  • 1. Data: 2003-01-23 19:06:48
    Temat: KB24 - zadziwiajaco bezpieczne ;)
    Od: Piotrek <p...@w...pl>

    Witajcie,

    Założyłem sobie ostatnio dostęp do konta w stosunkowo nowym systemie
    KB24. Przed użyciem przekonany byłem, że wykonanie przelewów
    zewnętrznych wymagać będzie telefonu do Tele KB i wygenerowania klucza
    prywatnego. Osobiście nie lubię takiego sposobu zabezpieczania konta
    (za dobre uważam token lub hasła jednorazowe), ale nie jest też
    najgorsze.

    Przechodząc do rzeczy.
    PRZELEWY ZEWNETRZNE z podpiętego do KB Karty (nadrukowany
    identyfikator + hasło na szarym plastiku) konta firmowego wymagały
    rzeczywiście użycia zdefiniowanego w oddziale PINu i wygenerowanego
    klucza.

    Niestety, co jest moim zdaniem sporym minusem, podobna operacja przy
    użyciu tej samej KB karty na koncie prywatnym wymagała jedynie użycia
    PINu i znajomości 6znakowego hasła ( z KB karty).

    Nie spotkałem się jeszcze z tak słabym system (używam mBank, Inteligo,
    Lukas e-Konto Pro) i będę trzymał tutaj tylko niezbędne minimum
    środków. Może jestem przewrażliwiony.
    Co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam
    Piotrek

    Słyszałem, że kiedyś CITI wymagało jedynie jednego pin'u (i jeszcze od
    visa electron), aby wykonać przelew, ale to chyba niemożliwe.

  • 2. Data: 2003-01-23 19:17:59
    Temat: Re: KB24 - zadziwiajaco bezpieczne ;)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Słyszałem, że kiedyś CITI wymagało jedynie jednego pin'u (i jeszcze
    od
    > visa electron), aby wykonać przelew, ale to chyba niemożliwe.

    A dlaczego niemozliwe??? :)

    System KB istotnie nie nalezy do najbezpieczniejszych (chociaz liderem
    tutaj jest LG).
    Co juz totlanie glupie jest to to, ze z wymagane trzy literki hasla -
    zawsze podawane sa od rosnacego do malejacego.

    Jednym slowme - trzeba KB Karty pilnowac i lepiej, zeby sie nie
    dostala w niepowolane ece (z drugiej strony zawsze jest haslo :)

  • 3. Data: 2003-01-23 21:15:23
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Jednym slowme - trzeba KB Karty pilnowac i lepiej, zeby sie nie
    > dostala w niepowolane ece (z drugiej strony zawsze jest haslo :)

    Taki sposób zabezpieczenia jest tym bardziej dziwny, że KB :
    1. Posiada (całkowicie wdrożony) jeden z najnowocześniejszych systemów
    bankowych (Profile) działających w bankach polskich.
    2. Dostęp przez Internet (KB24) wprowadził jako jeden z ostatnich dużych
    banków, mógł więc uczyć się na błędach innych.

    Co było więc przyczyną tak "skromnego" zabezpieczenia. Czy kasa, czy może to
    zabezpieczenie jest równie skuteczne jak inne? Może odezwie się jakiś
    specjalista? Tensor1.

  • 4. Data: 2003-01-25 21:27:47
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Słyszałem, że kiedyś CITI wymagało jedynie jednego pin'u (i jeszcze od
    > visa electron), aby wykonać przelew, ale to chyba niemożliwe.

    Dokladnie tak. Byl to PIN od karty debetowej - Citicard Cirrus albo Citibank
    Maestro. Obecnie sytuacja niewiele sie poprawila. Zaleta Citibank Online
    jest jednak to, ze jest to system dostepny, nie trzeba miec zadnych tokenow,
    hasel itd. Moim zdaniem i tak duzo mniej bezpieczny jest dostep
    telefoniczny, w wiekszosci bankow wystarczy praktycznie prawidlowo podany
    telepin i jakas z jedna dosyc prosta informacja o posiadaczu rachunku.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 5. Data: 2003-01-27 17:57:27
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Beniowa" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem i tak duzo mniej bezpieczny jest dostep
    > telefoniczny, w wiekszosci bankow wystarczy praktycznie prawidlowo podany
    > telepin i jakas z jedna dosyc prosta informacja o posiadaczu rachunku.

    W Citku sie nie sprawdza :) ostatnio mnie przemaglowali i zaskoczyli
    pytaniem "moze pan pamieta w ktorym hipermarkecie robil pan ostatnio zakupy"

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2003-02-01 21:17:59
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > >
    > W Citku sie nie sprawdza :) ostatnio mnie przemaglowali i zaskoczyli
    > pytaniem "moze pan pamieta w ktorym hipermarkecie robil pan ostatnio

    Faktycznie w Citi zadaja troche wiecej pytan, u mnie zazwyczaj trzy - dwa
    dotyczace danych osobowych, trzeci dotyczacy posiadanych produktow Citi. W
    praktyce wystarczy przechwycenie mojego dowodu i ostatniego wyciagu.

    Grzegorz