  • 11. Data: 2010-01-24 11:29:04
    Temat: Re: no i mamy 4 filar...
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-01-24 12:12, Michal Jankowski wrote:

    > A przychod z odsetek od wlozenia tych 200k na lokate doliczyles?

    Zakladajac oprocentowanie 5% to masz 800 PLN miesiecznie. Czyli starcza
    na oplate za wynajecie mieszkanka. A gdzie kasa na zycie?
    Bank daje staruszce o 250 PLN wiecej niz dostalaby wplacajac ta kase na
    lokate...

    Pytanie tylko jaka bedzie realna wartosc tych 200kPLN za 20 lat? I
    drigie: dlaczego zakladaja, ze starowinka az tyle wyciagnie :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 12. Data: 2010-01-24 11:51:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" hjgv1l$sts$...@n...onet.pl

    > Czym innym jest średnia długość życia, a czym innym oczekiwana długość życia po
    ukończeniu określonego wieku. Osoba, która ma 65
    > lat statystycznie będzie jeszcze żyła długo powyżej 3 lat.

    Wiele zależy od jakości (warunków) życia -- ta zaś w znacznej mierze
    od dochodów. Innymi słowy, jeśli banki dadzą za dużo, stracą znacznie
    więcej niż można tego oczekiwać... ;) Sprzężenie zwrotne dodatnie. :)
    Biedniejszy staruszek zje gorsze (niekoniecznie najzdrowsze) jedzenie
    i ubierze się w gorsze (niekoniecznie najzdrowsze) szmatki :) a nawet
    nie będzie w stanie walczyć skutecznie z pleśnią w łazience, która go
    będzie powoli (lecz skutecznie) zabijała. Nadto biedniejsza staruszka
    może zamarznąć |(nie musi od razu umrzeć -- wystarczy, że nadwątli ;)
    swe kruche :) zdrowie przeziębieniem czy wyziębieniem) na przystanku,
    jadąc (na przykład do lekarza) autobusem, zamiast swoim samochodem :)
    i nie zgromadzi wokoło siebie ludzi życzliwe do niej nastawionych, :)
    a więc zmniejszy szansę uzyskania pomocy w krytycznej sytuacji, czyli
    na przykład w chwili napadu duszności (to ja?) czy ataku serca.

    W interesie więc banków leży zaniżanie wielkości takiego świadczenia.
    Dodać można, że takie zaniżanie leży także w interesie społeczeństwa,
    które dzięki temu nie starzej się tak szybko. ;)

    -=-

    Ponoć w Holandii legalna jest i aborcja, i eutanazja.
    (w Polsce jest legalna w sytuacjach szczególnych)
    O tym, że tam można zabijać na życzenie mówi się u nas głośno,
    ale o tym, że tam starszy człowiek raczej ;) nie ma ochoty na
    umieranie, bo jest po prostu bogaty, raczej ;) się u nas nie mówi. :)

    Holendrzy ukazywani są (zwłaszcza przez ludzi ,,Kościoła'') jako
    barbarzyńcy, podczas gdy jest IMO odwrotnie -- stać Holendrów na
    legalizację eutanazji po tym, jak dali szansę na życie ludziom
    starym i ,,niepotrzebnym''. :)

    To tak, jakby wychować społeczeństwo i zalegalizować gwałt czy
    zabójstwo. Trzeba być nie barbarzyńcą, ale właśnie rozwiniętym
    wysoko, aby coś takiego (jak gwałt czy zabójstwo) zlikwidować
    nie sankcjami, lecz czymś innym.

    -=-

    Niskie uposażenie rentowe? A pobory w Polsce są wysokie? :)
    Średnia brutto 3 tałzen per miesiąc na osobę ;) to dużo? To
    także dawka głodowa, o ile nie trzeba z niej opłacić mieszkania.
    Jeśli trzeba za to kupić mieszkanie i je utrzymać, to taka
    pensja jest niższa niż zero. :) A jeśli do tych wydatków
    dorzucamy kupno i utrzymanie samochodu oraz utrzymanie
    żony
    (ja kobietę traktuję instrumentalnie -- uważam,
    że ciężarna czy z ,,dzieckiem przy piersi''
    powinna być w całości utrzymywana przez męża)
    i dzieci
    (te też bym traktował instrumentalnie -- też bym
    je utrzymywał, choć sam zarabiałem pieniądze od
    wczesnych lat swego dzieciństwa)
    oraz odkładanie na niepewną :) przyszłość... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Powyższa instrumentalność ;) pochodzi z grupy fotograficznej. :)

  • 13. Data: 2010-01-24 12:01:08
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal Jankowski" news:kjz1vhf4uz1.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl

    > A przychod z odsetek od wlozenia tych 200k na lokate doliczyles?

    wpłacając tą kasę do mBanku na jednodniówkę (10 lokat po 20 tysięcy)
    uzyskujemy po miesiącu 741 złotych.

  • 14. Data: 2010-01-24 12:14:21
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 23 Sty, 20:24, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak wiec z grubsza liczac - kobiecia dostaje co miesiac 1000 PLN, z
    > czego 725 oddaje bankowi z tytulu oplaty za wynajem. Z tego co sie
    > orientuje to obecnie jest to calkiem realna oplata za 2-pokojowe
    > mieszkanie w miescie...

    Mam rozumieć, że bank, po ustanowieniu reverse mortgage, będzie płacił
    czynsz za delikwenta ? NIE CHCE MI SIĘ W TO WIERZYĆ...

  • 15. Data: 2010-01-24 12:30:52
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-01-24 13:14, szczurwa wrote:

    > Mam rozumieć, że bank, po ustanowieniu reverse mortgage, będzie płacił
    > czynsz za delikwenta ? NIE CHCE MI SIĘ W TO WIERZYĆ...

    A wynajmowalas kiedys mieszkanie? Oplata za wynajem sklada sie z 2
    czesci: czynsz (z innymi oplatami) i zysk wlasciciela. Te 725 to placi
    sie wlascicielowi. Z ze wlascicielem w tym momencie prawie jest bank, to
    bank sobie od miesiecznej pensji odciaga te 725 PLN i kobiecinie zostaje
    257.

    Pozdro

    Maseł

  • 16. Data: 2010-01-24 16:48:07
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-01-24 13:30, Maseł pisze:
> [...]
    > sie wlascicielowi. Z ze wlascicielem w tym momencie prawie jest bank, to
    > bank sobie od miesiecznej pensji odciaga te 725 PLN i kobiecinie zostaje

    Przecież w tym przypadku właścicielem jest nadal "kobiecina" i to ona z
    własnej kieszeni płaci czynsz i wszystkie inne opłaty.

    Sprzedaż mieszkania i wynajęcie innego to jest porównanie zupełnie
    bezsensu, bo co ktoś ma robić taki durny manewr (w wieku emerytalnym, bo
    czasem to może mieć jakiś sens) ?

    Bank natomiast kupuje mieszkanie warte 200k PLN za 1/3 wartości.
    Osobiście nie znam nikogo kto dożyłby 90 lat, mało kto zbliża się do 85
    lat, a większość odchodzi w wieku ok 75 lat lub mniej.

    Optymistycznie więc patrząc to bank nie wykłada często nawet 1/3
    wartości lokalu.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2010-01-24 18:33:40
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-01-24 17:48, Mithos wrote:

    > Przecież w tym przypadku właścicielem jest nadal "kobiecina" i to ona z

    Juz nie - i w tym caly myk (w sensie prawnym to pewnie kobiecina jest
    wlascicielem a bank jakos tam wpisany w ksiege wieczysta...)

    > własnej kieszeni płaci czynsz i wszystkie inne opłaty.

    W tym oplate za wynajmowanie mieszkania...

> [...]
    > Osobiście nie znam nikogo kto dożyłby 90 lat, mało kto zbliża się do 85
    > lat, a większość odchodzi w wieku ok 75 lat lub mniej.

    Kupuje je za 200 kPLN po czym wynajmuje kobiecinie po 725 PLN miesiecznie...

    > Optymistycznie więc patrząc to bank nie wykłada często nawet 1/3
    > wartości lokalu.

    Wyklada calosc a pozniej sukcesywnie potraca sobie w ramach oplat
    miesiecznych za prawo mieszkania w tym lokalu...

    Oczywiscie jak kobiecina przezyje te swoje 20 lat to wszystko sie
    wyrownuje, jak pozyje krocej, to traci kobiecina jak pozyje dluzej, to
    traci bank...

    Pozdro

    Maseł

  • 18. Data: 2010-01-24 18:46:06
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Uzytkownik "beznick" <x...@a...cd> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Pawel" <r...@1...0.0.1> napisal w wiadomosci
    twoj-dom-do-konca-

    > "polski staruszek za kryzys swiatowy oraz niska emeryture wini bankierów.
    > A miedzynarodowa finansjere uwaza za naciagaczy, którzy tylko czyhaja na
    > jego pieniadze."
    >
    > Skoro tak uwaza to ja sie z nim zgadzam.
    >
    > "oferta skierowana jest do osób, które ukonczyly 65 lat. Przy wartosci
    > mieszkania 200 tys. zl renta wyniesie 264 zl dla kobiety i 338 zl dla
    > mezczyzny. "
    >
    > 200 000/264=63 lata !!
    Chyba strzeliles byka i to duzego!!
    te 63 to nie sa lata ale miesiace- bo inaczej sugerujesz ze bank bedzie
    placil kobiecie 264 PLN renty na rok- a na pewno chodzi o miesiac.
    Reszta rozmowcow tez tego niezauwazyla.
    Przemek

  • 19. Data: 2010-01-24 18:55:41
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-01-24 19:46, Przemek wrote:
    > Chyba strzeliles byka i to duzego!!
    > te 63 to nie sa lata ale miesiace- bo inaczej sugerujesz ze bank bedzie

    Hmmm - przelicz to szybciutko, a pozniej rownie szybko wycofaj sie z
    tego zo napisales :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 20. Data: 2010-01-24 19:10:56
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hji4hf$vf2$...@n...onet.pl...

    > Chyba strzeliles byka i to duzego!!
    > te 63 to nie sa lata ale miesiace- bo inaczej sugerujesz ze bank bedzie
    > placil kobiecie 264 PLN renty na rok- a na pewno chodzi o miesiac.
    > Reszta rozmowcow tez tego niezauwazyla.

    Nie, to Ty jesteś w błędzie. Wynik jest podany w latach.