  • 1. Data: 2002-11-18 15:26:29
    Temat: przelew do US w mBanku
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam

    od jakiegoś czasu są jest pozycja "przelew do US" w mBiznes Konto"

    co się wypełnia w pozycji "identyfikacja zobowiązania" - czy jest to może
    tekst np "zalicza na podatek dochodowy" jak płacę PIT-5?

    czy nie mylę się, że te przelewy są za darmo?

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2002-11-18 16:32:58
    Temat: Re: przelew do US w mBanku
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    > tekst np "zalicza na podatek dochodowy" jak płacę PIT-5?
    >
    > czy nie mylę się, że te przelewy są za darmo?

    Pole IDENTYFIKACJA ZOBOWIĄZANIA wypełnia się jeżeli ;
    1) Wpłata należności wynika z decyzji , postanowienia , tytułu wykonawczego
    lub innego aktu z organu podatkowego ; wówczas zobowiązany , wypełniając
    pole , wpisuje w skrócie rodzaj aktu administracyjnego i rodzaju należności ,
    2) Wysokość wpłaty nie wynika z decyzji , postanowienia , tytułu wykonawczego
    lub innego aktu bądż też określonego rodzaju formularza (zeznania ,
    deklaracji , informacji) ; wówczas należy wpisać w skrócie rodzaj należności .

    czyli jeśli wynika to z deklaracji VAT7 czy PIT5 to się go nie wypełnia :))

    Na razie z tego konta przelewy są za darmo :))

  • 3. Data: 2002-11-18 17:58:02
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    > czyli jeśli wynika to z deklaracji VAT7 czy PIT5 to się go nie wypełnia
    :))

    tak na dobra sprawe, to jak to mbank ma w zwyczaju - jest to to cos -
    dokladnie spieprzone (chocby z powodu zerowego opisu - odsylam do forum)
    z obserwacji mozliwych skladnikow wynika, ze jest to pole typu "/txt" (ale
    wobec braku dokumentacji pozostaje to wylacznie domyslem) wiec mozna
    wypelnic dla swojego wewnetrznego spokoju tresc tekstem dowolnie otwartym
    dodatkowo - przyznaje czasem bywam leniwy - nie jest okreslone czy pole /txt
    ma byc puste czy pełne - jesli jestem w bledzie - to chetnie poslucham
    argumentow - ale z podparciem paragrafowym i bez odsylania do "katolickiego
    patrityzmu" :-)))))))))))))))))))))))))))))))) co ostatnio zaczyna byc tu w
    modzie
    ps
    az boje sie kazdej nowej oferty mbankowej - bo tylko oni potrafia wykazac
    wzrost w partolowaniu rzeczy nieartolowalnych
    :-)))

  • 4. Data: 2002-11-18 18:33:11
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    > ma byc puste czy pełne - jesli jestem w bledzie - to chetnie poslucham
    > argumentow - ale z podparciem paragrafowym

    Dla tych leniwych :-)))))
    http://www.kir.com.pl/aktualnosci.nsf/e4b4521fa74f55
    0dc12568ce002cbadf/84241b6a1
    03fbfb8c1256b82002f2219/$FILE/Poradnik%202.0%20%2015
    %2003%202002.pdf

    Bardzo polecam bo dotyczy także przelewów do ZUS i zwykłych - wciągająca
    lektura - około 360KB - w sam raz do poduszki :)))

  • 5. Data: 2002-11-18 19:24:02
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Bardzo polecam bo dotyczy także przelewów do ZUS i zwykłych - wciągająca
    > lektura - około 360KB - w sam raz do poduszki :)))

    Sorki ale ten adres ma dwie linijki i może dlatego że jest taki długi to nie
    wyświetlił się poprawnie . Należy go ręcznie przenieść do okienka adresu w
    przeglądarce i wszystko będzie w porządku .

  • 6. Data: 2002-11-19 21:06:42
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    mwi pisze:
    >co się wypełnia w pozycji "identyfikacja zobowiązania" - czy jest to może
    >tekst np "zalicza na podatek dochodowy" jak płacę PIT-5?

    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/polecenie_przel
    ewu_objasnienie.doc

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 7. Data: 2002-11-19 21:34:39
    Od: o...@p...onet.pl

    > http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/polecenie_przel
    ewu_objasnienie.doc

    I z tego dokumentu również wynika że w przypadku zaliczki na podatek dochodowy
    nie wypełnia się pozycji " identyfkacja zobowiązania " gdyż nie powstała ona w
    wyniku wystawienia tytułu wykonawczego , a tego ostatniego nikomu nie życzę :))
    Najczęstrzym powodem wystawienia tytułu wykonawczego dotyczącego podatku
    dochodowego jest pokontrolna decyzja US w przypadku stwierdzenia
    nieprawidłowości w samoobliczaniu przez podatnika tego właśnie podatku . Z
    reguły taki tytuł wykonawczy opiewa na znacznie wyższą kwotę niż uszczuplony
    podatek . Dużo wyższą bo mają wysoką marżę :))

  • 8. Data: 2002-11-19 22:18:21
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ona w
    > wyniku wystawienia tytułu wykonawczego , a tego ostatniego nikomu nie

    nadinterpretujesz ! pod swój pogląd
    slowa:
    "
    2. wysokość wpłaty nie wynika z decyzji, postanowienia, tytułu wykonawczego
    lub innego aktu bądź też określonego formularza (zeznania, deklaracji,
    informacji) należy wówczas wpisać w skrócie rodzaj należności, np.:pod od
    pos psow
    "
    a zwlasza koncowe "należy .!!!!!!... w skrocie rodzaj naleznosci" nie
    oznaczaja ze sie pola nie wypelnia, lecz wrecz przeciwnie, ze nalezy !
    wypelnic je w skrócie ! np "podatek vat" "zal na pod doch" 'podatek
    gruntowy" ........... itp

  • 9. Data: 2002-11-20 13:02:07
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "krab" <_...@h...pl___> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Slusznie choc nie do konca

> [...]
    > oznaczaja ze sie pola nie wypelnia, lecz wrecz przeciwnie, ze nalezy !
    > wypelnic je w skrócie ! np "podatek vat" "zal na pod doch" 'podatek

    Cos na bakier z logika ta interpretacja.
    IMO
    Proponuje taka:
    Jesli w rubryce poprzedzajacej wpisales PIT5, VAT7, PIT37 itp. to
    zobowiazanie JEST zidentyfikowane i w rubryce " identyfkacja zobowiązania "
    nie piszemy NIC.
    Jesli wrubryce poprzedzajacej byles/as zmuszony/a wpisac "INNE" to w rubryce
    " identyfkacja zobowiązania " OBJASNIASZ co to za "inne" czyli ja
    wypelniasz.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2002-11-20 13:57:47
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    ostatecznie napisałem:

    pit5 + (identyfikacja zobowiązania) zal. na pod. doch.

    mam nadzieję, że mnie nie zamkną za to :))))))

    pzdr
    mwi