  • 1. Data: 2005-03-26 19:51:01
    Temat: pytanie o mBank
    Od: "basia" <s...@o...pl>

    Czesc Do tej pory miałam konto w "realnym" banku, a jednostki funduszy kupowałam
    z opłatą dystrybucyjna. Udało mi sie troche poczytac np na tym forum i w
    reklamach o kuszacej ofercie mBanku ale jestem troche staroswiecka i dlatego mam
    obawy o takie wirtualne transakcje - i stad moje pytanie do wszystkich którzy
    maja konto w mbanku i kupuja jednostki funduszy - czy zdarzyło wam sie cos
    niemiłego np znikła jakas kasa itp. Prosze tez o odpowiedzi ludzi zadowolonych
    którzy jeszcze nigdy sie nie zawiedli na mBanku :) Dziekuje za kazda powazna
    odpowiedz

  • 2. Data: 2005-03-26 20:09:30
    Temat: Re: pytanie o mBank
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "basia" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zadowolonych
    > którzy jeszcze nigdy sie nie zawiedli na mBanku :) Dziekuje za kazda

    nie zniknela kasa z funduszy, pozatym to nie oni maja ta kase tylko bank
    prowadzacy dany fundusz inw, w mbanku jest tylko liczba.
    zaloz ekonto i SFI i to wszystko, mozesz kupowac przez telefon jesli nie
    masz internetu, tak robi jedna starsza osoba z ktora rozmawialem jakis czas
    temu o inwestycjach.

    pozatym jest jak najbardziej OK, tylko z zalozeniem rachunku sa problemy
    (dlugosc-czas), zalatwienie czegos powaznego przez telefon zle sie zalatwia,
    ostatnio chcialem do rachunku upowaznic kogos to mi nie przyslali wszystkich
    papierow i juz to trwa miesiac.

  • 3. Data: 2005-03-26 21:47:18
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    *basia* napisał(a):

> [...]
    > którzy jeszcze nigdy sie nie zawiedli na mBanku :) Dziekuje za kazda powazna

    Inwestuję w fundusze za pośrednictwem SFI mBanku od ponad pół roku - nie
    miałem żadnych problemów, pieniądze nie znikły, wręcz przeciwnie - nieco
    przybyło ;) Znajomi inwestują w ten sposób nieco dłużej niż ja i również
    nie mieli z tym problemów. Oczywiście bezprowizyjne fundusze nie będą
    miały stopy zwrotu takiej Arki, bynajmniej nie jest źle :)

    Gree

  • 4. Data: 2005-03-26 22:47:16
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2005 22:47:18 +0100, Gree <g...@T...o2.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >nie mieli z tym problemów. Oczywiście bezprowizyjne fundusze nie będą
    >miały stopy zwrotu takiej Arki, bynajmniej nie jest źle :)

    No, zobaczymy z tą Arką czy nie zatonie, jak giełda zjedzie w dół. :)
    Bezprowizyjność funduszu raczej ma niewiele wspólnego z wynikami, a akurat Arka
    akcyjny wydaje się bardzo ryzykownym funduszem.

  • 5. Data: 2005-03-26 23:24:57
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    *Sławomir Szyszło* napisał(a):

    > No, zobaczymy z tą Arką czy nie zatonie, jak giełda zjedzie w dół. :)

    ZTCP fundusze Arki (akcyjny i zrównoważony) miały ostatnio największą
    stopę zwrotu w porównaniu do innych funduszy tego samego typu. Co do
    ewentualnego 'zatonięcia' Arki - tyczy się zarówno Arki jak i innych
    funduszy - bessa na giełdzie oznacza spadek wartości jednostek
    *wszystkich* funduszy których portfel oparty jest o akcje.

    > Bezprowizyjność funduszu raczej ma niewiele wspólnego z wynikami, a akurat Arka
    > akcyjny wydaje się bardzo ryzykownym funduszem.

    Niby brak opłat nie ma wpływu na wyniki... Ale można sobie to tłumaczyć
    tak, że fundusz pobiera prowizje za "fachowość zarządzania" - dzięki
    odpowiedniemu podejściu do tematu mają lepsze wyniki niż inne fundusze -
    ale to już takie moje przypuszczenia ;)

    Arka Akcji jest tak ryzykowna, jak inny fundusz o równie agresywnym
    portfelu...

    Gree

  • 6. Data: 2005-03-27 07:03:20
    Od: KrzysiekL <k...@w...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2005 00:24:57 +0100, Gree napisal/a:

    > Arka Akcji jest tak ryzykowna, jak inny fundusz o równie agresywnym
    > portfelu...
    właśnie tak okiem laika patrząc Arka jest bardziej "dynamiczna"
    bardziej rośnie i bardziej spada.
    --
    Krzysztof Lerski

  • 7. Data: 2005-03-27 08:09:39
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Arka
    > akcyjny wydaje się bardzo ryzykownym funduszem.

    a po co ma zjezdzac w dol, wcale nie musi.

  • 8. Data: 2005-03-27 08:11:29
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "KrzysiekL" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > właśnie tak okiem laika patrząc Arka jest bardziej "dynamiczna"
    > bardziej rośnie i bardziej spada.

    dokladnie tak jest, co wiecej uroslo to i wiecej spadnie, ale tez nie wolno
    zapominac ze maja lepsze spolki dobrane w portfelu i zarzadzajacy sa lepsi
    od tych patalachow z duzych FI.

  • 9. Data: 2005-03-28 12:23:28
    Od: "basia" <s...@o...pl>

    To chyba jest tak ze tylko od danego towarzystwa zalezy czy chce by jego
    jednostki funduszu były sprzedawane w SFI - tzn. bez opłaty dystrybucyjnej.
    Np Arke, ING mozna tylko nabyc "normalnie" z prowizja, a DWS top 25 spółek
    oprócz SFI bez opłaty, mozna nabyc w bankach z 5% opłata dystrybucyjna.
    Do tej pory dysponowałam jednostkami min. ww funduszy, ale pod wpływem czarnych
    scenariuszy przyszlosci prezentowanych na forach ale i przez analityków
    finansowych - umorzyłam jednostki wszystkich funduszy akcji - mam nadzieje ze
    dobrze zrobiłam. Wiadomo na DWSie byłam ok 10% w plecy, co innego Arka - tam 10%
    do przodu (szkoda ze wczesniej nie "znałam" tego funduszu). Z ciekawostek: Arka
    (jako jedyne towarzystwo których jednostki miałam) poinformowała mnie ze przez
    60 dni od daty umorzenia moge nabyc znowu jednostki danego funduszu bez zadnej
    opłaty na wejsciu :) A to własnie oferta SFI dajaca mozliwosc zakupu jednostek
    bez opłaty skusiła mnie na załozenie konta w mBanku (czekam na te papierki).
    Mam teraz tylko taki problem w jakie fundusze zainwestowac: obligacji, pieniezne
    czy moze stabilnego wzrostu a moze załozyc lokate w SKOKu na ponad 7% (jedynie
    chyba tylko stabilnego wzrostu albo zrównoważone w obecnych warunkach sa w
    stanie dac zyskownosc wieksza niz wspomniane 7%)
    Co wy o tym sadzicie?
    W jakie fundusze obecnie inwestujecie?

  • 10. Data: 2005-03-28 12:43:08
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 26 Mar 2005 23:47:16 +0100, w <d...@s...poczta.onet.pl>,
    Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No, zobaczymy z tą Arką czy nie zatonie, jak giełda zjedzie w dół. :)

    Jakoś od lat dają sobie radę, wyniki całkiem niezłe.
    Tak samo AIG -- duże zyski, więc oczywiście w SFI go nie ma :)