  • 201. Data: 2015-06-17 10:27:46
    Temat: Re: mbank - pożegnanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Chris94" <c...@p...fm> napisał w
    wiadomości
    >Zrozumiałam za pierwszym razem. Kliknąłeś w "usuń kontakt", co
    >zgodnie ze swoją nazwą usuwa cały kotakt, w nadziei, że nie usuniesz
    >kontaktu. Nawet jakbym nie znała systemu transakcyjnego, choć znam,
    >to taki ruch by mi nie przyszedł do głowy.

    Moze dlatego ze znasz tylko jeden.

    Masz zdefiniowanego odbiorce/kontakt/przelew zdefiniowany, wybierasz,
    usuwasz, i jest usuniety.
    Tak dzialaja wszystkie systemy transakcyjne.

    Ale nie mbank. Tam masz odbiorce, ktory moze miec wiele kont, z
    ktorych kazde moze miec swoja dodatkowa nazwe.
    No coz, pewne zalety ma, np odbiorca zmienil adres, nie trzeba 5
    przelewow za telefon poprawiac.

    A tu chyba cos jeszcze zadzialalo.

    J.

  • 202. Data: 2015-06-17 10:45:52
    Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

> [...]
    > kazde moze miec swoja dodatkowa nazwe.
    > No coz, pewne zalety ma, np odbiorca zmienil adres, nie trzeba 5 przelewow

    Że niby znam jeden system jednego banku? No chyba nie ;-)
    Problemem tu jest to, że "kontakt" w mbanku ma więcej niż jedną właściwość,
    którą Chris chciał zmodyfikować/usunąć. I zamiast skupić się na tej
    konkretnej właściwości, postanowił usunąć cały kontakt, a teraz ma
    pretensje.
    Ja nie twierdzę, że system bankowy, w którym przechowuje się mnóstwo
    szczegółów na temat danego kontaktu (tak jak wspomniane przeze mnie książki
    w telefonach czy programach pocztowych) zamiast po prostu jednego numeru
    rachunku, jest najlepszy na świecie. No ale jest, bank sobie wymyślił, ze
    będzie jak inne systemy przechowywanbia danych, zdarza się. I rzucanie
    pretensjami, że książka kontaktów działa dokładnie tak, jak wszystkie tego
    typu książki, nie ma sensu. Można oczywiście mieć pretensje (o to też Chris
    się burzy), że nie umie się znaleźć miejsca, w którym można "grzebnąć" w
    jednym konkretnym szczególe, który chce się zmienić. Ale to nadal nie powód,
    żeby usuwać cały kontakt i potem mieć pretensje ;-)

    Agnieszka

  • 203. Data: 2015-06-19 22:16:30
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 17 Jun 2015 09:51:44 +0200, Agnieszka napisał(a):

> [...]
    > jakbym nie znała systemu transakcyjnego, choć znam, to taki ruch by mi nie

    A jednak nie zrozumiałaś!

    Kliknąłem "Usuń kontakt" a system usunął mi wszystkie 4 kontakty!
    (płatności z różnych tytułów i do różnych urzędów skarbowych!)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 204. Data: 2015-08-09 22:19:04
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Sat, 09 May 2015 11:58:15 +0200, m napisał(a):

    > No nie dałem rady się przystosować do nowego interfejsu. Myślałem że
    > może z czasem się przyzwyczaję - nie przyzwyczaiłem się :(. Kiedy któryś
    > raz przez dobrych kilka minut szukałem interfejsie doładowania komórek -
    > stwierdziłem że się wynoszę do Inteligo (jestem w trakcie).

    W końcu stało się to, czego się obawiałem od samego początku
    wprowadzenia tego porąbanego, nowego interfejsu, czyli wysłania kasy na
    niewłaściwy rachunek.
    Padło na moją żonę, która od 2005 roku bez żadnych problemów posługiwała
    się starym interfejsem, ale którą ten nowy "intuicyjny" interfejs
    przerósł. Żona chciała przelać kasę na swój rachunek w BGŻ Optima, a
    jakimś cudem rachunek docelowy zmienił się na eKonto i na ten rachunek
    kasa poszła.
    Zwracam uwagę, że moja żona nie jest pierwszą osobą, której takie coś
    się przydarzyło, na grupie już chyba dwie osoby wcześniej opisywały
    podobny przypadek.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 205. Data: 2015-08-09 22:23:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-09 o 22:19, Chris94 pisze:

    > Zwracam uwagę, że moja żona nie jest pierwszą osobą, której takie coś
    > się przydarzyło, na grupie już chyba dwie osoby wcześniej opisywały
    > podobny przypadek.

    I nie ostatni. Ja też przelałem na nie ten co chciałem.
    Na szczęście tej samej osoby rachunek.
    Gdyby nie oferta OC na moje rupiecie też bym zamknął.

  • 206. Data: 2015-08-10 22:16:14
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 09.08.2015 o 22:23, cef pisze:
    > Gdyby nie oferta OC na moje rupiecie też bym zamknął.

    Ja trzymam tylko dla OC.

    --
    radar

  • 207. Data: 2015-08-11 00:05:24
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 22:16:14 +0200, radar napisał(a):

    > Ja trzymam tylko dla OC.

    Ja też mam u nich OC ale należy pamiętać, że w razie wyjazdu poza UE
    (np. Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra) jest ono bezużyteczne,
    gdyż nie zawiera Zielonej Karty! A sama Zielona Karta wykupiona
    dodatkowo kosztuje prawie drugie tyle co całe OC.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 208. Data: 2015-08-11 07:52:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-11 o 00:05, Chris94 pisze:

> [...]
    > gdyż nie zawiera Zielonej Karty! A sama Zielona Karta wykupiona
    > dodatkowo kosztuje prawie drugie tyle co całe OC.

    Ja już zdążyłem zapomnieć, że jest coś takiego jak zielona karta.
    Pomijam wyjazdy poza UE, ale czy jest jakiś obowiązek posiadania
    tejże karty np w podróży do Niemiec, Francji czy Hiszpanii?
    Tylko wygoda organizacyjna, bo papier znany i standard międzynarodowy
    czy wystarczy mieć zwykłe OC.

  • 209. Data: 2015-08-12 14:08:27
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 07:52:41 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    > tejże karty np w podróży do Niemiec, Francji czy Hiszpanii?
    > Tylko wygoda organizacyjna, bo papier znany i standard międzynarodowy

    Ja też się odzwyczaiłem od Zielonej Karty, ale temat wrócił przy
    rozważaniu urlopowego wyjazdu samochodem na Półwysep Bałkański.
    W całej UE wystarcza mieć samo OC, ale gdybyś chciał jechać np. do
    Grecji, to musisz mieć Zieloną kartę na przejazd przez Serbię.
    Zielona Karta jest także wymagana w Czarnogórze, Bośni i Hercegowinie,
    Albanii, Rosji, Białorusi, przypuszczam że na Ukrainie także.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof