  • 1. Data: 2007-04-04 20:44:48
    Temat: wybor kredytu - czy mozna tak ?
    Od: jokey <j...@t...pl>

    Witam,

    po zapoznaniu sie z ofertami bankow odnosnie kredytu hipotecznego tak sobie
    mysle, czy moge wybrac najelpsza dla mnie oferte na zasadzie wyboru banku,
    w ktorym uzyskam po zsumowaniu najmniejsza wartosc kosztow odsetek(z
    symulacji splaty przedstawionej przez bank)+oplat dodatkowych (prowizje,
    oplaty za prowadzenie rachunku, dodakowo pobierana kwota za niski wklad
    wlasny itd.) ? Czy tez wynik ten bedzie niewiarygodny i powiniennem
    porownac te oferty inaczej. Pytam bo to moj pierwszy kredyt, a jak widze to
    roznica w marzy potrafi byc pozornie duza, ale oplaty dodatkowe pokrywaja
    ja w niektorych przypadkach ze sporym zadadkiem.

    --
    Pozdrawiam !

    jokey

    GG67208

  • 2. Data: 2007-04-05 13:17:52
    Temat: Re: wybor kredytu - czy mozna tak ?
    Od: "Przemek" <p...@g...com>

    On 4 Kwi, 22:44, jokey <j...@t...pl> wrote:
> [...]
    > roznica w marzy potrafi byc pozornie duza, ale oplaty dodatkowe pokrywaja
    > ja w niektorych przypadkach ze sporym zadadkiem.

    Witam
    Proponuję zwrócić uwagę na koszty w rozbiciu na:
    1) wysokość rat (oraz inne doliczane do raty miesięcznie, np.
    ubezpieczenie na życie, itp)
    2) pozostałe, które musisz ponieść na początku kredytu (prowizja,
    ubezpieczenie niskiego wkładu, ubezpieczenie do czasu wpisu hipoteki
    itp).
    Dużo mniejsze znaczenie ma rata wyższa o np 10 PLN (co w przełożeniu
    na 30 lat - da w sumie kwotę 3.600 PLN) niż różnica w opłatach -
    nazwijmy je - inicjalnych w podobnej (ok. 3.000) kwocie.

    Rozwiązaniem mogłoby być (jeśli pozwoli Ci na to wartość
    nieruchomości) sfinansować kredytem wszystkie możliwe opłaty i
    prowizje i wtedy porównywać wysokość rat - przy takim samym okresie
    kredytowania.

    Przemysław Torbus

    Doradca Kredytowy
    email: p...@t...pl

    TILMAX Doradcy Finansowi
    http://www.tilmax.pl

  • 3. Data: 2007-04-05 18:36:40
    Temat: Re: wybor kredytu - czy mozna tak ?ór
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik jokey napisal dnia 2007-04-04 22:44:
> [...]
    > mysle, czy moge wybrac najelpsza dla mnie oferte na zasadzie wyboru banku,
    > w ktorym uzyskam po zsumowaniu najmniejsza wartosc kosztow odsetek(z

    Jest jedna prosta miara, którą banki są zobowiązane wyliczać z mocy ustawy i
    podawać klientowi. Jest to rzeczywista roczna stopa procentowa. Ta stopa
    uwzględnia wszystkie koszty związane z kredytem - odsetki, prowizje, opłaty.
    Wystarczy wybrać kredyt z najniższą rrso i można iść na piwo.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-04-05 18:45:42
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > Ta stopa uwzględnia wszystkie koszty związane z kredytem - odsetki,
    > prowizje, opłaty. Wystarczy wybrać kredyt z najniższą rrso i można iść

    tak, dotyczy to kredytu konsumenckiego = do 80 000 zl

    ...ide na piwo ;-)

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-04-05 19:36:29
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik RobertS napisal dnia 2007-04-05 20:45:

    > tak, dotyczy to kredytu konsumenckiego = do 80 000 zl

    Tak, ale
    - kredyt konsumencki to każdy kredyt podpadający pod prawo bankowe, nie tylko do
    80 koła
    - prawda, że ustawy nie stosuje się ponad 80 koła, ale wiele banków podaje RRSO
    także dla kredytów hipotecznych, więc można o to pytać i porównywać.

    > ...ide na piwo ;-)

    Smacznego
    Marcin

  • 6. Data: 2007-04-05 20:46:51
    Od: jokey <j...@t...pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 21:36:29 +0200, Marcin Kaminski napisał(a):

> [...]
    > także dla kredytów hipotecznych, więc można o to pytać i porównywać.

    ja akurat pozyczam <80tys zl wiec czy w tym przypadku i kredyt hipoteczny
    obowiazuje RRSO i moge wymagac od bankow zeby mi ja podali ? Bylo by
    najprosciej :D

    --
    Pozdrawiam !

    jokey

    GG67208

  • 7. Data: 2007-04-05 21:06:55
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > ja akurat pozyczam <80tys zl wiec czy w tym przypadku i kredyt hipoteczny
    > obowiazuje RRSO i moge wymagac od bankow zeby mi ja podali ? Bylo by
    > najprosciej :D

    ubiegam sie o kredyt hipoteczny w kwocie >80kzl i zaden bank (dostalem
    8-10 ofert) nie podal mi tego parametru, bo nie musial

    ustawa o kredycie konsumenckim dokladnie okresla do ktorych kr.
    konsumenckich sie ja stosuje (art. 3 ust. 1 )

    zainterssowanych odsylam do ustawy o kr. konsumenckim z 20 lipca 2001 r.

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-04-05 22:01:26
    Od: "Przemek" <p...@g...com>

    Tak jak pisał RobertS - mało który bank podaje RRSO dla kredytów
    hipotecznych nie będących kredytami konsumenckimi (czyt. powyżej 80k
    PLN). Poza tym w przypadku kredytów / pożyczek hipotecznych (, które
    najczęściej są wieloletnie) nie ma to większego uzasadnienia. A to
    dlatego, że na RRSO składają się wszystkie koszty kredytu w rozbiciu
    na cały okres kredytowania. Czyli różnica rzędu 2-3 tys. PLN w
    kosztach pozaodsetkowych ma niewielki wpływ na RRSO, a jest dość mocno
    odczuwalna jeśli trzeba wydać o tyle więcej jednorazowo (lub w krótkim
    okresie).

    Tak jak pisałem powyżej - miarodajnym kluczem do porównania może być
    wysokość raty. Pod warunkiem jednak, że do kwoty pożyczki wliczysz
    wszystkie koszty jakie musisz ponieść żeby ją uzyskać.

    Przemysław Torbus

    Doradca Kredytowy
    email: p...@t...pl

    TILMAX Doradcy Finansowi
    http://www.tilmax.pl

  • 9. Data: 2007-04-06 08:08:25
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Przemek napisał(a):
> [...]
    > wysokość raty. Pod warunkiem jednak, że do kwoty pożyczki wliczysz
    > wszystkie koszty jakie musisz ponieść żeby ją uzyskać.

    Przy hipotecznym kredycie zwrocilbym uwage jak i kiedy zmienia sie
    oprocentowanie, oraz na podstawie jakich danych.

  • 10. Data: 2007-04-06 09:11:27
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Przy hipotecznym kredycie zwrocilbym uwage jak i kiedy zmienia sie
    > oprocentowanie, oraz na podstawie jakich danych.

    ale to zostalo juz praktycznie ujednolicone, LIBOR lub WIBOR 3/6M +
    marża, kredytobiorce interesuje przede wszystkim jak najnizszy poziom marzy

    chyba tylko Rajfi uznaniowo ustala oprocentowanie - nalezy unikac takich
    ofert

    jezeli ktos ma zamiar kredyt splacic wczesniej to wazna jest rowniez
    prowizja oraz to czy bank ja skredytuje, inna to kwestia to
    ubezpieczenia, standard to ubezp. do czasu wpisu do hipoteki (+ jego
    wysokosc)

    szukajac banku na wstepie odrzucilem te, ktore zmuaszaly mnie do ubezp.
    od utraty wartosci i utraty pracy - to zwykle naciagactwo

    ubezp. na zycie mozna ewentualnie zaakceptowac

    w dalszej kolejnosci prowizja od ewentualnej wczesniejszej splaty (do
    kiedy i w jakiej wysokosci)

    jezeli kredyt w walucie to mozna rowniez zwrocic uwage na spread, dobrze
    jak wynosi ok. 8 gr (CHF) chociaz w niektorych bankach jest i 14 gr

    dalej: zapisy umowy kredytowej czy np. bank ma prawo przewalutowac
    kredyt wtedy kiedy uzna to za stosowne? w Fortisie tak jest

    parametrow jest tak wiele, ze ja jeszcze banku dla siebie nie znalazlem,
    a szukam od miesiaca ;-))

    --
    pozdr.
    RobertS