  • 1. Data: 2003-01-24 00:44:42
    Temat: podatek belkowy
    Od: "yar65" <y...@p...onet.pl>

    witam.

    mam małe pytanko:

    czy podatek belkowy płaci się od % MA,
    czy od różnicy %MA - %WINIEN?

    Tzn. mam na koncie jakąś sumę przez np. 20 dni, a później dozwolony debet
    przez 10 dni i np. wychodzi, że nie dostaję odsetek, bo się zrównoważyły:
    %MA - %WINIEN = 0
    Czy będzie naliczone belkowe za te pierwsze 20 dni?

  • 2. Data: 2003-01-24 00:51:33
    Temat: Re: podatek belkowy
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yar65" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > %MA - %WINIEN = 0
    > Czy będzie naliczone belkowe za te pierwsze 20 dni?

    Oczywiście że będzie. Przecież w którejś fazie rozliczenia
    odsetki zostały dopisane a to, że zjadły je jakieś koszty,
    nie ma nic do rzeczy.
    Joker

  • 3. Data: 2003-01-24 00:58:08
    Od: "yar65" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście że będzie. Przecież w którejś fazie rozliczenia
    > odsetki zostały dopisane a to, że zjadły je jakieś koszty,
    > nie ma nic do rzeczy.

    Tak k.... myślałem, ale wolałem sie upewnić :(((((

  • 4. Data: 2003-01-24 08:35:17
    Od: "KonradK" <k...@N...gazeta.pl>

    Joker <_...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Oczywiście że będzie. Przecież w którejś fazie rozliczenia
    > odsetki zostały dopisane a to, że zjadły je jakieś koszty,
    > nie ma nic do rzeczy.

    Podatek jest naliczany i pobierany tylko od odsetek które uległy
    kapitalizacji i zostały dopisane do rachunku.
    W w/w przypadku odsetki naliczały się przez 20 dni, ale nie zostały dopisane
    bo później, na skutek debetu ulegały faktycznemu zminiejszeniu. Jeżeli na
    koniec m-c (w chwili kapitalizacji) odsetki wyszły na "0" to nie będzie tu
    pobieranego żadnego podatku !!!!

    Pozdrawiam
    KonradK

  • 5. Data: 2003-01-24 14:30:43
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > Jeżeli na
    > koniec m-c (w chwili kapitalizacji) odsetki wyszły na "0" to nie będzie tu
    > pobieranego żadnego podatku !!!!

    No i tu sie grubo mylisz , klient dostal odsetki i splacil swoje
    zobowiazania. Odsetki we wszystkich znanych mi bankach sa naliczane nie per
    saldo ale oddzielnie dla strony aktywnej i oddzielnie dla strony pasywnej. Z
    takiego punktu widzenia bank nie ponosil by zadnych kosztow ani dochodow co
    nie jest prawda. Inna rzecz ze bardzo trudno , przy takim liczeniu jak
    piszesz , byloby ustalic efektywnosc dla takiego sposobu liczenia - ale to
    jest jakby problem techniczny.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-01-25 09:28:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik KonradK <k...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:

    > Podatek jest naliczany i pobierany tylko od odsetek które uległy
    > kapitalizacji i zostały dopisane do rachunku.

    Tak

    > W w/w przypadku odsetki naliczały się przez 20 dni,

    Tak

    > ale nie zostały dopisane

    Zostana dopisane

    > bo później, na skutek debetu ulegały faktycznemu zminiejszeniu.

    Nieprawda. "Na skutek debetu" zostana oddzielnie naliczone odsetki od debetu
    i one rowniez "zostana dopisane" tyle, ze ze znakiem minus

    > Jeżeli na
    > koniec m-c (w chwili kapitalizacji) odsetki wyszły na "0" to nie będzie tu
    > pobieranego żadnego podatku !!!!

    Bzdura.
    Odsetki od kapitalu i odsetki od debetu sa naliczane oddzielnie. Podatek
    placi sie od odsetek od kapitalu. To wszystko "sumuje" ci sie w postaci
    salda konta...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---