eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Jakość obsługi w bankach 2013

Jakość obsługi w bankach 2013

2013-09-23 13:51

Jakość obsługi w bankach 2013

Jakość obsługi w bankach 2013 © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Ircenter, Sentione i NapoleonCat opracowało zestawienie pokazujące, które banki internauci najbardziej doceniają pod względem różnych aspektów jakości obsługi i które banki najlepiej odpowiadają swoim fanom na Facebooku. Analizie poddaliśmy opinie internautów opublikowane w okresie od 1 września 2012 roku do 31 sierpnia 2013 roku.

Przeczytaj także: Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały

Zwycięzcą Internetowego Rankingu Jakości Obsługi zostało PKO BP – jego pozycja wynika nie tylko z powodu bardzo aktywnego fanpage'a Inteligo, ale także wysokiej liczby ogólnych pozytywnych ocen. Należy również docenić ten bank za bardzo efektywną promocję płatności mobilnych i usługi IKO - m.in. realizowaną w internecie. "Na konkurencyjnym rynku bankowym zadowolenie klienta z poziomu świadczonych usług jest najważniejszą przewagą konkurencyjną. Ranking bezpośrednio zajmuje się tym zagadnieniem i jego wynik z pewnością analizowany będzie z uwagą w wielu bankach w Polsce. Dla największego banku uniwersalnego w naszym kraju, jakim jest PKO Bank Polski, szczególnie istotne jest budowanie pozytywnego wizerunku wśród internautów, którzy stanowią grupę nowoczesnych, wymagających klientów. Dlatego też zwycięstwo w internetowym rankingu jakości obsługi to dla nas istotne wyróżnienie i powód do satysfakcji. Ze szczególnym zadowoleniem odnotować należy fakt, że ranking wysoko docenił determinację banku, by prowadzić partnerską, otwartą, nowoczesną i szczerą komunikację z klientami w mediach społecznościowych. Tego rodzaju pozytywne relacje z internautami mają w epoce komunikacji cyfrowej wielkie znaczenie, zwłaszcza w momentach trudnych i sytuacjach kryzysowych" pisze Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

fot. mat. prasowe

Ranking

Zwycięzcą Internetowego Rankingu Jakości Obsługi zostało PKO BP – jego pozycja wynika nie tylko z powodu bardzo aktywnego fanpage'a Inteligo, ale także wysokiej liczby ogólnych pozytywnych ocen.


Podstawą naszego badania jest udział pozytywnych opinii o poszczególnych aspektach jakości obsługi. Im więcej takich opinii można znaleźć w internecie o danym banku, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient wybierze właśnie tą instytucję. Naturalnie – im więcej wypowiedzi o banku w ogóle – tym więcej można spotkać pozytywnych opinii na jego temat. Obecnie najwięcej ciepłych słów w internecie można spotkać w związku z ING Banku Śląskim.

fot. Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com

Jakość obsługi w bankach 2013

Omawiając obsługę banków w placówkach internauci najczęściej doceniali kulturalną obsługę, która jednocześnie potrafi zaoferować klientom dobrze dopasowany do nich produkt. Najlepiej zostały ocenione BNP Paribas i Eurobank.


"Na konkurencyjnym rynku usług bankowych to właśnie jakość obsługi jest czynnikiem, który pozwala się wyróżniać i zaoferować klientom nową jakość w kontaktach z bankiem. W ING Banku Śląskim mocno wsłuchujemy się w głos naszych klientów i stale analizujemy jak oceniają nasze usługi i produkty. To dla nas cenne źródło wiedzy, na podstawie którego tworzymy komunikację, standardy jakości obsługi czy ofertę produktową. Wiele innych badań pokazuje, że punkt ciężkości w opiniach na temat banków przenosi się do internetu. To kanał dostępu do usług bankowych który jest coraz chętniej wykorzystywany zarówno do zakupu czy obsługi produktów jaki i do uzyskania informacji czy rozwiązania problemu. W tym kontekście największa ilość pozytywnych komentarzy zebranych w przeciągu 12 miesięcy na temat naszego banku jest dla nas dużym wyróżnieniem. Cieszymy się również z wysokich ocen naszego kontaktu z klientami poprzez Facebooka. Niewątpliwie, najbliższe lata to era takich właśnie form opinii klientów. Mają one tę przewagę, że są spontaniczne i docierają do nas w czasie rzeczywistym. To duże atuty ale i duże wyzwanie dla banku, który ma tak wielu klientów." pisze Judyta Boczkowska, Manager Zespołu Badań Marketingowych w ING Banku Śląskim.

fot. mat. prasowe

Odsetek pozytywnych wypowiedzi o jakości obsługi klienta

Obecnie najwięcej ciepłych słów w internecie można spotkać w związku z ING Banku Śląskim.


 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: