  • 21. Data: 2005-12-10 10:04:47
    Temat: Re: [mbank] Nic się nie uczą.
    Od: Szewc <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik maho napisał:

    > Wystarczy mieć cienkie ściany, donośny głos i sąsiada/dkę z refleksem. I
    > wbrew pozorom nie jest trudno znaleźć taką kombinację.

    Dlatego popłaca kulturalne dzwonienie na infolinie. Nie darcie się na
    konsultantkę i niebluzganie. :)

    pozdr.
    Szewc

  • 22. Data: 2005-12-10 10:22:18
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > Dzwonię do mBanku i tu zonk: po podaniu identyfikatora zamiast (tak jak
    > kiedyś) przełączyć mnie do operatora (bo kanał _świadomie_ zablokowany)
    > to odpytuje mnie o telekod. Nie wiedziałem co wpisać (bo *każdy* wpis
    > byłby błędny - a przynajmniej powinien) Po trzecim razie przełączyło
    > mnie do operatora. Pani mnie odpytała, ale zamiast (tak jak parę
    > miesięcy temu) przełączyć mnie do automatu, za pomocą ktorego mogłem
    > sobie nadać dostęp, to powiedziałam że mogą zamówić dla mnie rozmowę
    > zwrotną. Hmm. Nie zdążyłem jeszcze odpowiedzieć kiedy zaczęła dzwonić

    Moment, moment. Kanał telefoniczny miałeś zablokowany, right? Więc OD
    LAT do aktywacji kanału telefonicznego przez mLinię potrzebne jest
    oddzwonienie. A żeby odblokować kanał internet, najpierw musiałeś nadać
    telekod do kanału telefonicznego.

    Z automatu to mógłbyś sobie nadać hasło do internetu (nawet bez pomocy
    konsultanta - jest opcja w IVR), gdybyś nie miał zablokowanego dostępu
    telefonicznego.

    I takie procedury są od dawien dawna, więc nie rozumiem skąd to nagłe
    zdziwienie... Moim zdaniem jest to dobre zabezpieczenie. Nikt
    niepostrzeżenie nie aktywuje sobie kanału telefonicznego, który klient
    świadomie zablokuje. Jest istotne o tyle, że nie ma tutaj żadnej
    dodatkowej weryfikacji w stylu hasła jednorazowe, stąd telekodu i
    możliwości odblokowania kanału telefonicznego trzeba strzec jak oka w
    głowie.

  • 23. Data: 2005-12-10 11:03:03
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-12-10 11:02 Szewc napisał(a):
    > No dobrze, czego zatem oczekiwał byś od banku, żebyś wiedział, że to oni
    > do Ciebie dzwonią? Mogłoby to być jakieś hasło, ale wtedy nadal bank
    > musiałby wiedzieć, że do Ciebie dzwoni. Czyli pewnie standardowo
    > zapytaliby o nazwisko panieńskie matki a może o Pesel. (Inaczej
    > złamaliby tajemnicę bankową, przekazując osobie trzeciej, że masz u nas
    > konto) A Ty znowu powiedziałbyś, że ktoś się podszywa pod bank i chce
    > Twoich danych osobowych.

    Normalnie, jak w filmach szpiegowskich, hasło-odzew.

    (Drrrr...)
    - Tak, słucham?
    - Dzień dobry, dzwonię z banku. Żyrafy wchodzą do szafy.
    - Dzień dobry. A pawiany na ściany.
    - Przygotowaliśmy dla pana blablabla...
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 24. Data: 2005-12-10 12:17:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2005 01:58:08 +0100,
    osoba podpisana: K.K. <e...@d...wytnij.pl>
    napisała:
> [...]
    [...]
    > pakiet aktywacyjny. Wtedy cierpią klienci, ale takicj jest już zdecydowanie
    > mniej. Chyba do nich należysz ;-)
    Pewnie tsk.

    > Podobno popłyneli przez ten brak oddzwaniania, a więc chyba powinno
    > przeszkadzać ;-)
    > Poza tym nie widzisz sprzeczności między pkt. pierwszym i drugim? ;-) IMHO
    > jest. Motasz się i szukasz idealnego rozwiązania (to bynajmniej nie zarzut)
    Może tak:
    1. Klient dzowni do banku jest weryfikowany i podaje hasło tymczasowe
    2. Bank oddzwania i weryfikuje się tym hasłem.
    3 . tak jak do tej pory.

    > i nie potrafisz pogodzić się z faktem, że dla wirtualnych banków takie
    > rozwiązanie nie istnieje, bo jeśli będzie idealnie bezpieczne i wygodne, to
    Wiem. problem w tym, że nie zauważyłem, aby banki dorobiły się
    jakielkowiek procedury kiedy one inicjują kontakt z klientem (Choć
    akurat odblokowywanie kanału jest kiepskim przykładem)

    > latka, ale do tego czasu musimy się pogodzić z tym co jest. Innego wyjścia
    Raczej się nie zmieni :-) z rozproszyonymi transakcjami zawsze jest
    problem.

    KJ

    Uwolnić słonia !!!

  • 25. Data: 2005-12-10 12:20:16
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2005 11:22:18 +0100,
    osoba podpisana: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    napisała:
    [...]
    > Moment, moment. Kanał telefoniczny miałeś zablokowany, right? Więc OD
    > LAT do aktywacji kanału telefonicznego przez mLinię potrzebne jest

    Aż sprawdziłem w swoich notatkach. No i niestety wygląda na to, że
    możliwość odblokowanie kanalu bez oddzwaniania jest (byla?)w Multi,
    a nie wmBanku
    > I takie procedury są od dawien dawna, więc nie rozumiem skąd to nagłe
    > zdziwienie... Moim zdaniem jest to dobre zabezpieczenie. Nikt
    Bo byłem przyzwyczajony do innych ?
    KJ

    Talk sense to a fool and he calls you foolish.
    -- Euripides

  • 26. Data: 2005-12-10 13:37:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "K.K." <e...@d...wytnij.pl> writes:

    > Można go odpytać, ale wtedy mogą wystąpić uzasadnione wątpliwości co
    > do tożsamości (1) dzwoniącego z numeru (2), którego nawet nie można
    > ustalić z całkowitą pewnością!!

    Ale istniejaca sytuacja nic wiecej bankowi nie daje.
    Rozwiazanie, w ktorym klient najpierw podaje wszystko co trzeba
    podczas polaczenia inicjowanego przez siebie, a nastepnie bank tylko
    potwierdza pod znanym sobie telefonem ze wszystko jest ok wydaje sie
    byc korzystniejsze.

    > 1 + 2 to proszenie się o nieszczęście. W każdym bądź razie bez
    > oddzwaniania

    Kto mowi o nieoddzwanianiu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2005-12-11 20:34:23
    Od: "Marcin" <m...@p...pl>

    [..]
    > zwrotną. Hmm. Nie zdążyłem jeszcze odpowiedzieć kiedy zaczęła dzwonić
    > komórka. Rozłączyłem się i odebrałem - faktycznie mBank, a przynajmniej
    > tak pani się przedstawiła. Tyle, że zadałem bezczelne pytanie " a skąd
    [..]
    > Fajnie. Ale z tego widać, że
    > 1) mBank dalej nie potrafi się uwierzytelnić przed użytkownikiem (jak
    > zresztą inne banki). Ciekawy jestem czy dopiero jak banki (czy ich

    [..]

    na szczescie Inteligo juz sie nauczylo i oddzwaniaja z prawidlowego
    numeru (a przynajmniej tak sie identyfikuja ;-) )

    Marcin

  • 28. Data: 2005-12-11 22:14:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Marcin napisał(a):

    > na szczescie Inteligo juz sie nauczylo i oddzwaniaja z prawidlowego
    > numeru (a przynajmniej tak sie identyfikuja ;-) )

    Temat wraca jak bumerang. CID nie jest w żadnym stopniu gwarancją numeru
    inicjującego!

  • 29. Data: 2005-12-12 19:43:51
    Od: "Antekant" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    > Zwróć uwagę szanowny kolego, że mbank JEST nimiecki.

    Ma kapitał niemiecki, przeszłość nomenklaturową - ze wszystkim co się z
    tym wiąże.

  • 30. Data: 2005-12-12 19:47:28
    Od: "Antekant" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> >>

    > Wystarczy też mieć zaawansowaną paranoję ;-)

    Ci którzy zostali oskubani myśleli podobnie i postanowili paranoi nie
    ulegać, pod żadbym pozorem.