  • 1. Data: 2004-04-06 11:41:49
    Temat: troche teorii- fundusze i konwersja
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    Mam nastepujące pytania: załóżmy ,że :

    30-04-2003 zakupiłem jednostki seb2 za kwotę 1000zł (1)
    30-08-2003 dokupiłem jednostek seb za kwotę 2000zł (była oczywiście inna
    cena podst jednostki) (2)
    17-12-1003 dokupiłem jednostek seb na kwotę 5000zł (jw) (3)

    Zgodnie z teorią każdy taki zakup jednostek należy traktować jako osobne
    lokaty (1) , (2) , (3).
    Załóżmy teraz ze 01-02-2004 przeprowadziłem konwersję częsci ju w kwocie
    6000zł na seb 4 , oczywiście pobrano przy tym podatek i tu mam pytanie
    1 jak w takim wypadku policzyć podatek jaki ode mnie zostanie pobrany
    2 Czy konwersja zostanie dokonana z ju lokaty (3) i (2) , a może z
    wszystkich lokat po częsci , a może według jakiegoś innego blizej nie
    wyjaśnionego wzoru :) .Ta wiedza potrzebna jest oczywiście do policzenia z
    pkt 1 podatku jaki zostanie pobrany oraz do policzenia rzeczywistej
    "kombinowanej" stopy zwrotu .

    Dla mnie to jest wyjątkowo poplątane :/

    Z góry dziękują za pomoc.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2004-04-06 11:47:04
    Temat: Re: troche teorii- fundusze i konwersja
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    O ile dobrze pamiętam niektóre fundusze umarzają jednostki kupione
    najdrożej, aby jak najdłużej odwlec zapłacenie podatku. Fundusze nie
    traktują każdego zakupu jako oddzielną lokatę, ale jeden worek.

    rsa127

  • 3. Data: 2004-04-06 11:49:54
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rsa127" <r...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > O ile dobrze pamiętam niektóre fundusze umarzają jednostki kupione
    > najdrożej, aby jak najdłużej odwlec zapłacenie podatku.

    Hmm to nie jest to ujednolicone??

    >Fundusze nie
    > traktują każdego zakupu jako oddzielną lokatę, ale jeden worek.

    W taki razie przeczy to temu co napisałeś wyżej , wtedy nie było by sensu
    umarzać najdroszych ju bo wszystkie sa w 1 worku :(

    Pozdr.

  • 4. Data: 2004-04-06 12:29:24
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    > W taki razie przeczy to temu co napisałeś wyżej , wtedy nie było by sensu
    > umarzać najdroszych ju bo wszystkie sa w 1 worku :(

    W jednym worku w sensie, że nie są to oddzielne subkonta, a jeden rachunek z
    różnymi cenami zakupu. Empirycznie doświadczyłem, że umarzanie działa jak
    napisałem wcześniej, czyli od najdroższych.

    rsa127

  • 5. Data: 2004-04-06 13:10:33
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c4u54l$8jg$...@n...onet.pl,
    Feanor <n...@p...onet.pl>:
> [...]
    > inna cena podst jednostki) (2)
    > 17-12-1003 dokupiłem jednostek seb na kwotę 5000zł (jw) (3)

    Jesli wszystkie w SEB2, to po kolei od najdrozszych jednostek (HIFO), czyli
    praktycznie, w przypadku tego funduszu, od ostatnich wstecz.

    Szczegoly masz w statucie.

    --
    Robert