  • 221. Data: 2008-11-04 11:22:07
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    C...@g...com pisze:

    > Każdy dodruk jest kradzieżą - niezależnie z czym go powiążesz.

    Oczywiscie gadasz bzdury, kiedys pieniadze tworzyl ten co mial kopalnie
    srebra/zlota czy to sie rozni od kreowania pieniadza w komputerze.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 222. Data: 2008-11-04 11:23:40
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    C...@g...com pisze:

    > Mam drukarnię i wydrukowałem sobie 1 mln złotych w banknotach - po
    > czym kupiłem sobie za to towarów. Pytanie: za co kupiłem skoro niczego
    > wcześniej nie sprzedałem ani nie wyprodukowałem ? Zwyczajnie
    > zwiększyłem sobie swoją siłę nabywczą o 1 mln zł a reszta ludzi jest
    > do tyłu o taką kwotę.

    Nie lapiesz systemu bankowego ni czorta. Tworzac weksel za ktory ktos
    daje ci 50% nominalu tez tworzysz pieniadz z niczego.

  • 223. Data: 2008-11-04 11:25:19
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Chris pisze:

    > Jasne! A ten fragment:
    >
    > "Artykuł 2
    > Emisja banknotów euro
    > EBC i KBC emitują banknoty euro."
    >
    > w dokumencie
    > http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/02001d0913-20080101
    -pl.pdf
    > to zapewne dodały krasnoludki?

    Zesz mac wiesz co to jest KBC to jest czesc EBC ?

    Spaliny emituje silnik rura wydechową.

    Czy to oznacza ze rura tworzy spaliny ?

    > A czyim źródłem dochodów jest emisja pieniądza?
    > Pracownik pracuje przez cały miesiąc, a na pierwszego umowny
    > "pracodawca" włącza na chwilę drukarkę, drukuje kilka banknotów i wręcza
    > je pracownikowi!
    > I to nie przynosi dochodu???

    Nie masz pojecia czemu sluzy pieniadz i jak sie go "kreuje"

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 224. Data: 2008-11-04 11:26:32
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Jesteś idiotą, czy takiego udajesz? Kup 100 euro w kantorze, po czym
    > sprzedaj te 100 euro w kantorze (ewnetualnie banku). Masz tyle samo
    > złotówek, co miałeś na początku? Nie masz! I właśnie o tym koszcie
    > mówimy. Gdyby w Polsce było euro uniknął byś tego co dziś jest
    > nieuniknione.

    Wystarcze ze kupuje czekolade Milke albo jak przedszkolak misie Haribo
    spread walutowy JEST W ICH CENIE.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 225. Data: 2008-11-04 18:56:36
    Od: C...@g...com

    On 4 Lis, 12:21, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Zapewniam cie ze najwiecej pieniedzy "tworza" banki. Naprawde.
    Ja piszę o gotówce a nie o pieniądzu dłużnym, którego nota bene nie
    tworzą banki tylko deponenci i kredytobiorcy. Odsyłam do portalu NBP
    celem douczenia się.

    Nie łapiesz w ogóle o co chodzi z systemem pieniężnym: mojego weksla
    nikt nie musi przyjmować - jeśli to robi robi to dobrowolnie. Jest to
    środek wymiany - ja składam prawnie wiążącą obietnicę a ktoś dostaje
    papier. To jest zwyczajna i całkowicie dobrowolna transakcja. Dodruk
    gotówki przez BC taką transakcją nie jest. To jest dokładnie taki sam
    mechanizm jaki kiedyś stosowali władcy psując monety (co również
    prowadziło do inflacji).

  • 226. Data: 2008-11-04 20:33:37
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 04 Nov 2008 12:25:19 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Zesz mac wiesz co to jest KBC to jest czesc EBC ?

    Spór nie dotyczył tego, czy KBC jest częścią EBC, tylko tego, czy KBC
    mają prawo emitować euro. Ty twierdziłeś, że nie mają prawa, ja Ci
    udowodniłem, że mają prawo.
    Dla mnie ten spór jest całkowicie wyjaśniony i zakończony.

    > Nie masz pojecia czemu sluzy pieniadz i jak sie go "kreuje"

    I to zdanie ma być dowodem, że emisja pieniądza nie jest źródłem dochodu
    - tak?

    --
    Krzysztof

  • 227. Data: 2008-11-05 07:46:29
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    > Ja piszę o gotówce a nie o pieniądzu dłużnym, którego nota bene nie
    > tworzą banki tylko deponenci i kredytobiorcy. Odsyłam do portalu NBP
    > celem douczenia się.

    Taa ciekawe wlasnie obejrzyj obrazki dokladnie.
    Gotowka powstaje tak samo jest tylko namalcalnym papierem.

> [...]
    > nikt nie musi przyjmować - jeśli to robi robi to dobrowolnie. Jest to
    > środek wymiany - ja składam prawnie wiążącą obietnicę a ktoś dostaje

    I tak samo tworzy sie nowy pieniadz w banku. Ty obiecujesz ze oddasz

> [...]
    > gotówki przez BC taką transakcją nie jest. To jest dokładnie taki sam
    > mechanizm jaki kiedyś stosowali władcy psując monety (co również

    Nikt nic nie drukuje, czekam na owe tajemne liczby drukowanych noca
    pieniedzy. Za duzo ogladania Zeitgeist

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 228. Data: 2008-11-05 07:48:40
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Chris pisze:

    > Spór nie dotyczył tego, czy KBC jest częścią EBC, tylko tego, czy KBC
    > mają prawo emitować euro. Ty twierdziłeś, że nie mają prawa, ja Ci
    > udowodniłem, że mają prawo.

    Bzdura KBC nie emituje pieniedzy zapamietaj to raz na zawsze albo idz do
    prawnika wylozy ci ten punkt i jego interpretacje.

    > Dla mnie ten spór jest całkowicie wyjaśniony i zakończony.

    Bo piszesz bzdury

    > I to zdanie ma być dowodem, że emisja pieniądza nie jest źródłem dochodu
    > - tak?

    Zesz mac, emisja pieniadza nie jest dochodem i nikt nie wlacza sobie
    drukarek

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 229. Data: 2008-11-05 08:18:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Zesz mac, emisja pieniadza nie jest dochodem i nikt nie wlacza sobie
    > drukarek

    Tutaj masz nawet o pomyśle opodatkowania dochodu z emisji pieniądza:

    http://www.regioset.pl/monitor.php?lg=0&art=31&unit=
    6

    (ostatni akapit).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 230. Data: 2008-11-05 16:28:03
    Od: C...@g...com

    On 5 Lis, 08:46, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Taa ciekawe wlasnie obejrzyj obrazki dokladnie.
    > Gotowka powstaje tak samo jest tylko namalcalnym papierem.
    Powiadasz że banki prywatne drukują gotówkę ? :)))) Możesz mi pokazać
    który bank prywatny to robi ?

    > I tak samo tworzy sie nowy pieniadz w banku. Ty obiecujesz ze oddasz
    Czytaj ze zrozumieniem: ja piszę o gotówce a nie o pieniądzu bankowym.

    > Nikt nic nie drukuje, czekam na owe tajemne liczby drukowanych noca
    > pieniedzy.  Za duzo ogladania Zeitgeist
    Zeitgeist: obejrzałem 1-y odcinek i początek 2-go. Na resztę szkoda
    czasu: ten film to jedna wielka bzdura.
    A co do gotówki - spójrz sobie na statystyki NBP - czyż nie rośnie tam
    M0 ? Ciekawym skąd to rośnie skoro twierdzisz, że nikt nic nie
    drukuje.