  • 1. Data: 2003-04-08 09:02:13
    Temat: zmiany w KW
    Od: "Simon" <s...@n...pl>

    czy zmiana sposobu spłaty rat kredytu hipotecznego z malejacych na
    stałe lub przewalutowanie czy inne czynności skutkujace w zmianie
    spłaty powodują koniecznosć zmian na zastawie hipotecznym w KW?
    o ile tak- czy wymaga to kolejne wizyty w sądzie i dodatkowe opłaty?

  • 2. Data: 2003-04-08 11:08:40
    Temat: Re: zmiany w KW
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl>

    "Simon" <s...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > spłaty powodują koniecznosć zmian na zastawie hipotecznym w KW?
    > o ile tak- czy wymaga to kolejne wizyty w sądzie i dodatkowe opłaty?

    w KW wpisuje się jedynie wielkość hipoteki (max zadłużenie) i na rzecz kogo
    ona jest. jeśłi w wyniku operacji o których piszesz nie zmiania sie żaden z
    tych parametrów - nie ma potrzeby grzebania w KW

  • 3. Data: 2003-04-08 11:16:28
    Od: "Simon" <s...@n...pl>

    w takim razie co oznaczaja nast dopiski przy jednym z kredytów:

    "Istnieje możliwość przewalutowania kredytu z zastrzeżeniem posiadania
    zdolności kredytowej na spłatę kredytu w nowej walucie.[...]
    Koszt zmiany wpisów w księdze wieczystej oraz zmiany formy pozostałych
    zabezpieczeń spoczywa na Kredytobiorcy."

    "Istnieje możliwość zamiany stopy procentowej kredytu ze stałej na
    zmienną i ze zmiennej na stałą w dniu zakończenia okresu obowiązywania
    danej stopy procentowej oraz możliwość wyboru innego okresu
    obowiązywania stopy stałej.
    Koszt zmiany wpisów w księdze wieczystej oraz zmiany formy pozostałych
    zabezpieczeń spoczywa na Kredytobiorcy."

    jak mi sie wydaje obie operacje zmieniaja własnie max zadłużenie -
    stąd moje pytanie.
    w takim razie jednak trzeba dokonac zmiany w KW? i jakiego rzedu są to
    kwoty przy zmianie?

  • 4. Data: 2003-04-08 12:07:50
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl>

    "Simon" <s...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > zabezpieczeń spoczywa na Kredytobiorcy."
    >

    > jak mi sie wydaje obie operacje zmieniaja własnie max zadłużenie -

    Na logikę - nie powinny jeśli to tylko zmiana waluty. Jeśli zmienia się
    wysokość rat i termin spłacenia to wtedy zgoda. Nie wiem po co takie
    zapisy - może "na wszelki wypadek"? - czasem zdażają się w bankach
    nadgorliwi prawnicy

  • 5. Data: 2003-04-08 12:49:26
    Od: "Simon" <s...@n...pl>

> [...]
    > wysokość rat i termin spłacenia to wtedy zgoda. Nie wiem po co takie
    > zapisy - może "na wszelki wypadek"? - czasem zdażają się w bankach

    jesli to nadgorliwosc to zgoda;

    bo przeciez przewalutowanie,czy zmiana terminu spłaty nie zmienia
    wielkosci samego kredytu a jedynie odsetki a tych (zdaje sie?) nie
    wpisuje sie do KW
    ten zapis ma sens moze gdy podwyzszamy kwote samego kredytu

    tylko po co straszyc klienta takimi zapisami jak cytowane wczesniej?

  • 6. Data: 2003-04-08 13:20:37
    Od: z...@p...onet.pl

    > wielkosci samego kredytu a jedynie odsetki a tych (zdaje sie?) nie
    > wpisuje sie do KW

    hipoteka zabezpiecza konkretną wierzytelność - a ta się zmienia - jej waluta,
    która jest bardzo istotna. Do kw wpisujesz też minimum oprocentowanie w
    momencie zaciągania kredytu. Dlatego się nie zdziwię jak cię skasują za zmianę
    zapisu w KW. To jak za wpisanie nowej hipoteki - chyba 0,1% od wartości wpisu

    Pozdrawiam

    Z.

  • 7. Data: 2003-04-08 13:32:19
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl>

    <z...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    zmianę
    > zapisu w KW. To jak za wpisanie nowej hipoteki - chyba 0,1% od wartości

    Są dwa rodzaje hipoteki: zwykła i kaucyjna. Zwykła jest do kwoty kredytu,
    kaucyjna zaś - może być wyższa (njaczęściej powiększona o odsetki).
    Przy tej pierwszej być moze faktycznie są stosowane wpisy o wysokości
    oprocentowania, w drugiej - na pewno ich nie ma (tam jest tylko kwota
    stanowiąca zabezpieczenie wierzytelności - i nic więcej - wiem, bo takie coś
    mam)

  • 8. Data: 2003-04-08 13:40:34
    Od: "Simon" <s...@n...pl>

> [...]
    kwota
    > stanowiąca zabezpieczenie wierzytelności - i nic więcej - wiem, bo

    a którą sie standardowo stosuje przy kredytach hipotecznych?

    i skoro piszesz, ze w tej drugiej wpisana jest tylko kwota stanowiaca
    zabezpieczenie wierzytelnosci (rozumiem, że to kwota samego kredytu
    bez odsetek) to jak bank egzekwuje nalezne odsetki (w razie
    niewypłacalności) skoro nie ma ich zabezpieczonych na hipotece?

    S.