  • 1. Data: 2009-04-20 07:56:20
    Temat: maj za pasem, w bessie tez obowiazuje?
    Od: michaça <t...@p...pl>

    witam,
    czy regula: "sell in may and go away" obowiazuje rowniez w bessie?
    pozdr.
    m.

  • 2. Data: 2009-04-20 08:11:55
    Temat: Re: maj za pasem, w bessie tez obowiazuje?
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Rok temu robiłem statystyczne podsumowanie zachowania WIGu w maju i czerwcu

    "Od 1991 roku maj 7 razy zakończył się "na czerwono", gdy czerwiec 9 razy.
    Gdyby oprzeć strategię na trzymaniu papierów przez cały maj, to stopa zwrotu
    za wszystkie badane miesiące wyniosłaby +96,32%, czyli średnio +5,66%
    miesięcznie.
    Takie samo założenie dla czerwca przynosi już wynik -30,46%, przy
    średniej -1,79% "

    Cały tekst dostępny bez logowania tutaj:
    http://www.stopazwrotu.pl/tekst.php?tid=78
    DJ

  • 3. Data: 2009-04-20 08:50:39
    Od: michaça <t...@p...pl>

    "Gdyby oprzeć strategię na trzymaniu papierów przez cały maj, to stopa zwrotu za
    wszystkie badane miesiące wyniosłaby"

    a co to sa te "wszystkie badane miesiace" ? akcje kupione raz, w 1997 czy
    kupowane co roku w styczniu?

  • 4. Data: 2009-04-20 08:52:25
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Badałem maj i czerwiec, wnioski odnoszą się do tych miesiecy.
    Zerknij w tekst w linku
    DJ

  • 5. Data: 2009-04-20 09:04:51
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

> [...]
    > Gdyby oprzeć strategię na trzymaniu papierów przez cały maj, to stopa
    > zwrotu za wszystkie badane miesiące wyniosłaby +96,32%, czyli średnio

    Gdyby pominąć dane z początkowych lat istnienia giełdy, wówczas wnioski
    byłyby inne. Trudno sobie wyobrazić by w przyszłości WIG zyskał w ciągu
    jednego miesiąca ponad 100% tak jak to zrobił w maju 1993r.

  • 6. Data: 2009-04-20 09:09:33
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Trudno sobie wyobrazić, co nie oznacza, że nie jest to niemożliwe.
    DJ

  • 7. Data: 2009-04-20 09:12:14
    Od: k...@o...pl

    > Trudno sobie wyobrazić, co nie oznacza, że nie jest to niemożliwe.
    > DJ

    Wniosek jest jeden: "Oto ja naganiacz"

  • 8. Data: 2009-04-20 10:24:36
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wniosek jest jeden: "Oto ja naganiacz"

    I tak i nie. Gdyby wybrał fragment okresu to było by że wibiórczo, a cały
    okres jest dosyć neutralny.

    Barłomiej Miara

  • 9. Data: 2009-04-20 10:29:31
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    michaça <t...@p...pl> napisał(a):

    > witam,
    > czy regula: "sell in may and go away" obowiazuje rowniez w bessie?
    > pozdr.
    > m.

    Tym bardziej. A ponieważ w bessie trudniej sprzedać, a łatwiej kupić, więc
    Sell in April

    kc

  • 10. Data: 2009-04-20 10:34:25
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Tym bardziej. A ponieważ w bessie trudniej sprzedać, a łatwiej kupić, więc
    > Sell in April

    Zapomnianiales dokonczyc, ze chodzi o April 2007 ;)

    Pozdrawiam

    Darek