  • 1. Data: 2009-06-01 08:43:12
    Temat: KK w bph
    Od: "Br" <b...@p...onet.pl_NOSPAM>

    Witam!
    Mam pytanie odnośnie zasadności opłaty za wydanie (wznowienie) karty
    kredytowej w BPH.
    Stara karta była ważna do 4/2009, gdzieś na początku kwietnia przyszła nowa
    karta, która nie była nigdy użyta ani nawet aktywowana (stara karta także
    nie była używana od dłuższego czasu, a saldo wynosiło 0 zł).
    22 kwietnia została złożona rezygnacja z karty kredytowej. Panienka w banku
    przecięła obie karty, po czym stwierdziła, że na ostateczne rozliczenie
    trzeba poczekać 3 miesiące. OK
    5 maja otrzymałem pismo (standardowe rozliczenie), w którym widnieje opłata
    75 zł za wznowienie karty kredytowej na kolejny rok.... Zajrzałem w umowę i
    tam jest faktycznie tak, ze jeśli nie zgłoszę chęci rezygnacji do 30 dni
    przed upływem ważności starej karty to wydawana jest nowa.
    Mam jednak wątpliwości co do zasadności takiej opłaty za produkt, który nie
    mógł i nie będzie mógł być nigdy użyty. O ile formalnie może i wszystko jest
    ok, ale z etyką prowadzenia biznesu przez bank nie ma to nic wspólnego
    (pobranie opłaty za usługę, której nie będzie świadczył!)
    Czy da się w jakiś sposób odzyskać te pieniądze?

    pozdrawiam,
    bromsky

  • 2. Data: 2009-06-01 08:49:19
    Temat: Re: KK w bph
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy da się w jakiś sposób odzyskać te pieniądze?
    >
    > pozdrawiam,
    > bromsky

    Nie. Zrezygnowałeś z karty już po jej wydaniu przez bank - to nie jego
    wina, że się rozmyśliłeś. Opłatę pobrał zgodnie z umową (którą
    zaakceptowałeś) i TOiP.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-06-01 08:53:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Br" <b...@p...onet.pl_NOSPAM> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam pytanie odnośnie zasadności opłaty za wydanie (wznowienie) karty
    > kredytowej w BPH.

    Opłata została pobran zasadnie.

    Należało zastrzec kartę a nie pisemnie z niej rezygnować w takim terminie
    jak to zrobiłeś. Wtedy na 99% opłata by się nie naliczyła.

  • 4. Data: 2009-06-01 09:05:05
    Od: "Br" <b...@p...onet.pl_NOSPAM>

    > Nie. Zrezygnowałeś z karty już po jej wydaniu przez bank - to nie jego
    > wina, że się rozmyśliłeś. Opłatę pobrał zgodnie z umową (którą
    > zaakceptowałeś) i TOiP.

    Ja wiem, że opłatę pobrał zgodnie z umową i tego nie kwestionuje, chciałbym
    się zapytać, czy praktycznie w tej sytuacji da się coś wskórać i odzyskać
    przynajmniej część opłaty?

    pozdrawiam,
    bromsky

  • 5. Data: 2009-06-01 09:06:56
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 1 Jun 2009 10:53:19 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Opłata została pobran zasadnie.
    > Należało zastrzec kartę a nie pisemnie z niej rezygnować w takim terminie
    > jak to zrobiłeś. Wtedy na 99% opłata by się nie naliczyła.

    Jakby ta karta została przeniesiona do Pekao (w ramach migracji oddziałów)
    to zwróciliby za niewykorzystany okres czyli za 11 miesięcy. Znaczy juz po
    3 miesiącach reklamcji kasa wróciła (ale cała a nie za 11 miesięcy) ;).

    --
    Kojer

  • 6. Data: 2009-06-01 09:21:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> wrote in message

    > Należało zastrzec kartę a nie pisemnie z niej rezygnować w takim terminie
    > jak to zrobiłeś. Wtedy na 99% opłata by się nie naliczyła.

    Myslisz, ze tak jak w Mille jest? Mianal kolejny miesiac a za mojego Amexa
    kasy nie pobrali :). Hehe... mam jeszcze jedna karte na ktorej testuje
    dyspozycje rezygnacji... powinna zostac zamknieta z koncem maja, a wydaje
    sie, ze jeszcze dziala... gdzies w polowie m-ca, po wygenerowaniu wyciagu,
    sprobuje dokonac transakcji ;).

    MK

  • 7. Data: 2009-06-01 09:26:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > się zapytać, czy praktycznie w tej sytuacji da się coś wskórać i odzyskać

    Niestety, nie ma takiej opcji...trochę przespałeś temat ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-06-01 09:28:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > sie, ze jeszcze dziala... gdzies w polowie m-ca, po wygenerowaniu wyciagu,

    Ja to w BPH testowałem już z sukcesem 2 razy. Zastrzegałem kartę na 2-3 dni
    przed końcem jej ważności (karta była bez zadłużenia) i opłata się nie
    pobierała, mimo faktu, iż nowy plastik był już przysłany.

    Napisałem że "na 99%", bo od ostatniego testu (ponad 2 lata temu) mogło się
    coś zmienić, choć nie sądzę aby się zmieniło. W BPH nie ma zmian.

  • 9. Data: 2009-06-01 09:50:14
    Od: "Br" <b...@p...onet.pl_NOSPAM>

> [...]
    >
    > Napisałem że "na 99%", bo od ostatniego testu (ponad 2 lata temu) mogło
    > się coś zmienić, choć nie sądzę aby się zmieniło. W BPH nie ma zmian.

    No to jak widać na moim przykładzie, "na 100%" się zmieniło. Mogę to
    skwitować jednym w tej sytuacji:

    ODRADZAM KORZYSTANIE Z USŁUG BANKU BHP S.A.!

    pozdrawiam,
    bromsky

  • 10. Data: 2009-06-01 10:04:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No to jak widać na moim przykładzie, "na 100%" się zmieniło. Mogę to
    > skwitować jednym w tej sytuacji:
    >
    > ODRADZAM KORZYSTANIE Z USŁUG BANKU BHP S.A.!

    Ty z karty zrezygnowałeś, a Marek ją zastrzegł - to nie to samo!

    Poza tym nie rozumiem dlaczego za swoje postępowanie winisz bank?
    Zawaliłeś sprawę i bank postąpił prawidłowo - każdy inny zrobiłby tak samo!

    RS