  • 1. Data: 2005-07-15 10:18:01
    Temat: odsetki od debetu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Mam limit debetowy na Superkoncie w PKO BP albo na mBiznes w mBanku.

    1. Wykorzystuję ten debet robiąc przelew rano pierwszą sesją Elixiru.
    Trzecią sesją na mój rachunek wpływa całą potrzebna kwota.
    Czy któryś z tych banków naliczy w tej sytuacji odsetki od debetu?

    2. Stan rachunku 200 zł. Nieudana próba wypłaty w bankomacie 200 zł
    kończy się blokadą. Korzystając z debetu wypłacam te 200 zł w innym
    bankomacie. Blokada jest zdjęta np. po tygodniu. Jak będzie w tym
    wypadku z odsetkami?

    3. Sytuacja podobna do pkt. 2, ale wskutek awarii bankomatu w trakcie
    wypłaty konto zostaje obciążone mimo braku wypłaty. 200 zł wraca na
    konto po miesiącu na skutek uznanej reklamacji. Czy wrócą także odsetki
    naliczone od debetu?

  • 2. Data: 2005-07-15 10:44:25
    Temat: Re: odsetki od debetu
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Fri, 15 Jul 2005 12:18:01 +0200, jureq napisał(a):

    > 1. Wykorzystuję ten debet robiąc przelew rano pierwszą sesją Elixiru.
    > Trzecią sesją na mój rachunek wpływa całą potrzebna kwota.
    > Czy któryś z tych banków naliczy w tej sytuacji odsetki od debetu?

    mBank tak

> [...]
    > kończy się blokadą. Korzystając z debetu wypłacam te 200 zł w innym
    > bankomacie. Blokada jest zdjęta np. po tygodniu. Jak będzie w tym

    jesli te pierwsze 200 zl bylo na rachunku na "+" to zostana pomniejszone
    tylko srodki dostepne, ale pieniadze nadal ebde na rachunku. Wiec w drugim
    bankomacie nie korzystasz z debetu, tylko ze srodkow na koncie, a jedynie
    srodki dostepne sie zmniejszaja ponownie. Jak blokada zostanie zdjeta, to
    srodki dostepne sie odnowia.

> [...]
    > wypłaty konto zostaje obciążone mimo braku wypłaty. 200 zł wraca na
    > konto po miesiącu na skutek uznanej reklamacji. Czy wrócą także odsetki

    a tego, to nie wiem, ale jak sie wyklocisz, to IMHO powinni zwrocic

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 3. Data: 2005-07-15 10:44:57
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > 1. Wykorzystuję ten debet robiąc przelew rano pierwszą sesją Elixiru.
    > Trzecią sesją na mój rachunek wpływa całą potrzebna kwota.
    > Czy któryś z tych banków naliczy w tej sytuacji odsetki od debetu?

    w mBanku - nie, ponieważ odsetki liczone są od kwoty która jest na
    koniec dnia księgowego, czyli o 23:59:59

> [...]
    > wypłaty konto zostaje obciążone mimo braku wypłaty. 200 zł wraca na
    > konto po miesiącu na skutek uznanej reklamacji. Czy wrócą także odsetki

    wydaje mi się że tak. dopiero reklamacja mogłaby coś wnieść... ale z
    automatu prawdopodobnie odsetki policzą...

  • 4. Data: 2005-07-15 10:45:26
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > mBank tak

    Jestes pewien? Bo mnie sie wlasnie wydaje ze nie......

  • 5. Data: 2005-07-15 11:45:48
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:db82gl$q78$1@opal.futuro.pl grupowicz jureq napisał:

> [...]
    > Trzecią sesją na mój rachunek wpływa całą potrzebna kwota.
    > Czy któryś z tych banków naliczy w tej sytuacji odsetki od debetu?

    Podnosząc te zagadnienie do wysokiego stopnia ogólności, mam pytanie:
    Czy stan konta, podlegający kapitalizacji wkładu, nie wgłębiając się jakiego
    rodzaju, naliczaniu odestek za debet lub też innej matematyce ze strony
    banku _zawsze_ jest obliczany na podstwie stanu na godz. 23:59 oraz 0:01
    dnia następnego ?

    --
    S pozdravem,
    August

  • 6. Data: 2005-07-15 12:06:45
    Od: Dariusz <d...@t...pl>

    Fri, 15 Jul 2005 13:45:48 +0200, na pl.biznes.banki, August napisał(a):

> [...]
    > rodzaju, naliczaniu odestek za debet lub też innej matematyce ze strony
    > banku _zawsze_ jest obliczany na podstwie stanu na godz. 23:59 oraz 0:01

    Przy takim stopniu ogólności mogę powiedzieć, że _nie zawsze_.
    Za "wysoki stopień ogólności" uważasz banki na całym świecie?

    --
    O bankowości elektronicznej i nie tylko:
    http://banki-elektroniczne.republika.pl

  • 7. Data: 2005-07-15 12:34:53
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Fri, 15 Jul 2005 12:44:57 +0200, gollum napisał(a):

    > w mBanku - nie, ponieważ odsetki liczone są od kwoty która jest na
    > koniec dnia księgowego, czyli o 23:59:59

    przekonalem sie na wlasnej skorze, ze odsetki dodatnie - tak sa liczone,
    natomiast odsetki od debetu - od kwoty wykorzystanego debetu

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 8. Data: 2005-07-15 13:45:47
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:dku4az3a1og9$.intohcmtkjzw.dlg@40tude.net grupowicz Dariusz
    napisał:

    > Za "wysoki stopień ogólności" uważasz banki na całym świecie?

    W Polsce.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 9. Data: 2005-07-23 21:12:19
    Od: "August" <n...@p...pl>

    napisał:

    > Przy takim stopniu ogólności mogę powiedzieć, że _nie zawsze_.
    > Za "wysoki stopień ogólności" uważasz banki na całym świecie?

    W bzwbk już jest 24.07 gdzie u nas 23:09 23.07
    http://augustowski.org/PLBIZNESBANKI/bzwbk.jpg
    spieszy się im równo o godzinę, na zimowym jadą ? ;-)

    --
    S pozdravem,
    August