  • 21. Data: 2003-12-07 19:21:59
    Temat: Re: 50 tyś w co ...
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > Dodam tylko dla dobra innych czytelnikow, ze napisales wyzej sporo rzeczy
    od
    > ktorych jezykoznawcy tarzaja sie po ziemi ;)

    czesc Robert!
    wciaz brakuje Twoich argumentow ... ;)

    skroty "os." i "tys." i ich pisownie juz wyjasnilem, ale przypomne zrodlo:
    http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?szukaj=osi
    edle&kat=18
    chlopacy a chlopcy - problem form mesko- i bezosobowych znajdziesz tutaj:
    http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?szukaj=ch%
    A3opaki&kat=18
    za slwonikiem j.polskiego o firanach/firankach i skarpetach/skarpetkach:
    1. "skarpeta ? IV, CMs. ~ecie; lm D. ~et ? skarpetka"
    2. "firana ? IV, CMs. ~nie; lm D. ~an reg. ? firanka"
    (znak "?" przed skarpetka i firanka to miala byc strzalka, outlook
    pomieszal, przepraszam - sa to odsylacze do form poprawnych )

    polemika jaka prowadzisz - bez argumentow, a jedynie wysmiewanie - do
    niczego nie prowadzi i nie ma sensu. argumenty, gdzie sa argumenty...

    a tarzac mozna sie z Twojego wyjasnienia blednie pisanego skrotu od
    "osiedle" czy "tysiac" - napisales, ze to skrot fonetyczny.
    owszem, ale dotyczy to tylko fonetyki (wymowy).
    podobnie jak z "oryginalny" - fonetycznie skracasz i wymawiasz "orginalny"
    pomijajac "y".
    ale pisownia fonetyczna jest bledem ortograficznym, i nic tego faktu nie
    zmieni (za prof.Banko: "/.../ skracamy bowiem forme pisana słowa, a nie jego
    wymowe /.../")

    pozdrawiam
    zbyszko janke

  • 22. Data: 2003-12-07 20:56:16
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bqvtqm$1ip$...@n...onet.pl,
    janke <j...@p...onet.pl>:

    > czesc Robert!
    > argumenty, prosze o argumenty.

    Wybacz, ale nie podejme z Toba dyskusji, bo:
    1. nie masz odpowiedniej wiedzy specjalistycznej
    2. NTG
    3. nie mam tyle czasu, aby wszystko od podstaw wykladac
    4. zranilem sie w reke i nie moge duzo pisac

    Pozostaje Ci wiec albo uwierzyc mi na slowo, ze sie tarzamy po ziemi albo
    nie :)

    Jedno bardzo bledne zalozenie w Twojej argumentacji: wydajesz sie utozsamiac
    informacje z jakiegos slownika j. polskiego (stary Szymczak w dodatku, ale
    to nie ma znaczenia) z j. polskim. By Ci uswiadomic absurdalnosc tego:
    znakomita wiekszosc jezykow nie posiada zadnych drukowanych slownikow -
    musialbys utrzymywac, ze jezyki te nie istnieja.

    Niedawno pisalem przystepnie o relacji slownik <-> jezyk na Forum mBanku,
    jesli Cie to interesuje.

    Na tym koncze i pozdrawiam jezykoznawczo.

    --
    Robert

  • 23. Data: 2003-12-08 07:44:52
    Od: g...@...pl

    > wybacz, ale nie spodziewałem się hiszpańskiej inkwizycji :))

    NIKT NIE SPODZIEWA SIE HISZPANSKIEJ INKWIZYCJI !! :))

    > Zbig

    maciek

  • 24. Data: 2003-12-08 13:14:27
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Witam ! czesc!

    > Wybacz, ale nie podejme z Toba dyskusji, bo:
    > 1. nie masz odpowiedniej wiedzy specjalistycznej

    jak wszyscy widza Ty podpierasz sie wylacznie wiedza fachowa, argumentujesz
    i podajesz zrodla ;)))

    > 2. NTG

    tys. jest skrotem od tysiac. na temat grupy! zobacz moj post nizej,
    odpisales na post blednie wyslany, za chwilke sie poprawilem i przytoczylem
    ponownie uzasadnienia.

    > 3. nie mam tyle czasu, aby wszystko od podstaw wykladac
    > 4. zranilem sie w reke i nie moge duzo pisac

    Buhaha. prosba o argumenty widze przerosla mozliwosci. duzo zdrowia dla
    Twojej reki ;) (zlej baletnicy... ;)))
    a jak... nie potrafisz - nie pchaj sie na afisz! ;)

    > Jedno bardzo bledne zalozenie w Twojej argumentacji: wydajesz sie
    utozsamiac
    > informacje z jakiegos slownika j. polskiego (stary Szymczak w dodatku, ale
    > to nie ma znaczenia) z j. polskim.

    blad - nie powoluje sie na Szymczaka. sprawdz posty. zaczynasz fantazjowac.

    > By Ci uswiadomic absurdalnosc tego:
    > znakomita wiekszosc jezykow nie posiada zadnych drukowanych slownikow -
    > musialbys utrzymywac, ze jezyki te nie istnieja.

    tak, a te co leza w bibliotekach i czyteniach to dziela szalencow i
    heretykow
    za to co napisales teraz i calosc dyskusji przynaje Ci tytul Leppera
    Filologii Polskiej

    pozdrawiam
    zbyszko janke

  • 25. Data: 2003-12-08 16:10:02
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    br1tfg$hlc$...@n...onet.pl,
    janke <j...@p...onet.pl>:
    > Witam ! czesc!

    > jak wszyscy widza Ty podpierasz sie wylacznie wiedza fachowa

    wlasnie taką wiedzą

    > tys. jest skrotem od tysiac
    jest, nie przeczę :)

    > Buhaha. prosba o argumenty widze przerosla mozliwosci. duzo zdrowia
    > dla Twojej reki ;) (zlej baletnicy... ;)))
    > a jak... nie potrafisz - nie pchaj sie na afisz! ;)

    jeszcze raz powtarzam: nie możemy dyskutować o czymś, na czym się zupełnie
    nie znasz

    > blad - nie powoluje sie na Szymczaka. sprawdz posty. zaczynasz
    > fantazjowac.

    proszę bardzo:

    bqtvab$5v3$...@a...news.tpi.pl,
    jan <j...@p...fm>:

    > za slownikiem jezyka polskiego:
    > 1. skarpeta ż IV, CMs. ~ecie; lm D. ~et
    > ? skarpetka
    > 2. firana ż IV, CMs. ~nie; lm D. ~an
    > reg. ? firanka

    To jest ze słownika pod red. Szymczaka własnie. Nie wmowisz mi, że nie, bo
    znam ten slownik dosc dokladnie.

    > Czyli odsylacze do form poprawnych.

    Nie rozumiesz nawet prostych konwencji tego (przestarzałego) słownika.
    Poza tym sprawdz hasła skarpeta i firana w jednym z nowszych słowników, np.
    Innym:
    http://ksiegarnia.pwn.pl/1272_pozycja.html pod red. Twojego ulubionego M.
    Bańko
    albo Uniwersalnym:
    http://ksiegarnia.pwn.pl/3702_pozycja.html

    Ale jeszcze raz zaznaczam: nieistnienie hasła w słowniku nie przesądza o
    nieistnieniu słowa w języku, nawet jeśli słownik jest nowiutki i
    metodologicznie nienaganny, a to dlatego, że słownik jako produkt jest
    skończony, natomiast leksykon języka nie. Np. nie znajdziesz w słownikach
    takich polskich słów jak: firanusia, firanisko, ...

    > tak, a te co leza w bibliotekach i czyteniach to dziela szalencow i
    > heretykow
    > za to co napisales teraz i calosc dyskusji przynaje Ci tytul Leppera
    > Filologii Polskiej

    I teraz kurcze nie wiem, czy mam się bardziej obrazić za szalenca i
    heretyka, czy za Leppera ;)

    --
    Robert

  • 26. Data: 2003-12-08 16:31:44
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > I teraz kurcze nie wiem, czy mam się bardziej obrazić za szalenca i
    > heretyka, czy za Leppera ;)

    Za filologię polską proponuję ;-)))) BTW - mam niezły ubaw czytając ten
    wątek ;-)))

    Pozdrawiam językoznawczo,
    Glenn

  • 27. Data: 2003-12-08 16:59:22
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    br2948$55o$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > Za filologię polską proponuję ;-))))

    :)))

    > BTW - mam niezły ubaw czytając
    > ten wątek ;-)))

    Zazdroszczę ;)

    > Pozdrawiam językoznawczo,

    Eee, czas wrócić do tematu wątku - a więc, w co 50 tyś ;)?
    http://mkarta.webpark.pl/skarpeta.html

    --
    Robert