  • 1. Data: 2004-06-22 14:23:08
    Temat: [zagranica] Placic karta (ew. bankomat) albo gotowka (kantor)
    Od: "Dudus" <t...@w...pl>

    Witam

    Niedlugo wyjezdzam do Tunezji chcialbym sie dowiedziec co sie bardziej
    oplaca :
    - czy placic na miejscu karta (jak wogole wyglada tam akceptowalnosc kart ?
    VE,VC)
    - czy korzystac z bankomatow na miejscu (jak z dostepnoscia?)
    - czy wersja ostateczna kupic dolary w polsce?

    Pozdrawiam
    Dudus

  • 2. Data: 2004-06-22 14:30:02
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dudus" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Niedlugo wyjezdzam do Tunezji chcialbym sie dowiedziec co sie bardziej
    > oplaca :

    Najczęściej za granicą opłaca się płacic kartą. Nawet wypłaty z bankomatów
    źle nie wychodzą - poczytaj swoją taryfę opłat i prowizji.

  • 3. Data: 2004-06-22 14:43:46
    Od: "KrzysieK" <a...@s...klub.chip.pl>

    Zalezy w jakei miejsce Tunezji jedziesz - ja bylem 2 lata temu w Sousse i z
    karta bym nie poszalal.
    Wtedy najoptymalniejszym rozwiazaniem bylo wieziecie zielonych i na miejscu
    wymienic- w kazdym hotelu jest kantor.
    Zreszta najlepiej zapytaj na jakiejs grupie turystycznej.

    pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-06-23 06:27:47
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

> [...]
    > wymienic- w kazdym hotelu jest kantor.
    > Zreszta najlepiej zapytaj na jakiejs grupie turystycznej.

    Podobnie mialem 3 lata temu w Sousse. Na 3 bankmaty w promieniu 1 km tylko
    1 akceptowal VE. Z Visa VC mysle, ze by zadzialaly pozostale 2, ale
    prowizje na VC sa z reguly wyzsze.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 5. Data: 2004-06-23 07:17:16
    Od: "Dudus" <t...@w...pl>

    Dzieki za pomysl z grupa turystyczna..
    A co do miejscowosci to wyjezdzam do Nebaulu (no moze troche przekrecilem
    :-) )
    - jakby ktos wiedzial jak w tej miejscowosci wyglada platnosc karta to z
    gory dzieki..

    Użytkownik "KrzysieK" <a...@s...klub.chip.pl> napisał w
    wiadomości news:cb9gkv$a6o$1@korweta.task.gda.pl...

  • 6. Data: 2004-06-23 07:20:53
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

> [...]
    > VE,VC)
    > - czy korzystac z bankomatow na miejscu (jak z dostepnoscia?)
    > - czy wersja ostateczna kupic dolary w polsce?

    z reguly za granica najtaniej wychodzi gotowka, pozniej transakcje karta,
    pozniej wyplata z bankomatu.

    D.

  • 7. Data: 2004-06-23 17:33:42
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

> [...]
    przekrecilem
    > :-) )
    > - jakby ktos wiedzial jak w tej miejscowosci wyglada platnosc karta

    Nabeulu - wg pisowni nie wiadomo dlaczego spopularyzowanej na
    stronach biur turystycznych. A po polsku: do Nabulu.
    Bankomatów widziałem Ci ja dobrych kilka (kwiecień/maj b.r.),
    większość miała znaczek Visy i chyba większość Visy Electron, ale sam,
    uprzedzony przez innych, liczyłem raczej na gotówkę, więc żadnego z nich
    nie wypróbowałem. Wieść gminna niesie, że znaczki (logo) mogą sobie być
    ponaklejone, a autoryzacja to zupełnie oddzielna sprawa, zwłaszcza w
    krajach arabskich, którym to narodom z założenia wszystko zwisa.
    Szału akceptowalności kart w sklepach nie ma, ale generalnie jeśli
    juź, to Mastercard.
    Jeśli nie chcesz testować na własnej skórze, lepiej weź trochę
    gotówki (dolary bardzij chyba popularne niż euro) i wymień. Wymienisz w
    każdym hotelu.

    A w ogóle, to po pierwsze www.travelplanet.pl i szczegółowy przegląd
    wszystkiego, z forum dyskusyjnym w szczególności, a po drugie
    http://www.obywatel.pl/~jarol/Kheops/tunezja_hotel_k
    heops.htm Nawet
    jeśli nie jedziesz do Kheopsa lub Les Pyramides, to i tak się przyda -
    chociażby plan miasta i informacja o dostępie do Internetu lub
    możliwości skorzystania z komputera.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl