzie wiedziała. Ale przypadku w tym, że jest zaświadczenie do banku X i
    telefon z banku X większego być nie może.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-01-22 10:17:56
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 22 Sty, 10:37, top <t...@n...com> wrote:
    > Prawie przebrnąłem przez te kilka stron wniosków ;). Tak się zastanawiam
    > czy Alior wydzwania do pracodawcy w celu potwierdzenia danych o zarobkach ?

    Owszem, nadto weryfikują, czy telefony podane we wniosku są
    rzeczywiście telefonami Twojego pracodawcy. Mnie, wskutek tej
    niezgodności (firma zmieniła telefon), odwalili wniosek o
    przeniesienie karty.

  • 4. Data: 2009-01-22 10:26:26
    Od: top <t...@n...com>

    Olgierd wrote:

    > Oczywiście czy to naprawdę dzwonią z banku, a może z konkurencji -- nie
    > będzie wiedziała. Ale przypadku w tym, że jest zaświadczenie do banku X i
    > telefon z banku X większego być nie może.

    Ale ja pytałem o przypadek odwrotny. Skąd pracownik banku wie że
    rozmawia z kadrową, a nie np. z samym winoskodawcą ;) ? Chodziło mi o to
    że ktoś wpisuje we wniosku jako kontakt do firmy numer firmowy + swój
    wewnętrzny, bankowiec dzwoni, wnioskodawca odbiera, przedstawia się jako
    "dział kadr", potwierdza ładnie wszystko co bankowiec mu czyta :D. I
    skąd bankowiec będzie wiedział z kim naprawdę rozmawiał ?

  • 5. Data: 2009-01-22 10:28:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 11:26:26 +0100, top napisał(a):

> [...]
    > "dział kadr", potwierdza ładnie wszystko co bankowiec mu czyta :D. I
    > skąd bankowiec będzie wiedział z kim naprawdę rozmawiał ?

    No cóż, tak absurdalnej sytuacji na pewno raczej nikt nie przewiduje.
    Problem zresztą w tym, że wnioskujący o kartę musiałby cały czas
    przedstawiać się jako kadry, co rychło wzbudziłoby -- takie mam
    przekonanie -- ciekawość jeśli nie irytację innych interesantów.

  • 6. Data: 2009-01-22 10:33:10
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    szczurwa wrote:

    > Owszem, nadto weryfikują, czy telefony podane we wniosku są
    > rzeczywiście telefonami Twojego pracodawcy. Mnie, wskutek tej
    > niezgodności (firma zmieniła telefon), odwalili wniosek o
    > przeniesienie karty.
    W jaki sposob to weryfikuja? Pytam z ciekawosci - niby dane firmowe sa
    jawne, ale w jaki sposob to robia? szukaja na stronie www, kontaktuja
    sie z operatorem (tu raczej nikt im info nie udzieli), dzwonia(jesli tak
    to skad wiedza ze dzwonia np do firmy A a nie do kolegi B)?

    --
    Regards,
    Maverick

  • 7. Data: 2009-01-22 10:36:22
    Od: BK <b...@g...com>

    On 22 Sty, 11:28, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    > przedstawiać się jako kadry, co rychło wzbudziłoby -- takie mam
    > przekonanie -- ciekawość jeśli nie irytację innych interesantów.

    A jak ktos pracuje w kadrach? :)

  • 8. Data: 2009-01-22 10:51:06
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 22 Sty, 11:33, Maverick <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > sie z operatorem (tu raczej nikt im info nie udzieli), dzwonia(jesli tak
    > to skad wiedza ze dzwonia np do firmy A a nie do kolegi B)?

    Nie mam pojęcia, może pytają u operatora ? Czytaj, fragment maila z
    Aliora:

    "Co do umowy z TP S.A. to był to jedynie przykład, gdyż niezależnym
    źródłem pozyskania numeru telefonu do pracodawcy może być również
    operator telefonii komórkowej - chodzi, o to, że taki numer telefonu
    musi być konkretnie zarejestrowany na firmę a nie na osobę prywatną.
    Jeżeli chodzi natomiast o uproszczoną procedurę to Komisja Nadzoru
    Finansowego ograniczyła takie formy przenoszenia limitów i wymaga od
    Banków przeprowadzania pełnej analizy kredytowej wraz z weryfikacją
    zatrudnienia."

    Szkoda mi tej karty, a właściwie przelewów, bo wniosek był
    listopadowy, ale cóż...Jak by ja wydali zgodnie z tym, co trąbią na
    stronie o przenoszeniu limitów, nie byłoby problemu. A im tzw.
    weryfikacja zajęła od 28 listopada do przedwczoraj.

  • 9. Data: 2009-01-22 12:25:23
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Owszem, nadto weryfikują, czy telefony podane we wniosku są
    > rzeczywiście telefonami Twojego pracodawcy. Mnie, wskutek tej
    > niezgodności (firma zmieniła telefon), odwalili wniosek o
    > przeniesienie karty.

    U mnie sprawdzali także telefon domowy, czy się zgadza z tym w książce
    telefonicznej i im się nie zgadzało, bo podałem inny MSN niż ten w książce.

    Poza tym, bankierka przyznała, że sprawdzali w Urzędzie Miasta czy firma
    faktycznie istnieje (prowadzę DG). Ale do firmy nie dzwonili.

    OT. Przelew z karty, wyslany rano, tego samego dnia spłacił KK Citi
    (obawiałem się czy się Alior wyrobi, a to był dzień spłaty). Czyli działa.

    a.

  • 10. Data: 2009-01-22 12:56:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 12:25:23 +0000, Wemif napisał(a):

> [...]
    >
    > Poza tym, bankierka przyznała, że sprawdzali w Urzędzie Miasta czy firma
    > faktycznie istnieje (prowadzę DG). Ale do firmy nie dzwonili.

    To już jest naprawdę szpiegomania.