  • 1. Data: 2015-12-31 20:41:41
    Temat: niechciane bony, karty podarunkowe itp.
    Od: n...@p...pl

    zastanawiam się, jak duży jest w Polsce rynek
    niechcianych bonów, niechcianych kart podarunkowych
    itp. gadżetów, którymi "genialni" kadrowcy próbują
    motywować pracowników... zamiast po prostu wypłacić
    im gotówkę w postaci premii, trzynastki itd. itp.

    jakimi metodami można ustalić jak duży jest to rynek?
    są na ten temat jakieś badania, jakieś statystyki itp.?

  • 2. Data: 2016-01-01 15:55:25
    Temat: Re: niechciane bony, karty podarunkowe itp.
    Od: n...@p...pl

    > jakimi metodami można ustalić jak duży jest to rynek?
    > są na ten temat jakieś badania, jakieś statystyki itp.?

    a przede wszystkim jakie podmioty premiują pracowników
    właśnie w ten sposób?!

  • 3. Data: 2016-01-02 02:53:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    n...@p...pl pisze tak:

> [...]
    > motywować pracowników... zamiast po prostu wypłacić
    > im gotówkę w postaci premii, trzynastki itd. itp.

    Chyba bardzo mały. Dawno nie widziałem bonów wsklepach ani nie
    słyszałem o nich. Teraz ludzie zrobili się bardzo nerwowi. Potrzebują
    żywej gotówki. W mojej pracy byłby niechybnie niezły dym. Trzynastka w
    bonach to byłyby zamieszki.

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 4. Data: 2016-01-02 03:01:44
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > a przede wszystkim jakie podmioty premiują pracowników
    > właśnie w ten sposób?!

    U mnie w firmie tą drogą pracownicy otrzymują świadczenia ZFŚS. Dawniej
    to były papierowe bony Sodexo.

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2016-01-02 06:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

> [...]
    > słyszałem o nich. Teraz ludzie zrobili się bardzo nerwowi. Potrzebują
    > żywej gotówki. W mojej pracy byłby niechybnie niezły dym. Trzynastka w

    Trzynastka? O rozpieszczonych pracownikach budzetówki nie rozmawiamy :)))

    Nie wiem jak duzy to rynek ale podyskutowałbym z teza ze bony sa
    niechciane.
    Przykładowo takie bony sodexo to nie jest jakis wielki problem bo bardzo
    duzo firm je akceptuje.
    gorzej jak firma daje bony do konkretnego sklepu, stacji beznynowej etc.

  • 6. Data: 2016-01-02 11:08:37
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 02:53, PiteR pisze:

> [...]
    > słyszałem o nich. Teraz ludzie zrobili się bardzo nerwowi. Potrzebują
    > żywej gotówki. W mojej pracy byłby niechybnie niezły dym. Trzynastka w

    Ja akurat dostałem bony - jak co roku. W sklepach też często widzę, iż
    ludzie posługują się bonami. Wbrew pozorom rynek jest całkiem spory.
    Myślę, że zainteresowany kolega powinien napisać do kilku sieci z prośbą
    o informację dot. bonów. Być może odpowiedzą.

    Kilka lat temu zmieniły się kwestie podatkowe związane z bonami.
    Szczegółów nie znam, ale wydaje mi się, że je po prostu opodatkowano tak
    samo jak gotówkę. W efekcie część pracodawców woli wysłać przelew.
    Ale... nie wszyscy. Wraz z bonami ja dostałem 10% zniżki w Carrefourze
    na zakupy w grudniu i tyle samo w styczniu. Do tego 20% zniżki na
    zabawki. I tu jest pies pogrzebany. Podejrzewam... ale tylko
    podejrzewam... iż gdy duża firma zgłasza się po dużą ilość bonów to
    prócz zniżek dla pracowników może dostać też jakieś gratisy. I w tym
    momencie bony opłacają się każdemu - gotówka - niekoniecznie.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-01-02 11:15:15
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 06:00, Budzik pisze:

    > Nie wiem jak duzy to rynek ale podyskutowałbym z teza ze bony sa
    > niechciane.

    W moim wypadku wybrano popularny hipermarket. Na każde 100zł mam 10%
    zniżki, 20% na zabawki. Czy wolałbym gotówkę? Nie. Wolę bony.

    > Przykładowo takie bony sodexo to nie jest jakis wielki problem bo bardzo
    > duzo firm je akceptuje.
    > gorzej jak firma daje bony do konkretnego sklepu, stacji beznynowej etc.

    Myślę sobie tak... Pracodawca ma 100 pracowników i chce im dać po 500zł.
    Pomijam kwestie podatkowe. Może im wysłać przelew, ale może też zwrócić
    się do marketu z informacją o chęci zakupu bonów za 50.000zł. Pytanie
    ile market da gratisów. Powiedzmy... 5%. Do tego 10% kuponu zniżkowego.
    W tym momencie pracownik zamiast 500zł na konto dostaje towary za
    577,50zł (po uwzględnieniu zniżek). Jeśli to jest hipermarket, gdzie
    kupisz praktycznie wszystko to nie ma problemu... Chyba... W każdym
    razie ja wolę bony i 577,50zł niż 500zł.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2016-01-02 16:15:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Szymon pisze tak:

> [...]
    > to jest hipermarket, gdzie kupisz praktycznie wszystko to nie ma
    > problemu... Chyba... W każdym razie ja wolę bony i 577,50zł niż

    To zależy od punktu siedzenia czy jemy czy się oodchudzamy, czy
    wydajemy czy np oszczędzamy bo mamy zamiar kupić samochód, czy mamy
    małe dzieci czy duże.

    Jeśli dawaliby bony na paliwo, opony, samochody nie byłoby problemu.
    Tak do 500zł można przełknąć jeszcze ale powyżej nóż w stół.

  • 9. Data: 2016-01-02 16:24:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 16:15, PiteR pisze:

    > Tak do 500zł można przełknąć jeszcze ale powyżej nóż w stół.

    Raczej zależy od procentu wynagrodzenia.
    Jak zarabiasz 1500zł i dają Ci premię w bonach 500zł,
    to faktycznie licho, ale przy wypłacie 5000zł,
    to te 500zł w bonach dałoby się przeżyć.

    PS
    Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek jako etatowiec
    dostał coś w bonach. Jak miałbym wypłacać coś w bonach jako pracodawca,
    to mam jakiś profit?

  • 10. Data: 2016-01-02 16:59:43
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 16:15, PiteR pisze:
    > Jeśli dawaliby bony na paliwo, opony, samochody nie byłoby problemu.

    Akurat często w marketach są tego typu produkty.

    > Tak do 500zł można przełknąć jeszcze ale powyżej nóż w stół.

    Niekoniecznie. Bony, które otrzymałem są ważne do końca 2017 roku. Ponad
    2 lata.

    --
    Pozdrawiam