  • 1. Data: 2012-01-09 17:01:11
    Temat: mbank - 2 odpowiedzi na jedno pytanie
    Od: "szymek" <s...@U...pl>

    Witam
    Zadałem poprzez formularz kontaktowy i mlinię to samo pytanie: Czy ekonto
    (założone na osobę fizyczną) może byc wykorzystywane również jako konto
    firmowe (osoba fizyczna prowadząca działalnośc gospodarczą).
    Na mlinii odpowiedź była pozytywna, tzn że nie ma problemu oraz że wielu
    klientów tak robi.
    Natomiast odpowiedź mailowa była negatywna.Poprosiłem o odniesienie się do
    odpowiedzi, którą uzyskałem na mlinii. Niestety nie dostałem już odpowiedzi.
    Może grupowicze znają odpowiedź na to pytanie? :-)

  • 2. Data: 2012-01-09 18:25:51
    Temat: Re: mbank - 2 odpowiedzi na jedno pytanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-09 18:01, szymek pisze:
> [...]
    > odpowiedzi, którą uzyskałem na mlinii. Niestety nie dostałem już odpowiedzi.
    > Może grupowicze znają odpowiedź na to pytanie? :-)

    Sprawdź w regulaminie - jeśli nie zabrania, to można.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-01-09 18:33:05
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-09 19:25, Liwiusz pisze:

    > Sprawdź w regulaminie - jeśli nie zabrania, to można.

    ... a co na to Skarbówka?

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 4. Data: 2012-01-09 19:01:51
    Od: "news.home.net.pl" <l...@g...pl>

    W dniu 2012-01-09 19:33, sqlwiel pisze:

    > ... a co na to Skarbówka?

    nic im do tego, trzeba tylko dopełnić obowiązku zgłoszenia konta u US

  • 5. Data: 2012-01-09 19:24:39
    Od: "szymek" <s...@U...pl>

    Użytkownik "news.home.net.pl" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nic im do tego, trzeba tylko dopełnić obowiązku zgłoszenia konta u US

    z czego wynika obowiązek zgłoszenia nr konta w US? Co w przypadku kiedy nie
    chce miec konta dla działalności gospodarczej?

  • 6. Data: 2012-01-09 19:36:31
    Od: "news.home.net.pl" <l...@g...pl>

    W dniu 2012-01-09 20:24, szymek pisze:
    > U?ytkownik "news.home.net.pl"<l...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > z czego wynika obowi?zek zg?oszenia nr konta w US?

    bo takie jest prawo w Polsce

    Co w przypadku kiedy nie
    > chce miec konta dla dzia?alno?ci gospodarczej?

    nie możesz dokonywać rozliczeń z innymi przedsiębiorcami bez złamania prawa

  • 7. Data: 2012-01-09 19:42:29
    Od: "szymek" <s...@U...pl>

    > bo takie jest prawo w Polsce

    Możesz wksazac konkretny przepis?

    > Co w przypadku kiedy nie

    > nie możesz dokonywać rozliczeń z innymi przedsiębiorcami bez złamania
    > prawa

    Nawet poniżej 15 tys. Euro?

  • 8. Data: 2012-01-09 19:44:36
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szymek" <s...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedzi.
    > Może grupowicze znają odpowiedź na to pytanie? :-)

    Nie ma obowiazku poslugiwania sie kontem firmowym do dzialalnosci gosp,
    szczegolnie tej jednoosobowej. Jezeli regulamin banku tego nie zabrania, to
    nie ma zadnych innych powodow by tego nie robic. Z powodzeniem uzywam konta
    osobistego z Aliora do dzialalnosci gospodarczej i jest OK. Ten obowiazek
    zostal zniesiony w momencie wprowadzenia podatku od oszczednosci, bo czy
    masz konto firmowe czy prywatne odsetki sa opodatkowywane, w przypadku konta
    firmowego rozliczasz je w dzialalnosci, w przypadku osobistego jest tzw.
    podatek belki.

  • 9. Data: 2012-01-09 19:52:30
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "news.home.net.pl" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz wksazac konkretny przepis?

    > Nawet poniżej 15 tys. Euro?

    z forum w internecie:

    Według przepisu art. 22 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie
    działalności gospodarczej:
    1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną
    działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku bankowego
    przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy:
    1. stroną transakcji, z której wynika płatność jest inny przedsiębiorca oraz
    2. jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej
    płatności, przekracza równowartość 15 000 euro przeliczonych na złote według
    średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski
    ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonano
    transakcji.

    Obowiązek posiadania rachunku firmowego funkcjonował do 2002 roku, kiedy
    wprowadzone zostało opodatkowanie oszczędności gromadzonych na kontach
    indywidualnych. Wcześniej podatek taki musieli płacić tylko przedsiębiorcy -
    stąd też obowiązywał przymus trzymania pieniędzy firmowych na określonym
    koncie.

    Obecnie niektórzy urzędnicy US wbrew obowiązującym przepisom żądają od
    drobnych przedsiębiorców zakładania rachunków firmowych. Trzeba tu zadać
    pytanie - Dlaczego? Korzyści z takiego konta czerpie jedynie bank, który
    różnymi sposobami pozyskuje nowych klientów. Dlaczego niektórzy urzędnicy US
    "naganiają" bankom klientów?
    Na to pytanie nie odpowiem.

  • 10. Data: 2012-01-09 19:55:34
    Od: "news.home.net.pl" <l...@g...pl>

    W dniu 2012-01-09 20:42, szymek pisze:
    > U?ytkownik "news.home.net.pl"<l...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Mo?esz wksazac konkretny przepis?

    Ordynacja Podatkowa

    > Nawet poni?ej 15 tys. Euro?

    ustawa o swobodzie działalności gospodarczej