  • 1. Data: 2009-04-16 19:43:33
    Temat: Lokata Strukturyzowana - mBank
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    Witam,

    Tak sie zastanawiam nad lokata strukturyzowana mBanku, ale nie mam
    doswiadczena z takimi produktami. Nie pisza nic o dodatkowych oplatach -
    czyli albo nie zarobie nic albo maks. 26,91% w skali roku ? Zadnej prowizji
    ? Ktos z Was ma wyrobiona opinie o takiego rodzaju / tej lokacie ?

    Link:
    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/struktur
    y/rafineria_zysku/#tabs=0

    Dzieki

    Vonn79

  • 2. Data: 2009-04-16 20:25:21
    Temat: Re: Lokata Strukturyzowana - mBank
    Od: Marcin Krasoń - Structus.pl <m...@g...com>

    On 16 Kwi, 21:43, "Vonnegut79onVAIO"
    <v...@V...onet.pl> wrote:
> [...]
    > czyli albo nie zarobie nic albo maks. 26,91% w skali roku ? Zadnej prowizji
    > ? Ktos z Was ma wyrobiona opinie o takiego rodzaju / tej  lokacie ?

    Witam,

    Struktury w mBanku nie mają opłat za wejście, dodatkowych kosztów więc
    nie ponosisz, no chyba, że zerwiesz lokatę przed końcem, ale to inna
    bajka i chyba nie o to Ci chodziło.

    Co do samej struktury to jest ona powiązana z ceną ropy naftowej.
    Zarobisz wtedy, gdy cena ropy wzrośnie więcej niż o 10%, ale
    jednocześnie mniej niż o 35%. Zarobisz z tego co najmniej 46% wzrostu
    (ostateczna wartość tego parametru zostanie ujawniona dopiero po
    starcie lokaty).

    Czyli jeśli cena ropy (a właściwie to kontraktu na ropę) wzrośnie o
    10%, zarobisz 4,6%, Jeśli o 20 proc, to zarobisz 9,2%. Optymalnie dla
    Ciebie byłoby, gdyby cena kontraktu na ropę wzrosła o 34,99% ;)

    Czy warto w nią wchodzić? Jeśli wierzysz, że cena ropy wzrośnie o
    10-35 proc. to warto;)

    pozdrawiam,
    Marcin Krasoń
    www.Structus.pl - wszystko o produktach stukturyzowanych

  • 3. Data: 2009-04-16 20:46:30
    Od: Marcin Krasoń - Structus.pl <m...@g...com>

    On 16 Kwi, 22:25, Marcin Krasoń - Structus.pl
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > 10%, zarobisz 4,6%, Jeśli o 20 proc, to zarobisz 9,2%. Optymalnie dla
    > Ciebie byłoby, gdyby cena kontraktu na ropę wzrosła o 34,99% ;)

    Sorry, mistake, za bardzo się spieszyłem.

    Jeśli wzrośnie o 10% to nie zarabiasz nic, bo we wzorze jest
    "-110%").
    Dopiero przy wzroście o 20% zarabiasz 4,6% (46% * (120-110)). A jak
    będzie wzrost o 30% to masz na górkę co najmniej 9,2% (czyli 18,4% w
    skali roku, bo to produkt półroczny).

    Przepraszam za pomyłkę w pierwszym poście.

  • 4. Data: 2009-04-16 21:02:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Krasoń - Structus.pl wrote:

    A jak
    > będzie wzrost o 30% to masz na górkę co najmniej 9,2% (czyli 18,4% w
    > skali roku, bo to produkt półroczny).

    no to ja wolę w totka. wieksze szanse

  • 5. Data: 2009-04-16 21:07:51
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Marcin Krasoń - Structus.pl"
    .googlegroups.com

    [CIACH]

    Nie znam się na tych strukturkach, ale po przeczytaniu oferty na stronach
    mBanku i tym co napisałeś na grupie, dochodzę do wniosku, że ów produkt to
    nic innego jak pospolita loteria, której jedyną zaletą (jeżeli się mylę
    bardzo proszę o sprostowanie) jest to, że się nie straci i na koniec okresu
    trwania lokaty wyjdziemy na zero.
    To już chyba lepiej wpłacić te pieniądze na pewniaka z podpórką (dla jeszcze
    większej pewności) u bukmachera albo po prostu założyć tradycyjną lokatkę
    bankową :)

  • 6. Data: 2009-04-16 21:08:16
    Od: Marcin Krasoń - Structus.pl <m...@g...com>

    On 16 Kwi, 23:02, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > no to ja wolę w totka. wieksze szanse

    Ale w totku nie masz gwarancji kapitału;-)

  • 7. Data: 2009-04-16 21:27:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Krasoń - Structus.pl" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    > no to ja wolę w totka. wieksze szanse

    Cena zakladu jest nizsza niz utracone odsetki od kapitalu, gdyby
    alternatywnie to wplacic na normalna lokate.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-04-16 21:35:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Krasoń - Structus.pl wrote:

    > Ale w totku nie masz gwarancji kapitału;-)
    w ogóle nie trzeba miec kapitalu

  • 9. Data: 2009-04-16 21:36:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Valdi.Pavlack wrote:
> [...]
    > większej pewności) u bukmachera albo po prostu założyć tradycyjną lokatkę

    no i prawidłowo myślisz.

  • 10. Data: 2009-04-16 21:38:54
    Od: Marcin Krasoń - Structus.pl <m...@g...com>

    On 16 Kwi, 23:07, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:
> [...]
    > większej pewności) u bukmachera albo po prostu założyć tradycyjną lokatkę

    Tak jak napisałem - ta jest dla kogoś, kto wierzy w umiarkowany wzrost
    ceny kontraktu na ropę. Decyzję każdy podejmuje sam, ja jestem tylko
    od tłumaczenia, jak dana struktura działa;)

    Jeśli szukasz czegoś na ropę to obecnie w ofercie jest jeszcze 3-
    letnia db Gwarancja - Zyskowna Energia (2) (http://www.structus.pl/
    index.php?q=node/286) z barierą na poziomie 85% wzrostu.

    Lub możesz na GPW kupić certyfikaty RCCRUAOPEN (http://
    mojeinwestycje.interia.pl/gie/prof/certyfikaty/notow
    ania?wlid=4987)
    naśladujące cenę ropy. W miarę płynność na nich jest.

    pzdr,