  • 1. Data: 2012-08-02 13:36:59
    Temat: [Alior] KK - blokada w błędnej walucie
    Od: " " <n...@g...pl>

    Witam grupowiczów!

    W dniu dzisiejszym spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja podczas próby opłacenia
    rachunku hotelowego przy pomocy karty kredytowej (Alior Mastercard).

    Rachunek opiewał na kwotę +- 60000 INR (rupii indyjskich) co odpowiada +-
    kwocie 3700 zł. Dostępny limit na karcie (ponad 5000 zł) pozwalał na
    uiszczenie tej opłaty.

    Ku mojemu zdziwieniu, transakcja na kwotę 60000 INR była odrzucana na kilku
    hotelowych terminalach. Wpierw myślałem że jest to kwestia jakiś limitów per
    operację, więc poprosiłem o próbę rozbicia na mniejsze kwoty co też uczyniono:

    1) transakcja na kwotę 30000 INR - zaakceptowana

    2) kolejna transakcja na kwotę 30000 INR - odrzucona

    3) transakcja na kowtę 15000 INR - zaakceptowana

    4) kolejna transakcja na kwotę 15000 INR - odrzucona

    Miałem ze sobą laptopa, także po zalogowaniu się na stronę internetową banku
    okazało się, że te transakcje które zostały zaakceptowane mieściły się w
    dostępnych środkach i trafiają do blokad, ALE są interpretowane w innej
    walucie (THB zamiast INR - czyli tajskich bathach zamiast rupii indyjskich).

    Musiałem więc w trybie pilnym spłacić kartę kredytową ażeby móc zapłacić za hotel.

    Aktualnie w blokadach widzę, że zapłacona kwota 60000 (interpretowana jako
    waluta THB) wymagała blokad na sumę ponad 6000 zł (czyli dużo więcej niż
    wymagane 3700 zł)

    Oczywiście posiadam fakturę z hotelu oraz wydruki z terminali potwierdzające
    zawarcie transakcjii w indyjskich rupiach.

    Jaki następny krok? Kto zawinił?
    a) Hotel? (terminal pytał się o kwotę w INR, ta także jest na wydruku
    potwierdzenia)?
    b) Mastercard?
    c) Alior w swoim systemie? Dodam, że kartą płaciłem w dwóch miejscach poza
    hotelem i wtedy interpretacja waluty była poprawna.

    Gdzie reklamować? Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

  • 2. Data: 2012-08-02 13:42:47
    Temat: Re: [Alior] KK - blokada w błędnej walucie
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com>

    n...@g...pl wrote:
    > Oczywiście posiadam fakturę z hotelu oraz wydruki z terminali potwierdzające
    > zawarcie transakcjii w indyjskich rupiach.

    Zacznij od banku, a na drugi raz na dalekie wyjazdy warto mieć drugą
    kartę, przy czym najlepiej Amex - brak limitów a dzięki temu żadne
    podwójne/błędne blokady nie są groźne :) Aczkolwiek na ogół troche
    kosztuje.

    P.

  • 3. Data: 2012-08-02 14:42:31
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    n...@g...pl pisze:

    > Jaki następny krok?

    Poczekać aż się rozliczy. Jak się rozliczy w poprawnej walucie, to nie
    będziesz mieć podstaw do reklamacji, a jak się rozliczy w złej, to
    reklamować w banku (a potem w ew. w sądzie...).

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2012-08-02 16:31:46
    Od: " " <a...@g...pl>

    > Poczekać aż się rozliczy.

    Ja bym raczej szybko kontaktował się z bankiem - podejrzewałbym, że to
    przekręt ze strony hotelu (i ich majstrowanie przy terminalu), który żeruje na
    naiwnych, nieumiejących znaleźć się w sytuacji turystach.

  • 5. Data: 2012-08-02 16:40:52
    Od: " " <n...@g...pl>

    > Ja bym raczej szybko kontaktował się z bankiem - podejrzewałbym, że to
    > przekręt ze strony hotelu (i ich majstrowanie przy terminalu), który żeruje na
    > naiwnych, nieumiejących znaleźć się w sytuacji turystach.

    Nie sądzę żeby hotel bawił się w takie praktyki (nastawiony na obsługę klienta
    biznesowego, 5*, sieć Westin), zresztą byłem obecny przy transakcji, terminal
    ewidentnie wypisywał zapytanie INR: ______, nie było żadnego wyboru waluty itp.

  • 6. Data: 2012-08-09 14:15:24
    Od: " " <n...@g...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):

    > Poczekac‡ az sie™ rozliczy. Jak sie™ rozliczy w poprawnej walucie, to nie
    > be™dziesz miec‡ podstaw do reklamacji, a jak sie rozliczy w zlej, to
    > reklamowac‡ w banku (a potem w ew. w sa…dzie...).

    Automagicznie rozliczyło się w poprawnej walucie.

  • 7. Data: 2012-08-09 16:18:53
    Od: "Sinus " <s...@g...pl>

    <n...@g...pl> napisał(a):
    > Jaki następny krok?

    Udać się do Polbanku po kartę MC T-Mobile i na przyszłość nią płacić za
    granicą. Biorąc pod uwagę kursy walut, oszczędziłbyś na tej transakcji ~200zł.

    --
    Sinus