  • 1. Data: 2019-01-24 15:58:07
    Temat: mBank wycofuje listy haseł jednorazowych
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Wiadomość w sumie dla dinozaurów ;) ale może oprócz mnie jeszcze jakiś
    się uchował.
    Informacja z systemu transakcyjnego.

    > Wycofujemy listy haseł jednorazowych
    >
    > Stopniowo rezygnujemy z list haseł jednorazowych:
    > - od 28 lutego 2019 r. nie aktywujesz listy i nie zamówisz nowej w serwisie
    transakcyjnym, nadal zrobisz to na mLinii i w naszej placówce

    --
    Imka

  • 2. Data: 2019-01-24 18:47:52
    Temat: Re: mBank wycofuje listy haseł jednorazowych
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 15:58:09 UTC+1 użytkownik Imka napisał:
    > Wiadomość w sumie dla dinozaurów ;) ale może oprócz mnie jeszcze jakiś
    > się uchował.
    > Informacja z systemu transakcyjnego.

    Bardzo zle !
    Wlasnie zastanawialem sie nad powrotem do hasel papierowych.
    Po serii wpadek z haslami sms, duplikatami kart sim uwazam ze
    autoryzacja sms to sciema bankow. Mam takie hasla ale nie uzywane.
    A poza tym wychodze z mbanku, choc jedno konto zostawiam.

  • 3. Data: 2019-01-24 19:34:28
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 08:58:09 UTC-6 użytkownik Imka napisał:
    > Wiadomość w sumie dla dinozaurów ;) ale może oprócz mnie jeszcze jakiś
    > się uchował.
    > Informacja z systemu transakcyjnego.

    transakcyjnym, nadal zrobisz to na mLinii i w naszej placówce

    Chwile poczytalem o tej dyrektywie i nie widze powodu aby listy jednorazowe byly
    jakkolwiek przez nia wykluczane.

    Mysle ze to jakas sciema.

    Zamiast listy przydal by sie token.
    Przypiecie konta do telefonu mi nie pasuje.

  • 4. Data: 2019-01-24 19:35:30
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:34:30 UTC-6 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    transakcyjnym, nadal zrobisz to na mLinii i w naszej placówce

    > Chwile poczytalem o tej dyrektywie i nie widze powodu aby listy jednorazowe byly
    jakkolwiek przez nia wykluczane.

    > Mysle ze to jakas sciema.

    Mam na mysli to wytlumaczenie a nie sam fakt likwidacji list.

  • 5. Data: 2019-01-24 20:16:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    g...@g...com writes:

    > Wlasnie zastanawialem sie nad powrotem do hasel papierowych.
    > Po serii wpadek z haslami sms, duplikatami kart sim uwazam ze
    > autoryzacja sms to sciema bankow. Mam takie hasla ale nie uzywane.

    Tzn. hasła SMS są bezpieczniejsze w sytuacji "skompromitowanego"
    komputera używanego do przeprowadzania transakcji. W sumie jedne
    i drugie mają zapewniać dodatkową ochronę właśnie w takiej sytuacji.
    Problemem są "celowane" ataki, na takie "zwykły klient" nic nie poradzi.

    Faktycznie token byłby lepszy, ale to musiałby być specjalny token,
    taki, który przy wyliczaniu wyniku bierze pod uwagę szczegóły operacji.
    Jeśli już taki token, to dlaczego nie miałby po prostu podpisywać
    cyfrowo zleceń. Wtedy ekran, pewnie 320x240, jakiś interface do
    pobierania danych (kamera + kod QAR itp.), coś do wysyłania wyników
    (bez podpisu wystarczy wyświetlić kod wyjściowy).

    No i zaraz mogłoby się okazać, że klienci woleliby soft-token, co dla
    jednych byłoby absolutnie sensowne (wydzielone pomieszczenie i stacja
    spełniająca surowe warunki), a w przypadku innych sprowadzałoby się do
    uruchomienia malware na zainfekowanym komputerze albo innym telefonie.
    Nieautoryzowana ingerencja w tokeny, dziury umieszczone na etapie
    produkcji, itd. - bezpieczeństwo to nie jest prosta i tania sprawa :-(
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2019-01-24 21:04:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A ja mam z pekao token działający na J2ME na mojej nokii E51 i jest nie do
    zhackowania ;) Ma też tryb challenge.
    I lepiej działa od androidowego - ten rozsychronizował mi się przy trzeciej operacji.
    I jest za darmo - a hasła sms po 20gr ;P

  • 7. Data: 2019-01-24 21:44:36
    Od: ń <k...@t...sie>

    Cos podobnego do tokena EB?
    A dlaczego niby nie do zhakowania?

    -----

  • 8. Data: 2019-01-24 23:47:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-24 o 15:58, Imka pisze:
    > Wiadomość w sumie dla dinozaurów ;) ale może oprócz mnie jeszcze jakiś
    > się uchował.
    > Informacja z systemu transakcyjnego.

    transakcyjnym, nadal zrobisz to na mLinii i w naszej placówce

    Byłem parę razy w górach w pensjonacie, gdzie jest internet - z kabla
    typu tpsa - a nie ma zasięgu żadnej sieci komórkowej. Znajomi dziwili
    się, jak zamierzam zapłacić za pobyt przelewem ;-)

    Gdyby ktoś chciał kody, to jeszcze w Pekao SA są.

  • 9. Data: 2019-01-25 11:30:20
    Od: gosc <t...@z...com>

    Poldek wrote:
> [...]
    > się, jak zamierzam zapłacić za pobyt przelewem ;-)
    >
    > Gdyby ktoś chciał kody, to jeszcze w Pekao SA są.

    A Wi-Fi Calling?
    Np. <https://www.play.pl/uslugi/wifi-calling/>.

  • 10. Data: 2019-01-25 11:39:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 23:47:07 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Byłem parę razy w górach w pensjonacie, gdzie jest internet - z kabla
    > typu tpsa - a nie ma zasięgu żadnej sieci komórkowej. Znajomi dziwili
    > się, jak zamierzam zapłacić za pobyt przelewem ;-)
    W mbanku tez byś chyba zapłacił bo teraz operacje można potwierdzać w aplikacji
    mobilnej
    Ale to nie zweryfikowane info bo nie korzystam z żadnych aplikacji w telefonie