  • 1. Data: 2009-10-24 11:09:43
    Temat: skrzypienie o wycofaniu grosików w 2011
    Od: z...@o...pl

    w necie można wyczytać informacje o tym że Skrzypek na fotelu
    prezesa NBP planuje wycofanie monet jednogroszowych.

    w czortu z miedziakami, ale czy oznacza to kolejne nałożenie na
    banki kosztownego obowiązku?

    IMHO jeśli wycofanoby monety 1gr i 2gr a na lokacie kapitał wraz
    z odsetkami wyniósłby 1023,16 bank nie miałby czym tego wypłacić
    a to rodziłoby konieczność (przypuszczam) wymiany albo poprawek
    do oprogramowania, a to kosztuje, a koszty poniosę ja jako klient
    np. w formie podwyższonych opłat za prowadzenie konta lub przelew

  • 2. Data: 2009-10-24 11:35:48
    Temat: Re: skrzypienie o wycofaniu grosików w 2011
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Paź, 13:09, z...@o...pl wrote:
    > w necie można wyczytać informacje o tym  że Skrzypek na fotelu
    > prezesa NBP planuje wycofanie monet jednogroszowych.

    Chyba jedyny jego dobry pomysl.

> [...]
    > do oprogramowania, a to kosztuje, a koszty poniosę ja jako klient
    > np. w formie podwyższonych opłat za prowadzenie konta lub przelew

    Wycofanie monet 1 gr nic nie zmieni w systemach bankowych.

  • 3. Data: 2009-10-24 11:41:03
    Od: z...@o...pl

    > Wycofanie monet 1 gr nic nie zmieni w systemach bankowych.

    jeśli nadal systemy komputerowe będą liczyć z dokładnością 0,01
    to cała zmiana jest mi w sumie obojętna

    jednakże, biorąc pod uwagę kwalifikacje zawodowe skrzypka na fotelu
    obawiam się że namiesza bankowcom w oprogramowaniu, nakazując to i owo

  • 4. Data: 2009-10-24 11:44:18
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:1...@n...onet.pl

    > jeśli nadal systemy komputerowe będą liczyć z dokładnością 0,01
    > to cała zmiana jest mi w sumie obojętna

    A niby czemu miałyby liczyć inaczej?

    > jednakże, biorąc pod uwagę kwalifikacje zawodowe skrzypka na fotelu
    > obawiam się że namiesza bankowcom w oprogramowaniu, nakazując to i owo

    A co niby Skrzypek takiego złego zrobił dla bankowości?

  • 5. Data: 2009-10-24 12:32:45
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Paź, 13:44, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > A co niby Skrzypek takiego złego zrobił dla bankowości?

    I kolejne logiczne pytanie: co on jest w stanie nakazac bankom?

  • 6. Data: 2009-10-24 13:22:11
    Od: z...@o...pl

    > A niby czemu miałyby liczyć inaczej?

    na rachunku powstało saldo debetowe, chcę je zamknąć
    nie moge wpłacić 0,01 bo nie ma jednogroszówek,
    jak wpłacę 0,05 to będzie 0,04 na plusie a bank mi
    nie może ich oddać bo nie ma dwugroszówek.

    mój wniosek (oby błędny) konieczność naliczania opłat
    z dokładnościa do 0,05 zamiast 0,01

    gdzie tkwi błąd w moim rozumowaniu?

    ps: jak robią to w Szwecji, bo tam o ile wiem nie mają
    monet 0,01 0,02 0,05 0,10 0,20 dopiero 0,50 SEK

  • 7. Data: 2009-10-24 13:28:16
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Paź, 15:22, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > nie może ich oddać bo nie ma dwugroszówek.
    >
    > mój wniosek (oby błędny) konieczność naliczania opłat

    zapomniales o istnieni 2 groszowek! ;-)

  • 8. Data: 2009-10-24 13:30:38
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]

    > nie moge wpłacić 0,01 bo nie ma jednogroszówek,
    > jak wpłacę 0,05 to będzie 0,04 na plusie a bank mi
    > nie może ich oddać bo nie ma dwugroszówek.

    Bank może oddać 0,04 zł przelewem, ale masz rację, nie masz obowiązku
    podania mu numeru rachunku albo w ogóle posiadania rachunku.

    > mój wniosek (oby błędny) konieczność naliczania opłat
    > z dokładnościa do 0,05 zamiast 0,01

    To nie byłoby takie łatwe, wręcz niemożliwe się to wydaje.

    > gdzie tkwi błąd w moim rozumowaniu?

    Błędu nie ma, ale zakładasz jak widzę, że zostaną zlikwidowane także
    2-groszówki (likwidacja tylko 1-groszówek nie powoduje żadnych zmian). W
    takim przypadku zapewne odbywałoby się to z zaokrągleniem zawsze na korzyść
    klienta banku (bank wpisywałby sobie te zaokrąglenia w straty nadzwyczajne).

    > ps: jak robią to w Szwecji, bo tam o ile wiem nie mają
    > monet 0,01 0,02 0,05 0,10 0,20 dopiero 0,50 SEK

    A nie wiem, ciekawe jak.

  • 9. Data: 2009-10-24 13:34:13
    Od: z...@o...pl

    > zapomniales o istnieni 2 groszowek! ;-)

    zapowiedzi medialne (przynajmniej niektóre)
    mówią o wycofaniu 1gr i 2gr

  • 10. Data: 2009-10-24 13:36:16
    Od: "Zdenio" <z...@w...pl>

    > A nie wiem, ciekawe jak.

    u nas to by to wykorzystali i podniesli cene z 1,1 na 1,5 wiec pomysl chyba
    nie jest wcale dobry.