  • 11. Data: 2004-06-02 07:05:09
    Temat: Re: warto teraz wchodzic w FI akcji ?
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    To nie są moje słowa. Naucz się cytować.

    > na razie trochę to spadają fundusze obligacji :P.....

    .... inwestujące w długoterminowe papiery ;PPP

  • 12. Data: 2004-06-02 08:02:05
    Temat: Re: warto teraz wchodzic w FI akcji ? [EOT]
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Tomasz" <n...@g...pl> napisał:
    > Inwestycja w fundusze akcyjne powinna być długoterminowa (poczytaj
    > jakikolwiek materiał na ten temat - informacje w jaki sposób dobierane są
    > tam spółki).

    Autor chce zainwestować na 1-2 lata. To NIE JEST inwestycja długoterminowa.

    > Dlaczego ? Poza niepewną sytuacją polityczną ... wszystko jest OK i są dobre
    > perspektywy. Jak będziesz chciał to wrócimy do rozmowy za kilka miesięcy.
    > Najgorzej jest kupować gdy rośnie i sprzedawać kiedy zmaleje.

    Ok, ale skąd wiesz, ze teraz jest dołek ? ;))
    Kupowanie akcyjnych JEDNORAZOWO (i to dużą kwotę) jest baaaardzo ryzykowne, bo
    autor okreslil termin na "1-2 lata". Ryzyko to można trochę zmniejszyć. Jak ?
    Uśrednić zakupy. Skoro inwestujesz od lat w fundusze napewno doskonale to wiesz
    ;)

    EOT

    --
    W.

  • 13. Data: 2004-06-02 18:51:51
    Od: "Tomasz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "~WD" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > Autor chce zainwestować na 1-2 lata. To NIE JEST inwestycja
    długoterminowa.
    I ja bym to zakwalifikował jako inwestycję długoterminową :) W okresie tego
    czasu na pewno należałoby się wycofać po osiągnięciu określonego wcześniej
    zysku. Fundusze akcyjne nie powinne być traktowane jako inwestycje kup i
    zapomnij. (Bo gdy będziesz chciał wypłacić może okazać się jest ... dołek).

    Do funduszu wybiera się akcje głównie na podstawie analizy technicznej
    spółki. Jak myślisz jak długo warte są te dane ? Po 2 latach te dane są
    prawie nic nie warte bo zmienia się sytuacja na rynku. Dlatego właśnie te 2
    lata to jest rozsądny okres na wejście i wyjście z funduszu - trzeba tylko
    dobrze wykorzystać fale.
    Potraktuj fundusz jakbyś kupował akcje dobrej firmy - jej passa za 2 lata
    moze się zmienić. Dlatego warto co jakiś czas przeglądnąć fundusze tak jak i
    akcje. Plusem jest to że można to robic rzadziej.

    > Ok, ale skąd wiesz, ze teraz jest dołek ? ;))
    A czy ja napisałem że jest dołek ? To jest korekta ..... do bessy to jeszcze
    daleko. Taki spadek to wspaniała okazja do napełnienia portfela akcjami ---
    co niniejszym robię :)

> [...]
    Jak ?
    > Uśrednić zakupy. Skoro inwestujesz od lat w fundusze napewno doskonale to
    Widzę że trochę przeczytałeś. Ale to jest materiał dla osób starej daty, nie
    potrafiących obserwować rynku i ... leniuchów.
    Gdybym miał kasę teraz to ... na pewno nie czekałbym teraz i powiększał
    stopniowo FA tylko 40% wpakował od razu w akcje po tygodniu następne 10%
    obserwując rynek potem znowu 10%. STOP. Obserwacja rynku. Jeśli WIG20
    spadnie o około 5% to dokupiłbym 10% FA. Jeśli znowu będzie spadał to to już
    jest bessa (tego scenariusza nie przewiduję) i należy wiać z akcji. W innym
    wypadku pozostałbym przy 60% zaangażowania w akcjach.

    >EOT
    To trocję nie fer z Twojej strony.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 14. Data: 2004-06-02 21:10:08
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Tomasz" <n...@g...pl> napisał:
    > I ja bym to zakwalifikował jako inwestycję długoterminową :)

    Widzę ze zmnieniasz opcje jak Ci wygodnie ;)

> [...]
    > zapomnij. (Bo gdy będziesz chciał wypłacić może okazać się jest ... dołek).

    to jest oczywiste i nie wymaga komentarza.

> [...]
    > moze się zmienić. Dlatego warto co jakiś czas przeglądnąć fundusze tak jak i
    > akcje. Plusem jest to że można to robic rzadziej.

    to również jest oczywiste
    * z tym, że FA przebudowują przecież portfele oraz... zmieniaja sie
    zarządzający.

    > A czy ja napisałem że jest dołek ?

    > Dzisiaj giełda w dół ... a w dołku warto kupować.

    a za chwile:

    > To jest korekta ..... do bessy to jeszcze
    > daleko. Taki spadek to wspaniała okazja do napełnienia portfela akcjami ---
    > co niniejszym robię :)

    Zdecyduj się ;)

> [...]
    > obserwując rynek potem znowu 10%. STOP. Obserwacja rynku. Jeśli WIG20
    > spadnie o około 5% to dokupiłbym 10% FA.

    A przed chwila mówiłeś, że:
    "Nie jestem pewien czy jest to dobra polityka. Stopniowe przenoszenie nic tu
    nie da."

    To jak w końcu ? ;)

    > Jeśli znowu będzie spadał to to już
    > jest bessa (tego scenariusza nie przewiduję) i należy wiać z akcji. W innym
    > wypadku pozostałbym przy 60% zaangażowania w akcjach.

    .... wiać z akcji i zrealizować stratę. No ładnie.

    --
    IMO warto kupować gdy jest tanio; wig20 w okolicach 1700, to nie jest promocja
    ;) Po drugie: uśrednianie nie musi oznaczać że bedę przenosil podręcznikowo np.

    > To trocję nie fer z Twojej strony.

    Więcej uzasadniać nie będę. Teraz juz naprawde - z mojej strony EOT. Dobranoc ;)