  • 1. Data: 2004-10-27 14:44:15
    Temat: zmiany w mBanku ?
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    witam

    zawsze staram się sprawdzać certyfikat strony przy łączeniu z adresem
    https://www.mbank.com.pl, teraz jest to nawet opisane na prawej kolumnie
    strony logowania.

    Przypominamy o przestrzeganiu podstawowych zasad bezpieczeństwa:
    :: przed zalogowaniem sprawdź certyfikat strony

    no i dziś sprawdzam, a tam zupełnie co innego, jeszcze rano (i parę
    miesięcy nazad) było

    odcisk SHA1 32:B4:74 .... A7:D8
    odcisk MD5 1B:54:77 .... 16:52

    a teraz

    odcisk SHA1 ED:F7:29 .... 5D:50
    odcisk MD5 14:18:92 .... CD:63

    ki czort?, ktoś mi coś umiejętnie pozmieniał? czegoś niedopatrzyłem?
    zmiana jest ogólna i tak już ma być? jak w takim razie rozumieć pojęcie
    "sprawdzać certyfikat strony"?, z czym porównywać?

    Dla ułatwienia/utrudnienia mam Mozillę Firebird

    andy_nek

  • 2. Data: 2004-10-27 16:04:48
    Temat: Re: zmiany w mBanku ?
    Od: Marcin Wieczorek <i...@n...lubie.spamu.org>

    Andrzej Kłos wrote:

> [...]
    > "sprawdzać certyfikat strony"?, z czym porównywać?
    >
    > Dla ułatwienia/utrudnienia mam Mozillę Firebird

    Zobacz na pole "validity":
    not before: 2004-10-26 02:00:00
    not after: 2005-10-27 01:59:59

    stary certyfikat wygasł i został zastąpiony nowym. Następna zmiana za rok.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 3. Data: 2004-10-27 19:49:53
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-10-27 18:04, Użytkownik Marcin Wieczorek napisał :

    > Zobacz na pole "validity":
    > not before: 2004-10-26 02:00:00
    > not after: 2005-10-27 01:59:59
    >
    > stary certyfikat wygasł i został zastąpiony nowym. Następna zmiana za rok.

    o, niezauważyłem tego, dzięki

    może wiesz co to jest "odcisk palca"
    cytuję za forum mBanku:

    "warunkiem korzystania ze strefy szyfrowanej serwisu (https) powinno być
    sprawdzenie parametrów szyfrowanej komunikacji, m.in. ścieżki
    certyfikacji, danych o wystawcy certyfikatu oraz 'odcisku palca').
    Więcej ważnych informacji na ten temat:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/bezpieczenstwo/sz
    yfrowanie.html#cer"

    ale tam nic o tym nie ma

    andy_nek

  • 4. Data: 2004-10-27 20:39:29
    Od: "BM" <s...@T...pl>

    > może wiesz co to jest "odcisk palca"

    Potocznie jest tak nazywana wartość funkcji skrótu (ang. fingerprint) - w
    przypadku algorytmu SHA1 będzie to 160 bitów, a dla algorytmu MD5 128 bitów.
    Odciskiem palca jest ten ciąg heksadecymalny ED:F7:29 .... 5D:50 (w sumie
    20B)

    Pozdrawiam
    BM

  • 5. Data: 2004-10-27 20:57:10
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

> [...]
    bitów.
    > Odciskiem palca jest ten ciąg heksadecymalny ED:F7:29 .... 5D:50 (w sumie

    no prosze i mamy prostą jak drut definicje odcisku palca :-)
    zaloze sie, ze nikt prosciej tego nie wylumaczy !
    ;-)

    ps
    szkoda, ze mam tak slaba pamiec i nie jestem w stanie zapamitac tey
    definicjii, bo wyglaszalym ja na kazdych imieninach u cioci zosi :-) a moze
    dosze ze mam taka slaba pamiec - bo mogly by to byc ostatnie imieniny na
    jakie by mnie zaprosila ;-))

  • 6. Data: 2004-10-28 12:38:16
    Od: Jacek Ostrowski <j...@w...pl>

    Andrzej Kłos napisał(a):
> [...]
    > sprawdzenie parametrów szyfrowanej komunikacji, m.in. ścieżki
    > certyfikacji, danych o wystawcy certyfikatu oraz 'odcisku palca').

    Z tym odciskiem palca to trochę przesadzili -- to jest skrót z
    certyfikatu w postaci zakodowanej BER, który się zmienia wraz ze zmianą
    z kolejnymi generacjami certyfikatu witryny (czyli prawdopodobnie co
    rok). Istotne jest, że aktualny certyfikat jest wydany na mBank i
    podpisany przez znane CA (tzn. takie, które jest znane przeglądarce).

    J.