  • 1. Data: 2003-10-14 06:46:55
    Temat: tfi ibligacji bez zyskow lub wrecz ze stratami
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Jakie macie przypuszczenia, ze fundusze obligacji od okolo 5 miesiecy nie
    przyniosly posiadaczom zyskow a czasem wrecz straty ?
    bo ja zaczynam doszukiwac sie juz tylko zlej woli zarzadow, obligacje
    przynosza przeciez zyski i beda
    mozna zrozumiec jednomiesieczny spadek - zwiazany z pobraniem oplat za
    zarzadzanie czy temu podobnie, ale jesli taki stan trwa od 5 miesiecy, to
    mozna jedynie domniemywac, ze w grudniu i styczniu - czyli w momencie
    faktycznego pobierania oplat za zarzadzanie - wartosc jednostek po prostu
    poleci na leb i szyje.

  • 2. Data: 2003-10-14 06:55:46
    Temat: Re: tfi ibligacji bez zyskow lub wrecz ze stratami
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    > bo ja zaczynam doszukiwac sie juz tylko zlej woli zarzadow, obligacje
    > przynosza przeciez zyski i beda
    > mozna zrozumiec jednomiesieczny spadek - zwiazany z pobraniem oplat za
    > zarzadzanie czy temu podobnie,

    a spadku wartosci jednostek w związku ze spadkiem ceny obligacji to juz nie
    uwzgledniasz?
    proponuje sie jednak troche dokształcić w zakresie inwestycji (szczególnie
    własnych pieniedzy)

  • 3. Data: 2003-10-14 07:20:51
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

> [...]
    > uwzgledniasz?
    > proponuje sie jednak troche dokształcić w zakresie inwestycji (szczególnie

    A dlaczego zarzadzajacy nie maja natyle duzo wiedzy aby uchronic moje
    pieniadze przed utrata, wystarczy odpowiednio wczesnie uplynic papiery ;)

    Fajas

  • 4. Data: 2003-10-14 07:25:18
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > bo ja zaczynam doszukiwac sie juz tylko zlej woli zarzadow,
    > obligacje przynosza przeciez zyski i beda

    A spadku cen obligacji na rynku wtórnym nie zauważyłeś?

    PS Ten spadek cen z kolei wynika z faktu, iż część inwestorów
    przestała wierzyć iż obligacje to 'zysk bez ryzyka'.
    To tego dotyczą te dyskusje o budżecie, 60% deficytu,
    braku niezbędnych reform wydatków itp.

  • 5. Data: 2003-10-14 07:31:04
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > A dlaczego zarzadzajacy nie maja natyle duzo wiedzy aby uchronic
    > moje pieniadze przed utrata, wystarczy odpowiednio wczesnie uplynic
    > papiery ;)

    Być może właśnie upłynnili. I dlatego nie masz zysków.

  • 6. Data: 2003-10-14 08:54:07
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

> [...]
    > mozna jedynie domniemywac, ze w grudniu i styczniu - czyli w momencie
    > faktycznego pobierania oplat za zarzadzanie - wartosc jednostek po prostu

    Coś słabo się dokształciłeś przed zainwestowaniem pieniędzy. Poczytaj np.
    tu:
    http://www.gtfi.pl/ind/aka_podreczniki.html

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2003-10-14 09:16:10
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik <s...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwzgledniasz?
    > proponuje sie jednak troche dokształcić w zakresie inwestycji (szczególnie

    :-) dzieki za mile ponizenie - wlasnie tego dzisiaj oczekiwalem, pewnie
    zaraz dostane masochistycznego orgazmu :-P
    wlasne pieniadze lokuja na szczescie bez udzialu dziwnych instyrucji typu
    tfi, czesc rowniez i w obligacje i wlasnie z tego rozniez powodu nie moge
    wyobrazic sobie jak inwestycje w obligacje moga przyniesc straty,
    tymbardziej ze czesc z dlugoletnich inwestycji finalizujacych sie jak sadze
    comiesiac daje jeszcze zyskownosc okolo > 10%

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości
    > PS Ten spadek cen z kolei wynika z faktu, iż część inwestorów
    > przestała wierzyć iż obligacje to 'zysk bez ryzyka'.

    to bylo by jakies wytlumaczenie - koniecznosc spieniezenia bez doczekania
    sie realizacji zysku

  • 8. Data: 2003-10-14 17:10:25
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Coś słabo się dokształciłeś

    och i kolejny orgazm, no ale Ciebie tlunaczy pretorianski staz w mbanku, tam
    wszyscy nadinterpretuja slowa innych :-)

  • 9. Data: 2003-10-14 20:08:10
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@p...of.pl> napisał w wiadomości
    > tymbardziej ze czesc z dlugoletnich inwestycji finalizujacych sie jak
    sadze
    > comiesiac daje jeszcze zyskownosc okolo > 10%

    BARDZO SIĘ MYLISZ:-(
    Sprawdź ile dziś są warte na rynku wtórnym

  • 10. Data: 2003-10-14 21:32:53
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > och i kolejny orgazm, no ale Ciebie tlunaczy pretorianski staz w mbanku,
    tam
    > wszyscy nadinterpretuja slowa innych :-)

    Najpierw piszesz bzdury a później się jeszcze "rzucasz" :-) - masz jakieś
    kompleksy ;-) ? A skoro tak wszystko "wiesz" - to może zatrudnisz sie w
    jakimś TFI i zachwycisz wszystkich wynikami?