  • 1. Data: 2009-04-18 08:40:28
    Temat: przelew zagraniczny z konta w euro z bzwbk
    Od: " wspolna-flaszka.pl" <n...@g...pl>

    Witam!
    W najblizszym czasie musze cos zakupic przez internet, jako ze
    firmy posredniczace w tego typu zakupach (biblioteki dla programistow)
    kasuja vat (ktory jest zapewne marza) umowilem sie z producentem ze zaplace
    kwote podana na stronie (w euro) przelewem i prosilem o podanie informacji do
    polatnosci. Jestem totalnym laikiem jezeli chodzi o przelewy zagraniczne gdyz
    zadnego nigdy ni emialem potrzeby wykonywac. Bede to robic z poziomu
    bzwbk24 z konta prowadzeego w euro.

    Ponizej wklejam informacje ktore otrzymalem od goscia, i mam prosbe
    napiszcie mi prosze łopatologicznie co gdzie musze w bzwbk wpisac na podstawie
    ponizszych informacji.

    As for the payment details, this is the bank info:

    Beneficiary : Devrace Ltd, S.A.
    Beneficiary's Account : 601806988
    Beneficiary's Bank : Rietumu Banka, 54 Brivibas str., Riga, Latvia
    SWIFT : RTMBLV2X
    Beneficiary's Bank Account: 400886901801EUR

    Correspondent Bank : Commerzbank AG, Frankfurt/Main
    SWIFT : COBA DE FF

    Devrace Ltd, S.A.Cuba Ave., 34thstreet, Building No. 34-30,Panama, Republic of
    Panama

    And this is an additional data:

    DEVRACE LTD., S.A. in Rietumu Banka:
    IBAN - LV76RTMB0000601806988
    BIC in Rietumu Banka is the same as SWIFT - RTMBLV2X

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-18 08:41:39
    Temat: Re: przelew zagraniczny z konta w euro z bzwbk
    Od: " wspolna-flaszka.pl" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    acha, ja pokryje koszt przelewu

  • 3. Data: 2009-04-18 08:48:49
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie ma sensu, wybierz opcję SHA (dzielenie kosztów).

    Reszta dość łopatologiczna, musisz powprowadzać dane i tyle.

    Trzeba to robić dość szybko, bo strony po jakimś czasie wygasają.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-04-19 19:58:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie ma sensu, wybierz opcję SHA (dzielenie kosztów).

    Piękna rada, Wujku Dobra Rada.
    I sprzedający nie wyśle licencji, bo nie dostanie całej kwoty.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2009-04-21 17:55:17
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Piszesz głupoty.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-04-23 15:37:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Piszesz głupoty.
    > JaC

    A cos na poparcie tej niezwykle cietej i po prostu glupiej riposty?
    Wysles mi towar, za ktory zadasz 50 euro a dostajesz na rachunek 45 euro?

    --
    Pete

  • 7. Data: 2009-04-23 17:32:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pete wrote:

    > A cos na poparcie tej niezwykle cietej i po prostu glupiej riposty?
    > Wysles mi towar, za ktory zadasz 50 euro a dostajesz na rachunek 45
    > euro?

    Ani cięta, ani głupia. Piszesz głupoty.
    Dostałeś kiedyś zapłatę za towar od klienta
    z zagranicy? To kwestia pewnych obyczajów - przynajmniej
    jeśli chodzi o firmy niemieckie - połowa robi przelew ponosząc 100% kosztów,
    połowa ponosi tylko minimum. Ty na swoim rachunku zobaczysz pełną
    kwotę przelewu w walucie i obciążenia związane z tą operacją.
    I wracając do Twojego przykładu: żąda się 50 euro za towar i tyle sie
    dostaje,
    tylko bank pobiera 5 euro za coś tam, co na pewno jest w regulaminie.

  • 8. Data: 2009-04-23 19:09:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    cef pisze:

    > Ani cięta, ani głupia. Piszesz głupoty.

    Następny, który zjadł wszystkie rozumy.

> [...]
    > połowa ponosi tylko minimum. Ty na swoim rachunku zobaczysz pełną
    > kwotę przelewu w walucie i obciążenia związane z tą operacją.

    O ile wpyw liczony jest w tysiącach euro, to koszt prowizji nie ma
    znaczenia, o tyle przy drobnych kwotach juź niekoniecznie.

    > I wracając do Twojego przykładu: żąda się 50 euro za towar i tyle sie
    > dostaje,
    > tylko bank pobiera 5 euro za coś tam, co na pewno jest w regulaminie.

    Ja wolę mieć 50 euro zamiast 45.
    A jeśli towar kosztuje 4 euro i bank pobiera 5 za "coś tam"?
    Dasz gwarancję, że każdy kontrahent wyśle towar po takiej operacji?

    --
    Pete

  • 9. Data: 2009-04-23 19:35:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pete wrote:

    > Następny, który zjadł wszystkie rozumy.

    Też tak kiedyś myślałem.
    Rozumiem, ze dopiero rozgryzasz te zagadnienia.

    > O ile wpyw liczony jest w tysiącach euro, to koszt prowizji nie ma
    > znaczenia, o tyle przy drobnych kwotach juź niekoniecznie.

    Może ma znaczenie w sensie procentowym,
    ale w sposobie obciązania rachunku jest tak samo.

    > Ja wolę mieć 50 euro zamiast 45.
    > A jeśli towar kosztuje 4 euro i bank pobiera 5 za "coś tam"?
    > Dasz gwarancję, że każdy kontrahent wyśle towar po takiej operacji?

    Jeśli taki zaakceptowałeś regulamin, to musisz wysłać -
    jeśli klient przelał zgodnie z umową.
    W takim np BPH mialem po każdym przelewie z zagranicy
    opłatę 30zł za przewalutowanie i przy przelewach na kilka tysięcy
    euro nie bolało, ale jak klient płacił 15 EUR to ta prowizja
    zabierała prawie polowę wartości towaru.
    I co mam uważać, że klient nie zapłacił, bo mam rachunek
    w "słabym" banku?

  • 10. Data: 2009-04-24 14:37:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    cef pisze:

    > Też tak kiedyś myślałem.
    > Rozumiem, ze dopiero rozgryzasz te zagadnienia.

    Znam bardzo dobrze.
    Zwlaszcza w kwestii platnosci zaliczek za np. rezerwacje.

    Pojedziesz przez cala Europe w ciemno, uwazajac, ze przelales cala
    kwote, a na miejscu dowiesz sie, ze sorry, ale otrzymalismy mniej niz
    wymagalismy, i rezerwacja wygasla.
    Tu Pana pieniadze, pomniejszone o koszty przelewu. Bye.

    > Może ma znaczenie w sensie procentowym,
    > ale w sposobie obciązania rachunku jest tak samo.

    > Jeśli taki zaakceptowałeś regulamin, to musisz wysłać -
    > jeśli klient przelał zgodnie z umową.

    Jaki regulamin? Co ma jakis regulamin do rozliczen miedzy kontrahentami?
    Albo ktos akceptuje opcje "BEN" i "SHA" albo nie. Regulamin nie ma nic
    do tego.

> [...]
    > zabierała prawie polowę wartości towaru.
    > I co mam uważać, że klient nie zapłacił, bo mam rachunek

    Nie, ze rachunek w slabym banku, tylko dlatego, ze klient wybral opcje
    "SHA" zamiast "OUR".
    Ale skoro ty sie zgadzasz z tym, to Twoj wybor.

    Natomiast sa sprzedawcy, ktorzy na takie cos sie nie godza i chca miec
    pelna kwote na rachunku.

    --
    Pete