  • 1. Data: 2002-12-16 14:27:10
    Temat: zaliczka w firmie...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Czy istnieja przepisy zabraniajace firmie (w tym przypadku sp. z o.o.)
    udzielania pracownikom zaliczek pienieznych (na rozne cele) w formie
    przelewu bankowego (konto firmowe---> konto prywatne pracownika)?

    Czy jedyna dopuszczalna forma zaliczki sa wyplaty z kasy (gotowka)?

    Prosze o konkretne odpowiedzi z uzasadnieniem.

    Z gory THX

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2002-12-16 14:45:02
    Temat: Re: zaliczka w firmie...
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy jedyna dopuszczalna forma zaliczki sa wyplaty z kasy (gotowka)?
    >
    > Prosze o konkretne odpowiedzi z uzasadnieniem.

    Nie znam przepisu zabraniajacego wyplate zaliczki pienieznej (na rozne cele)
    pracownikowi w formie przelewu bankowego.

    Karol

  • 3. Data: 2002-12-16 15:27:44
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Baton wrote:

> [...]
    > przelewu bankowego (konto firmowe---> konto prywatne pracownika)?
    >
    > Czy jedyna dopuszczalna forma zaliczki sa wyplaty z kasy (gotowka)?

    Ile lat ma księgowa?:-)
    Bo to niestety jest jedyny problem...

    pzdr

    Tomek

  • 4. Data: 2002-12-16 16:43:38
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ile lat ma księgowa?:-)
    > Bo to niestety jest jedyny problem...

    hehe ;-)))
    Dobry jestes, ale poczekam z wedytkem, moze ktos potwierdzi jej opinie...

    pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2002-12-16 16:45:21
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > Dobry jestes, ale poczekam z wedytkem, moze ktos potwierdzi jej opinie...

    Jesli czekasz na potwierdzenie jej opcnii to nie dostaniesz tej kasy ;)

    Pzdr

  • 6. Data: 2002-12-16 16:46:00
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Baton" <k...@p...fm> wrote in message news:atkvr7$bcp$1@news.tpi.pl...

    > Dobry jestes, ale poczekam z wedytkem, moze ktos potwierdzi jej opinie...

    A nie należałoby odwrotnie? Tzn. poprosić księgową o wskazanie przepisu?

    Tomek Z.

  • 7. Data: 2002-12-16 16:51:30
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Baton wrote:

    > hehe ;-)))
    > Dobry jestes, ale poczekam z wedytkem, moze ktos potwierdzi jej opinie...

    Jakby się to komuś udało to już powinienem siedzieć.
    Zapytaj ją w czym wg niej zapis 234-100 jest lepszy od 234-130 (nie
    przejmuj się - ona zrozumie)? A co najciekawsze, ona ma za każdym razem
    tyle samo roboty.
    Możesz ją jeszcze zapytać czy delegacje też można wypłacać tylko z
    kasy?:-) Bo to jest kolejny problem nie do przeskoczenia.

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2002-12-16 17:05:04
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On 16 Dec 2002 16:27:44 +0100, t...@p...fm (Tomasz
    Staszewski) wrote:

    >Ile lat ma księgowa?:-)
    >Bo to niestety jest jedyny problem...

    Również wydaje mi się, że problem leży "po stronie" księgowej. Może
    jest niedouczona, może leniwa, może potrafi księgować jedynie
    ograniczoną liczbę operacji??? Who knows?

    Zdarzył mi się przypadek trochę podobny (ale tylko trochę). Otóż jedna
    z księgarń sprowadzająca książki na zamówienie odmówiła przyjęcia ode
    mnie zaliczki płatnej kartą kredytową. Normalnie honorują karty
    (zresztą, jak już książkę sprowadzili, różnicę zapłaciłem właśnie
    kartą). Pani tłumaczyła się, mówiąc, że "nie wiedzą" skąd wypłacać
    ewentualny zwrot zaliczki. Dla mnie bez sensu. Konsekwencją płatności
    kartą jest przelew środków na rachunek sklepu. Zaliczka może być więc
    zwrócona w dowolny sposób, choćby z kasy. Ech...

    Pozdrawiam,
    --
    Amnesiac

  • 9. Data: 2002-12-16 17:12:11
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy jedyna dopuszczalna forma zaliczki sa wyplaty z kasy (gotowka)?
    >
    > Prosze o konkretne odpowiedzi z uzasadnieniem.

    A co powiesz gdy w firmie jest brak kasy? (pomieszczenie kasowe winno byc
    specjalnie wyodrebnione i przystosowane).
    Znam jedna z firm, gdzie zaliczki sa wylacznie bezgotowkowe - wlasnie ze
    wzgledu na brak pomieszczenia kasowego.

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2002-12-16 17:13:51
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On 16 Dec 2002 17:51:30 +0100, t...@p...fm (Tomasz
    Staszewski) wrote:

    >Zapytaj ją w czym wg niej zapis 234-100 jest lepszy od 234-130 (nie
    >przejmuj się - ona zrozumie)? A co najciekawsze, ona ma za każdym razem
    >tyle samo roboty.

    Hehe. Być może musiałaby dokonać jeszcze jednego księgowania (130-100)
    i później wrócić do domu? A i kasjera do banku z gotówką wysłać (a
    jeśli sama tym się zajmuje, to już w ogóle przechlapane). Co to w
    ogóle za firma?

    Pozdrawiam :-)
    --
    Amnesiac