  • 11. Data: 2009-06-01 16:53:18
    Temat: Re: Aktualna wysokość kultury bankowosci w Alior
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tomasz Pająk" <t...@e...gliwice.pl> wrote in message
    news:h00ktc$15d$1@inews.gazeta.pl...

    > No fakt, jest to jakieś wyjście ale raz że tymczasowe a dwa (ponieważ
    > promocja na KK Gold się właśnie skończyła) wypłaty z bankomatów kosztują i
    > to niemało (za wyjątkiem Ewronet i Dominet).

    Jak ja bralem sobie karte to nie bylo promocji za 0pln, ale nigdy mnie nie
    obciazyli oplata. Moze to zalezy od oddzialu, wiec proponuje zapytac. Jak
    pytalem przez Planet o mozliwosc wydania karty bezplatnie to zawsze mowili,
    ze nie ma takiej mozliwosci...

    > Jedynym argumentem dla mnie za pozostaniem tam oprócz poziomu obsługi jest
    > w tej chwili lokata Po Prostu. Dalej: nie wiadomo czy w powyższej promocji
    > nie ma haczyków np umowa terminowa min 2 lata. Generalnie nie lubię
    > kombinowania i dlatego wolałem prosty układ: 8 PLN co miesiąc i niczym się
    > wiecej nie przejmować. Ale skoro zdecydowali się na ostateczne rozwiązanie
    > kwestii "pospólstwa" to muszę się dostosować do polityki banku zabrac te
    > troche kilozłociszczy ukłonić się i wyjść.

    Ja zmieniam pakiet na Zloty, jak nie beda chcieli przedluzyc mi karty bez
    oplaty to sobie otworze konto Nordea Spektrum, a Fortis pozostanie tylko do
    transakcji bezgotowkowych.

    MK

  • 12. Data: 2009-06-01 17:32:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Mon, 1 Jun 2009 13:04:59 +0200
    "Tomasz Pająk" <t...@e...gliwice.pl> wrote:

    > Mam m.in. na myśli takie ficzyrsy jak:
    > - lokata nocna - czy środki prawidłowo spływają każdego dnia

    Działa ok. Na początku było z raz albo dwa razy, że lokata nie wróciła,
    albo odsetki się nie naliczyły, ale wtedy ostro kombinowali z systemem.
    Środki znikają około 1 w nocy i wracają jakoś przed 7.

    > - obsługa przez www - czy są problemy z wychodzeniem / docieraniem /
    > księgowaniem przelewów, czy zdarzają się (jak często) awarie / inne
    > nieczynności systemu

    System działa poprawnie. Dupowato jest z 3 sesją KIRu, bo księgują
    następnego dnia rano - tylko na ich stronie nic nie pisze, że
    następnego dnia roboczego. W maksymalnie skarajnym przypadku czyli jak
    czwartek/piątek święto to wysyłając 3 sesją pieniądze do Aliora w środę
    będziesz mógł nimi dysponować dopiero w poniedziałek rano :/
    Generalnie Alior znalazł dobry myk na lokatę O/N z tym księgowaniem 3
    sesji.

    > - debetówka - czy zdarzają się problemy z autoryzacją przy
    > płatnościach tudzież wypłatach gotówki ?

    Jest to karta maestro. Stare bankomaty BGŻ, bankomaty Eurobanku i nowe
    bankomaty Polbanku ich nie łykają. Tutaj lepiej spisuje się Nordea.

    > - czy korespondencję z bankiem można efektywnie "uprawiać" przez www
    > (tak jak mam w Fortisie) czy też wszystko co wykracza poza udzielenie
    > ogólnej informacji trzeba załatwiać osobiście w oddziale?

    Można telefonować, ale dużo rzeczy jeszcze oddział albo w ogóle ich nie
    można załatwić jeszcze ;) Po bliższym kontakcie z bankierką można się
    przez maila dogadywać.

    Xenocide

  • 13. Data: 2009-06-01 17:38:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    xbartx pisze:
> [...]
    > będziesz mógł nimi dysponować dopiero w poniedziałek rano :/
    > Generalnie Alior znalazł dobry myk na lokatę O/N z tym księgowaniem 3

    Z Multibanku nawet jak wyślę przelew o 5 rano to w Alior jest dopiero
    next day.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2009-06-01 17:54:24
    Od: Piona <e...@w...pl>

    Tomasz Pająk pisze:
    > Witam szanowną Grupę,
    > W związku z zamachem Fortisa na E-pakiet muszę szybko, choć z bólem serca
    > się zeń wynosić. Wśród
    > rozważanych opcji jest m.in Alior.

    Ja ostatnio zauwazyłem ciekawą "przypadłość" aliora :
    Mianowicie przelew z aliora do lukas banku szedł ... 4 godziny ???
    Nie wiem skąd taka prędkość...
    piona

    --
    http://piona.fm.interia.pl
    ..>> moja strona <<..

  • 15. Data: 2009-06-01 18:12:53
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Cze, 19:54, Piona <e...@w...pl> wrote:

    > Ja ostatnio zauwazyłem ciekawą "przypadłość" aliora :
    > Mianowicie przelew z aliora do lukas banku szedł ... 4 godziny ???
    > Nie wiem skąd taka prędkość...

    Z kolei ja zauważyłem, że transakcje debetówką w euronetach
    zlokalizowanych w Multibanku pojawiają się w Aliorze niemal
    natychmiast. Inne potrafią spływac kilka dni.

  • 16. Data: 2009-06-01 18:20:33
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Mithos pisze:

    > Z Multibanku nawet jak wyślę przelew o 5 rano to w Alior jest dopiero
    > next day.

    Ale jak dziś wysłałem z mBanku o 9:50 to o 15:20 w Aliorze już był.
    Ciekawe skąd taka różnica między 'multi' a 'm'. No chyba że kwota gra tu
    rolę - moja nie przekraczała 4 cyfr.

    --
    Jacek Midura

  • 17. Data: 2009-06-01 19:30:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On 1 Cze, 19:32, xbartx <b...@h...net> wrote:
    Dupowato jest z 3 sesją KIRu, bo księgują
    > następnego dnia rano - tylko na ich stronie nic nie pisze, że
    > następnego dnia roboczego.

    z www.aliorbank.pl

    Bank realizuje przelewy poprzez KIR (Krajową Izbę Rozliczeniową)
    zgodnie z tzw. sesjami Elixir. Wpływ na godzinę realizacji zlecenia
    (przelewu) ma zarówno bank, z którego wykonywany jest przelew, jak i
    bank, który go przyjmuje.

    W Alior Banku, aby przelew został wysłany na I sesję KIR należy go
    zlecić do godz. 8:50, na II sesję do godz. 12:50, a na III sesję do
    godz. 15:20. Godziny przyjmowania tych przelewów w innych bankach mogą
    być zróżnicowane. Przyjmowanie przelewów w Alior Banku odbywa się
    zawsze w następujących godzinach:

    * I sesja KIR - do godz. 11:15;
    * II sesja KIR - do godz. 15:30;
    * III sesja KIR - w dniu następnym rano.

    :):):)

    Zeby nie bylo, ze nie pisza :)

  • 18. Data: 2009-06-01 21:40:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Mon, 1 Jun 2009 12:30:38 -0700 (PDT)
    BK <b...@g...com> wrote:

    > * III sesja KIR - w dniu następnym rano.

    > Zeby nie bylo, ze nie pisza :)

    Przeczytaj jeszcze raz, tudzież dwa, co napisałem.

    Xenocide

  • 19. Data: 2009-06-01 21:43:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Mon, 1 Jun 2009 11:12:53 -0700 (PDT)
    szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Z kolei ja zauważyłem, że transakcje debetówką w euronetach
    > zlokalizowanych w Multibanku pojawiają się w Aliorze niemal
    > natychmiast. Inne potrafią spływac kilka dni.

    To nie chodzi o lokalizację bankomatu, tylko o jego soft. Jeżeli
    bankomat pozwala Ci zmienić PIN do karty, to można powiedzieć, że jest
    aliorowy i transakcje z niego masz księgowaną, używając grupowej
    nomenklatury, "onlajnowo".

    Xenocide

  • 20. Data: 2009-06-01 21:51:15
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Cze, 23:43, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > bankomat pozwala Ci zmienić PIN do karty, to można powiedzieć, że jest
    > aliorowy i transakcje z niego masz księgowaną, używając grupowej

    Nie wiedziałem. W każdym razie byłem tym faktem cholernie zaskoczony.
    Ale skoro euronety Multi są Aliorowe, to niech i tak będzie. Dzięki za
    info !