  • 1. Data: 2003-06-24 09:39:41
    Temat: odpowiedzialność wspołmałżonka
    Od: l...@p...onet.pl

    Pozostajac z mezem we wspólnocie majatkowej skladałam swój podpis w banku, gdy
    spolka cywilna, ktorej mój mąz jest jednym z dwóch współwłaścicieli zaciagała
    kredyt.Rozumiem, że dzialo się tak dlatego,że bank mogłby żadac zaspokojenia
    tej wierzytelnosci z naszego wspólnego majatku.Prawie rok temu aktem
    notarialnym znieslismy wspolnośc majątkową, a kredyt jest jeszcze nie splacony.
    Jaka jest moja odpowiedzialnośc wobec tego kredytu?

  • 2. Data: 2003-06-24 09:51:28
    Temat: Re: odpowiedzialność wspołmałżonka
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    splacony.
    > Jaka jest moja odpowiedzialnośc wobec tego kredytu?

    Zobowiązania zaciągnięte przed zniesieniem wspólnoty majątkowej są nadal
    wspólne.

    Dodatkowo rozdzielność majątkowa nie ma znaczenia jeżeli bank w momencie
    udzielania pożyczki nie będzie o niej poinformowany. Powinno to być wyraźnie
    napisane w umowie kredytu. To tak na przyszłość. Generalnie rozdzielność
    majątkowa nie działa, jeżeli druga strona o niej nie wie.