    From: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [mbank] Nic się nie uczą.
    Date: Fri, 09 Dec 2005 17:15:44 +0100

    Przy okazji pobocznych wątków zablokowałem sobie dostęp do mBanku przez
    internet.(I potwierdzam - obecnie cały czas wyświetla się info o tym ,
    że hasło lub identyfikator jest nieprawidłowy.)

    Przyszła kolej na odblokowywanie. (Należy dodać, że kanały telefoniczne
    tam, gdzie się da mam poblokowane - w mBanku również)
    Dzwonię do mBanku i tu zonk: po podaniu identyfikatora zamiast (tak jak
    kiedyś) przełączyć mnie do operatora (bo kanał _świadomie_ zablokowany)
    to odpytuje mnie o telekod. Nie wiedziałem co wpisać (bo *każdy* wpis
    byłby błędny - a przynajmniej powinien) Po trzecim razie przełączyło
    mnie do operatora. Pani mnie odpytała, ale zamiast (tak jak parę
    miesięcy temu) przełączyć mnie do automatu, za pomocą ktorego mogłem
    sobie nadać dostęp, to powiedziałam że mogą zamówić dla mnie rozmowę
    zwrotną. Hmm. Nie zdążyłem jeszcze odpowiedzieć kiedy zaczęła dzwonić
    komórka. Rozłączyłem się i odebrałem - faktycznie mBank, a przynajmniej
    tak pani się przedstawiła. Tyle, że zadałem bezczelne pytanie " a skąd
    ja mam wiedzieć, że pani faktycznie z mBanku dzwoni" nie potrafiła
    odpowiedzieć nic ponad to, że "tak sie przedstawiła" :) Na moją
    odpowiedź, że potencjalny oszust tak samo mógłby się przedstawić, nie
    potrafiła odpowiedzieć nic więcej niż "decyzja należy do pana" Trudno,
    rozłączyłem, się i zadzwoniłem na mLinię ponownie. Po wyłuszczeniu mojeg
    o problemu, pani stwierdziła, że zamówi dla mnie zestaw startowy, który
    zostanie wyprodukowany w ciągu 3 dni,... itd

    Fajnie. Ale z tego widać, że
    1) mBank dalej nie potrafi się uwierzytelnić przed użytkownikiem (jak
    zresztą inne banki). Ciekawy jestem czy dopiero jak banki (czy ich
    klienci) popłyną na wyłudzeniach telefonicznych to ktoś ruszy d...
    zacznie chociaż myśleć nad odpowiednimi procedurami
    2.Jak napisałem, kiedyś było tak, że po telefonie na mLinię, i poprawnej
    odpowiedzi na dziwne pytania, można było sobie od razu aktywować kanał
    Internet - i komu to przeszkadzało ? Czy może mi ktoś światły wyjaśnić
    dlaczego to rozwiązanie jest gorsze od oddzwaniania ?
    KJ