  • 1. Data: 2003-06-05 08:40:34
    Temat: visa electron, wyplata za granica, co to #?!?% za kurs?
    Od: g...@p...onet.pl

    witam

    dzisiaj postanowilem przyjrzec sie mojej karcie visa electron z bzwbk.... i
    oslupialem, wyplata gotowki w anglii dokonuje sie po kursie 6,45 (transakcja
    zaksiegowana wczoraj, po prawie tyg od wyplaty)!!!! do tego dochodzi
    prowizja.... skad te kursy zatrwazajace??, czy ktos mi moze wytlumaczyc jaka
    jest procedura konwersji?? w banku pani zosia oczywiscie zaswiecila oczami,
    bulgotala cos o wymianie najpierw na dolary, a potem na funty.... help.
    ewentualnie jakie banki polecacie w takiej sytuacji? jakies sugestie???

    z gory dziekuje

    gabryh

  • 2. Data: 2003-06-05 09:00:00
    Temat: Re: visa electron, wyplata za granica, co to #?!?% za kurs?
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > ewentualnie jakie banki polecacie w takiej sytuacji? jakies
    sugestie???

    VE z Millennium

  • 3. Data: 2003-06-05 09:38:20
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > konwersji?? w banku pani zosia oczywiscie zaswiecila oczami,
    > bulgotala cos o wymianie najpierw na dolary, a potem na funty....

    Nie bulgotala, tylko ty zle sluchales.... i nie rozumiales jak widac.
    Trzeba bylo sie wczesniej zapytac...

    Visa rozliczana jest w dolarach - to znaczy zrobisz zakup w Euro - to
    VISA rozliczana jest euro->dolar -> zlotowki - kurs aktualny mozesz
    sobie sprawdzic tutaj:
    http://www.centrum24.pl/kursy.html

    Za takie przewalutowanie VISA pobiera sobie jakis tam maly
    procencik...

    Co do kart - istotnie VE w Millennium jest calkiem calkiem.

    Inna banki maja po prostu zlodziejski kurs jesli porowna sie go
    wlansie do Millennium

  • 4. Data: 2003-06-05 09:54:08
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Visa rozliczana jest w dolarach - to znaczy zrobisz zakup w Euro - to
    > VISA rozliczana jest euro->dolar -> zlotowki

    jasne, troche poczytalem archiwum grupy...... ale, przypominam ze anglia to
    funt..... zastanawia mnie jak relacje dolar, funt w polsce maja sie do tych
    samych relacji na rynku miedzynarodowym....

  • 5. Data: 2003-06-05 10:36:26
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > jasne, troche poczytalem archiwum grupy...... ale, przypominam ze
    > anglia to funt..... zastanawia mnie jak relacje dolar, funt w polsce
    > maja sie do tych samych relacji na rynku miedzynarodowym....

    No pewnie funt -> dolar -> zlotowki
    Trudno cos tutaj zawyrokowac - ale mozesz sobie porownac z ich kursami
    walut.
    Ja juz widze (a zobacze jak potwierdze), ze MC KB ma do dupy
    przeliczniki (pomijajac 15 prowizji) i to jeszcze gorsze niz VC
    MultiBanku (myslalem, ze gorzej nie moze byc - no moze jeszcze Fortis
    ;)

    No ale to kolo 8mego jak rozlicza

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski