  • 1. Data: 2003-05-30 10:15:49
    Temat: od strony rzeczywistej
    Od: "Krzys" <s...@h...pl>

    jak to jest z kasa, niby my sobie przelewamy kase jak leci z kont do kont
    ale jak banki to robia fizycznie? przeciez nie biegaja z kazdeym przelewem
    do baku docelowego i faktycznie jak to jest z oplatami, czy to sa koszty
    wlasne
    baku w ktorym go zlecono czy banki biora sobie jakies prowizje od siebie?
    zalozmy ze bank bieze 2zl za przelew, czy te 2zl zostaje w banku w ktorym to
    zlecono
    czy jakis procent wedruje do banku docelowego?
    no i wreszcie jak to jest z ta kasa, bo nie zauwazylem by kazdego dnia
    jechaly furgoneti z kasa z jednego baku do wielu...
    jak wowczas wygladaja salda...
    moze ktos zyczliwy mi wywali kawe na lawe bym mial obraz sytuacyjny
    jak to sie dzieje.... co fakt moze nie powinno mnie to interesowac wplacam
    kase
    reszte niech robia komputery i ludziki, ale chcialbym wiedziec ile to
    kosztuje zeczywiscie
    pracy i ile tegoz chleba z niej komu sie i za co nalezy
    --
    Z poważaniem
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-05-30 10:33:02
    Temat: Re: od strony rzeczywistej
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    zobacz www.kir.com.pl

  • 3. Data: 2003-05-30 10:35:54
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzys" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do baku docelowego i faktycznie jak to jest z oplatami, czy to sa koszty

    Opłata za przelew, to jest widzimi się banku wykonującego przelew - bierze
    ile chce. Za realizację przelewów bank płaci KIR, która pośrdniczy w
    przelewach (np. Elixir). A już między bankami, to zdaje się sa robione
    rozliczenia co jakiś czas i czasem wsytępuje potrzeba przetransportowania
    gotówki. Tyle wydaje mi się że wiem :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-05-30 10:37:59
    Od: "Krzys" <s...@h...pl>

    napisał w wiadomości news:bb7btn$3ai$1@news.onet.pl...

    > zobacz www.kir.com.pl

    hmm i mam sie przbijac przez gasz przepisow? i stron?
    a moze ktos mi to wytlumaczy w krotki i rzeczowy sposob
    bardzo prosze
    pozdr
    ps.to nie to ze jestem leniwy:)

  • 5. Data: 2003-05-30 11:09:02
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <bb7au8$geb$1@nemesis.news.tpi.pl>, s...@h...pl
    says...
> [...]
    > kosztuje zeczywiscie
    > pracy i ile tegoz chleba z niej komu sie i za co nalezy

    Banki tez maja swoje rachunki .... w NBP. W oddzialach trzymaja tylko
    ustalona ilosc gotowki a nadmiar wplacaja do NBP. W momencie rozliczenia
    sesji banki "przelewaja" salda wynikajace z rozliczenia miedzy bankami
    (a gotowka nadal praktycznie siedzi w NBP).

    AP

  • 6. Data: 2003-05-31 20:28:35
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Robert Wicik wrote:
> [...]

    Nie słyszałem, żeby banki rozliczały się żywą gotówką. Transport jest
    oczywiście codziennie robiony, ale AFAIK tylko w ramach jednego banku.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 7. Data: 2003-06-02 16:57:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Nie słyszałem, żeby banki rozliczały się żywą gotówką. Transport jest
    > oczywiście codziennie robiony, ale AFAIK tylko w ramach jednego banku.

    Rozliczaja sie z NBP przeciez.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2003-06-03 01:16:20
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Jasne że tak, ale nie między sobą.
    Poza tym rozliczenie z NBP to co innego - chodzi o uzyskanie lub
    odprowadzenie znaków pieniężnych, a nie wzajemne rozliczenie jakichś
    operacji/transakcji.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 9. Data: 2003-06-03 05:27:14
    Od: "Krzys" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:bbgsq9$21ij$1@foka.acn.pl...

    > Jasne że tak, ale nie między sobą.
    > Poza tym rozliczenie z NBP to co innego - chodzi o uzyskanie lub
    > odprowadzenie znaków pieniężnych, a nie wzajemne rozliczenie jakichś
    > operacji/transakcji.

    Z tego wynika ze przychodzac do banku zostawiam tam jakies pieniazki...
    oni je pakuja do sejfu i nie ma nic ow pobnego ze przewoza gotowe
    do bankow do ktorych dostaly zlecenia...
    jedynie co okreslony czas rozliczaja sie z NBP?
    wiec jak mozna okreslic plynnosc finansowa banku?
    na podstawie obciazen klientow i wlasnych zobowiazan wobec klientow?

  • 10. Data: 2003-06-03 08:37:59
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzys wrote:
> [...]

    Nic podobnego.
    Gotówka pójdzie do jakiegoś dużego oddziału zasilająco-odbierającego,
    ewentulnie do NBP lub po prostu wypłaci ją inny klient.
    Natomiast Twoje zlecenie powędruje jako elektroniczny komunikat do KIR,
    a następnie NBP "wpłaci" tę kasę na konto banku do którego przelewasz, a
    następnie tamten bank wpłaci środki na rachunek odbiorcy. Oczywiście
    upraszczam.

    Rozliczają się stale, ale bezgotówkowo.
    Gotówka to znaki pieniężne, jedna z form pieniądza w banku. Spójrz na to
    jak na "kupony" - narzędzie pracy banku.
    Poza tym bank nie ma interesu w tym, aby trzymać wysokie stany gotówki.
    Ani to bezpieczne, ani zyskowne.

    Eee... chyba tak jak każdego innego przedsiębiorstwa?

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl