  • 131. Data: 2008-11-05 06:59:12
    Temat: Re: spready
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Wracajac do tematu, KNF planuje zajac sie zawyzonymi spreadami. Moze czytaja
    ta grupe ;)

    --
    in

  • 132. Data: 2008-11-06 00:35:00
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):

    > Oczywiscie, ze nie jest to zaden walek. Do zawierania umow kredytowych
    > nikt nie zmusza. Nie podobaja sie warunki to nie podpisujesz. Jak ktos
    > ma problem z odnaleziem sie w rzeczywistosci rynkowej to na swiecie jest
    > jeszcze kilka gospodarek socjalistycznych gdzie panstwo ustala i stope
    > procentowa i kurs waluty :).
    >
    > Jak juz sie rozprawicie ze spreadem to pamietajcie o LIBORze, WIBORze i
    > innych. One tez w gruncie rzeczy sa ustalane przez banki ;).

    Komisja Nadzoru Bankowego zapowiada, że zajmie się sprawą wysokości spreadu.

    - Będziemy interweniować, w przypadku gdyby bank stosował nadmiernie
    wysokie, nieuzasadnione spready dla produktów kredytowych - mówi Andrzej
    Stopczyński, dyrektor zarządzający Pionem Nadzoru Bankowego w KNF.

    To taki komentarz do Twoich poglądów ;)
    Może nie wszystko jest tak oczywiste, jak się Tobie wydaje? Może
    pogwałcono zasady współżycia społecznego? A może coś jeszcze?
    Jakby wszystko było takie piękne, legalne i wolnorynkowe, zgodne z
    zasadą swobody umów, to jakąż by KNF miała podstawę do takich wypowiedzi?

    PG

  • 133. Data: 2008-11-06 06:30:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Jakby wszystko było takie piękne, legalne i wolnorynkowe, zgodne z zasadą
    > swobody umów, to jakąż by KNF miała podstawę do takich wypowiedzi?

    Piotrze,
    KNF jest regulatorem rynku finansowego, niektorzy chyba juz zapomnieli, ze
    nieco ponad cwierc wieku temu byla w Polsce gospodarka regulowana. Byl jeden
    (moze dwa) bank, jeden ZUS, bylo PZU i Warta (chyba). Po latach walki z tym
    zaczynamy chyba znowu wracac do socjalizmu. Niestety nikt nie pomyslal o
    edukacji, o tym zeby klient wiedzial jaka jest roznica miedzy kredytem
    walutowym, a kredytem denominowanym w walucie. O tym, ze z inwestycjami
    zakupionymi nawet w banku wiaze sie jakies ryzyko. A przede wszystkim, ze o
    wlasne pieniadze trzeba dbac (w watku o gwarancjach KH np. lasuje poglad, ze
    mozna kase wrzucic do byle jakiego banku i musi byc ona gwarantowana przez
    inne banki lub panstwo). Moze trzeba sie w tym pogodzic, ale mnie to wkurza,
    gdy mowi sie o tym, ze moja emerytura ma byc taka sama jak osoby, ktora na
    podstawie umowy o prace brala tylko minimalna pensje a 3 razy tyle na
    czarno, bo chodzi o sprawiedliwosc spoleczna, czy jak wolisz zasady
    wspolzycia spolecznego ;).
    W szkolach chyba jest taki przedmiot jak przedsiebiorczosc, ale w tego co
    slyszalem ucza na nim zasad ksiegowania, mysle ze warto byloby zamienic go
    na podstawy finansow i nastepne pokolenie nie mialoby takich problemow o
    ktorych tu ciagle sie pisze.

    MK

  • 134. Data: 2008-11-06 10:05:24
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):
> [...]
    > Byl jeden (moze dwa) bank, jeden ZUS, bylo PZU i Warta (chyba). Po
    > latach walki z tym zaczynamy chyba znowu wracac do socjalizmu.

    A Twoim zdaniem banki ex definitione są tak uczciwe i rzetelne, że żadna
    regulacja i kontrola nie jest potrzebna... no cóż, mamy różne zdania :)

    PG

  • 135. Data: 2008-11-06 10:12:40
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):
    > "Piotr Gralak" <g...@g...pl> wrote in message

    > sprawiedliwosc spoleczna, czy jak wolisz zasady wspolzycia spolecznego ;).

    jeszcze jedno - zasady wspolzycia spolecznego to termin prawny. nie ma
    nic wspolnego z socjalizmem.

    PG

  • 136. Data: 2008-11-06 14:34:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > socjalizmu. Niestety nikt nie pomyslal o edukacji, o tym zeby klient
    > wiedzial jaka jest roznica miedzy kredytem walutowym, a kredytem

    Opowiadasz takie bajki, jakbys byl niedorzecznikiem jakiegos banku.
    Niedorzecznika moge zrozumiec, bierze za to kase i robi co mu każą.
    Ale ktos, kto nic z tego nie ma?

    Jak niejaki Suworow nazywal takich ludzi?

    Miales troche stycznosci z tym socjalizmem, ze do niego porownujesz?

> [...]
    > pieniadze trzeba dbac (w watku o gwarancjach KH np. lasuje poglad, ze
    > mozna kase wrzucic do byle jakiego banku i musi byc ona gwarantowana

    Z tym panstwem to oczywiscie klamstwo.
    Nie powinno byc byle jakich bankow w BFG, nie kazdy moze sie tam chyba
    zapisac?

> [...]
    > pensje a 3 razy tyle na czarno, bo chodzi o sprawiedliwosc spoleczna,
    > czy jak wolisz zasady wspolzycia spolecznego ;).

    A co to ma do rzeczy? Nie twierdze, ze po upadku banku kazdy powinien
    dostac tyle samo, niezaleznie od sumy depozytow. Tzn. chyba Ty
    bardziej chcesz czegos takiego?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 137. Data: 2008-11-06 17:51:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A Twoim zdaniem banki ex definitione są tak uczciwe i rzetelne, że żadna
    > regulacja i kontrola nie jest potrzebna... no cóż, mamy różne zdania :)

    Przeciez ja nic takiego nie napisalem. Chyba przyznasz, ze sa kompetentne
    instytucje wyznaczone do tego? Np. UOKiK. Gdyby to zrobil UOKiK nie
    widzialbym nic w tym zlego, jesli robi to KNF... chyba inne ntencje
    przyswiecaly powolaniu KNF... KNF powinien dbac i rynek, np. przygotowac
    regulacje pozwalajace na przywrocenie zufania na rynku miedzybankowym, ale
    KNF woli sie zajmowac pierdolami.

    MK

  • 138. Data: 2008-11-06 17:55:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > jeszcze jedno - zasady wspolzycia spolecznego to termin prawny. nie ma nic
    > wspolnego z socjalizmem.

    Oczywiscie. To bylo ze smileyem, chodzi o to, ze fundusz emerytalny na ktory
    pracuje cale zycie, chca podzielic na kilka osob. Jak bede chcial sie z kims
    podzielic to sam to zrobie i wybiore z kim chce sie podzielic. Chyba
    wolalbys zeby kasa, ktorej np. nie wykorzystasz stanowile podstawe do
    funduszu dzieci, a nie dla obcego policjanta, zolnierza, czy nauczyciela,
    nieprawdaz?

    MK

  • 139. Data: 2008-11-06 18:02:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Opowiadasz takie bajki, jakbys byl niedorzecznikiem jakiegos banku.
    > Niedorzecznika moge zrozumiec, bierze za to kase i robi co mu każą.
    > Ale ktos, kto nic z tego nie ma?

    Sam opowiadasz bajki. Za swoja prace biore wystarczajaca kase i czasami moge
    zrobic cos bezinteresownie.

    > Jak niejaki Suworow nazywal takich ludzi?

    Nie mam zielonego pojecia.

    > Miales troche stycznosci z tym socjalizmem, ze do niego porownujesz?

    Wystarczy mi, ze widzialem filmy...

    > Z tym panstwem to oczywiscie klamstwo.
    > Nie powinno byc byle jakich bankow w BFG, nie kazdy moze sie tam chyba
    > zapisac?

    Powiem wiecej. Kazdy bank ma obowiazek nalezec do BFG, inne banki maja
    niewielki wplyw na dzialania konkurenta, za to ma wplyw na niego regulator,
    ale temu latwiej jest sie wypowiadac na temat spreadow.

    > A co to ma do rzeczy? Nie twierdze, ze po upadku banku kazdy powinien
    > dostac tyle samo, niezaleznie od sumy depozytow. Tzn. chyba Ty
    > bardziej chcesz czegos takiego?
    > --

    Nie zauwazyles, ze byla mowa o emeryturze a nie banku?

    MK

  • 140. Data: 2008-11-07 00:22:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Sam opowiadasz bajki. Za swoja prace biore wystarczajaca kase i
    > czasami moge zrobic cos bezinteresownie.

    Lepiej wiec tego Suworowa nie czytaj :-)

    > Wystarczy mi, ze widzialem filmy...

    Zakladam ze zartujesz.
    Bo chyba zartujesz?

    > Powiem wiecej. Kazdy bank ma obowiazek nalezec do BFG,

    Falsz, przyklad - Polbank.
    --
    Krzysztof Halasa