  • 1. Data: 2008-06-22 06:07:39
    Temat: [Multi] Polisa infrastruktura
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Ostatnio Multibank reklamuje na swoich stronach 2 logkay
    strukturyzowane. Z ciekawości przeczytałem opisy i przy "Infrastrukturze"
    jest takie coś.

    X= (I1(1)/I1(0)) - (I2(1)/I2(0))

    Gdzie I1 to indeks infrastruktury[1], I2 to zwykły S&P 500
    Czy słusznie się obawiam, że obecność tego drugiego może mocno zneutralizować
    potencjalny zysk z samego indeksu I1?

    KJ
    [1] - jeszcze nie wiem jak jest wyliczany

  • 2. Data: 2008-06-22 09:45:27
    Temat: Re: [Multi] Polisa infrastruktura
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Kamil "Jońca" wrote:
> [...]
    > Czy słusznie się obawiam, że obecność tego drugiego może mocno
    > zneutralizować potencjalny zysk z samego indeksu I1?

    Nie wiem co masz na myśli pisząc o obecności, ale ujmę to tak:
    jeżeli stosunek obydwóch indeksów pozostanie stały (bo wzrosną lub spadną w
    tym samym stosunku procentowym),
    to zysk będzie zerowy. Żyby był rozsądny zysk, S&P Glbal Infrastructure
    Index musi wzrosnąć więcej niż niż S&P 500
    (albo w wersji dla pesymistów - spaść mniej).

    Bogdan B.