  • 1. Data: 2010-05-27 08:26:13
    Temat: poczatek...
    Od: s...@o...eu

    Witam,

    mam zamiar rozpocząć grę na WGPW. Korzystając z Waszego doświadczenia, chciałbym
    zadać kilka pytań.
    W tym momencie stoję przed wyborem odpowiedniej platformy,
    chciałbym żeby spełniała warunki:
    1) Interesuje mnie głównie gra na indeksach WIG, WIG20.

    2) Potrzebne mi są notowania ciągłe i bez opóźnień w czasie.

    3) Chcę grać na interwałach minutowych, chodzi mi o szybkie składanie
    bardzo krótkich zleceń (trwających czasem kilka minut).

    4) Zlecenia chciałbym składać w pełni automatycznie (np. za pomocą dedykowanego
    programu komputerowego). Potrzebny jest więc interfejs programistyczny (API) to
    umożliwiający?

    Część z tych warunków spełnia eMakler z mBanku. Znacie jakieś lepsze alternatywy?

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 2. Data: 2010-05-27 08:44:27
    Temat: Re: poczatek...
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > chciałbym żeby spełniała warunki:
    > 1) Interesuje mnie głównie gra na indeksach WIG, WIG20.

    Jak chcesz grać na indeksie WIG?

    > 2) Potrzebne mi są notowania ciągłe i bez opóźnień w czasie.

    W każdym DM są za free. Ewentualnie Statica.

    > 3) Chcę grać na interwałach minutowych, chodzi mi o szybkie składanie
    > bardzo krótkich zleceń (trwających czasem kilka minut).

    Super, prowizje Cię zabiją, chyba że reprezentujesz GoldmanSachsa... ale
    raczej nie jeśli zadajesz takie pytania.

> [...]
    > dedykowanego
    > programu komputerowego). Potrzebny jest więc interfejs programistyczny

    Też fajnie. Też chcemy. Oficjalnie nie ma w Polsce API do GPW.

    > Część z tych warunków spełnia eMakler z mBanku. Znacie jakieś lepsze
    > alternatywy?

    http://lmgtfy.com/?q=dom+maklerski

    Pzdr
    Dombrek

  • 3. Data: 2010-05-27 08:50:11
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Dombrek wrote:

    > Jak chcesz grać na indeksie WIG?

    No co? Nie wiesz? Tak jak wig20. Kupuje się i sprzedaje spółki ze składu w/g
    proporcji udziału. Obróci 50 razy wigiem dziennie to mu prowizję obniżą.
    Kasiasty kolo jest.

  • 4. Data: 2010-05-27 09:24:56
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    s...@o...eu wrote:

    > 4) Zlecenia chciałbym składać w pełni automatycznie (np. za pomocą
    > dedykowanego programu komputerowego). Potrzebny jest więc interfejs
    > programistyczny (API) to umożliwiający?

    Jeśli myślisz o automatyce to zapomnij o WGPW i zacznij od Foreksa. Na
    bossa.pl masz np. metatradera i w MQLu napiszesz sobie jaki chcesz automat.

  • 5. Data: 2010-05-27 09:50:46
    Od: s...@o...eu

    > Jak chcesz grać na indeksie WIG?

    Tak jak na wig20? Jakkolwiek, interesuje mnie gra na indeksach
    w ogólności.

    > W każdym DM są za free. Ewentualnie Statica.

    Dzięki.

    > Super, prowizje Cię zabiją, chyba że reprezentujesz GoldmanSachsa... ale
    > raczej nie jeśli zadajesz takie pytania.

    Fakt, moja wiedza ekonomiczna jest praktycznie zerowa. Nie oznacza to, że
    nie posiadam innej. W tej chwili pracuję nad algo-traderem opartym
    o analizę wielowymiarową i sieci neuronowe. Chcę potraktować wykres cenowy
    jak zwykły szereg czasowy i próbować przewidzieć jego przebieg w czasie +"kilka
    minut". Bez zbytniego wgłębiania się w przyczyny/analizę fundamentalną, etc.
    (no może odsiewając stały czynnik, taki jak niezmienny poziom fluktuacji,
    zjawiska okresowe (oczywiście jeśli takowe uda się zidentyfikować...))

    > Też fajnie. Też chcemy. Oficjalnie nie ma w Polsce API do GPW.

    A nieoficjalnie?
    Problem jest natury technicznej, organizacyjnej, prawnej, ...?
    Na Forexie nie ma tego bólu, jest metatrader+mql4. W czym tkwi problem na gpw?

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 6. Data: 2010-05-27 09:55:15
    Od: s...@o...eu

    > Jeśli myślisz o automatyce to zapomnij o WGPW i zacznij od Foreksa. Na
    > bossa.pl masz np. metatradera i w MQLu napiszesz sobie jaki chcesz automat.

    Tak, wiem, dzięki. W tej chwili piszę własny system, który jest dość ogólny.
    Właśnie testuję go na Forexie, chciałbym zobaczyć jak zachowuje się na WGPW.
    Ale widocznie nie jest to trywialne...

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 7. Data: 2010-05-27 10:14:57
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > A nieoficjalnie?
    > Problem jest natury technicznej, organizacyjnej, prawnej, ...?
    Problemy natury:
    Technicznej - nie aż tak - u nas (w Stopiezwrotu) takie coś odpaliliśmy
    testowo.
    Organizacyjnej - domy maklerskie nie chciały współporacować (mimo, że mieli
    dostać od nas i soft, i klientów!), a jak coś zmienią bez zawiadomienia, to
    szlag trafi całe API.
    Prawnej - j.w. - niektórzy (czyt. dyrektorzy informatyów) uznawali to za
    hackerstwo, a prawda jest taka, że przeszkadzało im to w spożywaniu kolejnej
    puszki piwa w pracy.

    Dombrek

  • 8. Data: 2010-05-27 10:22:01
    Od: s...@o...eu

> [...]
    > hackerstwo, a prawda jest taka, że przeszkadzało im to w spożywaniu kolejnej

    Rozumiem, dzięki za info. Czyli pozostaje napisać samemu skrypt autologowania,
    wysyłania zleceń, etc. lub gra na Forexie...
    Sebastian

  • 9. Data: 2010-05-27 10:44:57
    Od: zenek <z...@o...pl>

    s...@o...eu pisze:

> [...]
    > Problem jest natury technicznej, organizacyjnej, prawnej, ...?
    > Na Forexie nie ma tego bólu, jest metatrader+mql4. W czym tkwi problem na gpw?

    Dzieciaku wez w uklad z kims kto handluje z Chinczykami, na bele jakim
    towarze masz 50% zysku. Na gieldzie dzisiaj to najwyzej mozesz miec
    dupsko zruchane.

  • 10. Data: 2010-05-27 10:59:10
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > s...@o...eu pisze:
    >
    > Dzieciaku wez w uklad z kims kto handluje z Chinczykami, na bele jakim
    > towarze masz 50% zysku. Na gieldzie dzisiaj to najwyzej mozesz miec dupsko
    > zruchane.

    Skądże ten ton wyższości?
    To że handlujesz z Chińczykami bele jakim towarem wcale nie oznacza, że
    każdy musi to robić.

    --
    marfi