  • 11. Data: 2004-01-13 08:10:09
    Temat: Re: podpis na na karcie + dopisek wlasny
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:bu082a$7ur$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > z karta jest wg mnie tak jak i z autem
    > dobrze zorganizowana grupa przestepcza ukradnie kazde auto, nawet full
    > zabepieczone, glownie wiec chodzi o zabezpieczanie sie przed motlochem,
    > ktory kradnie dla krotkiego uzycia - a tu nawet drobiazg moze moze nas
    > zabezzpieczyc

    Zgadza się.
    Ale pozostaje jeszcze taki problem, że im więcej zabezpieczeń, tym samemu
    użytkownikowi ciężej z tym żyć.

    Pozdraiwam
    Robert Wicik

  • 12. Data: 2004-01-13 09:35:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004 18:48:35 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Aczkolwiek w Polsce sa juz karty ze zdjeciem posiadacza - dotyczy to jednak

    Które to zdjęcie może byc zdjęciem kaczora donalda, bo zgodnie z
    regulaminem VISY nie ma ono znaczenia.

    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2004-01-13 18:07:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> wrote in message

    > Które to zdjęcie może byc zdjęciem kaczora donalda, bo zgodnie z
    > regulaminem VISY nie ma ono znaczenia.

    A jakie znaczenie ma jakis wewnetrzny regulamin VISA?

    Maciej

  • 14. Data: 2004-01-13 18:11:51
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    > A jakie znaczenie ma jakis wewnetrzny regulamin VISA?

    Regulamin VISA to może i nie ma, ale obawiam się, że w umowie między sklepem
    a CA nie będzie ani słowa o zdjęciach.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 15. Data: 2004-01-13 23:13:54
    Od: "mlay" <m...@p...onet.pl>

    > Zgadza się.
    > Ale pozostaje jeszcze taki problem, że im więcej zabezpieczeń, tym samemu
    > użytkownikowi ciężej z tym żyć.

    zdjecie na kk jest rewelacyjnym zabezpieczeniem - podpisu paniusie czesto w
    ogole nie sprawdzaja, ale jesli na zdjeciu jest facjata inna niz twoja, to
    moze sie zastanowi... :)

    swoja droga - gdzies po drodze bylo info, ze karty bphpbk autoryzuja sie
    dluzej, coby paniusia miala czas na spojrzenie na zdjecie - ciekawe :)

    pzdr,
    mal

  • 16. Data: 2004-01-13 23:24:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> writes:

    > Regulamin VISA to może i nie ma, ale obawiam się, że w umowie między sklepem
    > a CA nie będzie ani słowa o zdjęciach.

    Zapewne nie. Jednakze mimo to jest szansa na to, ze sprzedawca
    zareaguje jakos na roznice w facjatach. Jak moze zareagowac? Roznie,
    zgodnie lub niezgodnie z zasadami: moze np. dokladnie przyjrzec sie
    podpisom, moze poprosic o jakis dokument, moze zadzwonic do swojego
    acquirera, a moze tez np. w ogole odmowic przyjecia karty lub wezwac
    terminatora.

    Szansa na taka reakcje jest wieksza raczej jedynie wtedy, gdy zdjecie
    na karcie przedstawia kogos z gatunku homo sapiens. W przypadku kaczora
    Donalda moze nie byc takiego efektu, chyba ze sprzedawca uzna ze karta
    mogla byc odebrana dziecku.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 17. Data: 2004-01-14 15:33:01
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "mlay" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > swoja droga - gdzies po drodze bylo info, ze karty bphpbk autoryzuja sie
    > dluzej, coby paniusia miala czas na spojrzenie na zdjecie - ciekawe :)

    Nie zauwazylem roznicy w czasie autoryzacji, placac KK BPH PBK :)

    --
    JaKi

  • 18. Data: 2004-01-22 20:20:56
    Od: Populares <n...@g...pl>

    mlay wrote:

    > zdjecie na kk jest rewelacyjnym zabezpieczeniem - podpisu paniusie czesto w
    > ogole nie sprawdzaja, ale jesli na zdjeciu jest facjata inna niz twoja, to
    > moze sie zastanowi... :)

    Kiedyś prasa publikowała wyniki eksperymentu - nie wiem ile w tym
    prawdy. W każdym razie rozdali ludziom kilkadziesiąt kart ze zdjęciami
    zwierząt i wysłali ich do sklepów w całych Stanach. Tylko w kilku %
    przypadków sprzedawca zwrócił uwagę na to, że coś jest nie tak.

  • 19. Data: 2004-01-24 11:08:05
    Od: "mlay" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwierząt i wysłali ich do sklepów w całych Stanach. Tylko w kilku %
    > przypadków sprzedawca zwrócił uwagę na to, że coś jest nie tak.

    z calym szacunkiem - ale amerykanie to nie jest chyba dobry przyklad :D :D

  • 20. Data: 2004-01-24 15:53:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Populares <n...@g...pl> writes:

> [...]
    > zwierząt i wysłali ich do sklepów w całych Stanach. Tylko w kilku %
    > przypadków sprzedawca zwrócił uwagę na to, że coś jest nie tak.

    A co bylo nie tak? Sprzedawca nie powinien raczej sie tak pomylic.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH