  • 1. Data: 2004-07-28 08:53:57
    Temat: mBank i WAP
    Od: T...@s...co.uk

    Witam,
    Poruszylem te sprawe na pl.misc.telefonia.gsm.wap... Czy w ogole mozna w
    takich wypadkach crosspostowac? Skoro temat jest 'interdysyplinarny'?

    Otoz ostatnio, po raz pierwszy chcialem sie polaczyc z mBankiem via WAP.
    Oczywiscie uakatywnilem kanal w Mlinii...
    Niestety zalogowac sie nie moglem.
    W MLinii na poczatku mowiono, ze to dlatego, ze mam za nowy telefon (z
    WAPem 2.0), a po ostatnich zmianach mozna uyzwac tylko WAPu w wersji
    1.2. Ale pracuja nad tym... (juz od miesiaca).
    Ale jak Pan Konsultant dowiedzial sie, ze nie mam Nokii, tylko Siemensa
    (z WAPem 1.2), to powiedzial, ze z Siemensem to nigdy nie dzialalo, nie
    dziala i nie bedzie dzialac 'z powodu bledu w oprogramowaniu Siemensow'.
    Konkretow oczywiscie nie uslyszalem, jak to na MLinii.
    CZy ktos to moglby potwierdzic/zaprzeczyc?
    Siemens S55, PlusGSM.

    TA

  • 2. Data: 2004-07-28 10:02:04
    Temat: Re: mBank i WAP
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <T...@s...co.uk> napisał w wiadomości
    net.pl...
> [...]
    > Konkretow oczywiscie nie uslyszalem, jak to na MLinii.
    > CZy ktos to moglby potwierdzic/zaprzeczyc?

    hemmm... w Eryku T39 mam to samo, co opisales na pmtgw.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2004-07-28 11:26:51
    Od: "PshemeK" <p...@o...pl>

> [...]
    > Konkretow oczywiscie nie uslyszalem, jak to na MLinii.
    > CZy ktos to moglby potwierdzic/zaprzeczyc?

    Witam,

    Ja bym proponował skontaktować się jednak z producentem telefonu z pytaniem,
    czy ten aparat obsługuje protokół WTLS (taka wapowa wersja SSLa). Wiem na
    przykład, że niektóre nowe Nokie wyposażone w coś co oni (w Nokii) nazywają
    Developer Platform (czy jakoś tak) nie wiedzieć czemu nie obsługują
    protokołu WTLS. A to skutecznie uniemożliwia logowanie się na stronki
    zabezpieczone w ten sposób (m. in. mBanku). Tu masz linka na temat
    bezpieczeństwa WAP w mBanku :
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/bezpieczenstwo/sz
    yfrowanie.html
    Pozdrawiam

    PshemeK

  • 4. Data: 2004-07-28 11:48:27
    Od: Marcin Dawid <m...@t...pl.nospam>

    T...@s...co.uk wrote:
> [...]
    > Konkretow oczywiscie nie uslyszalem, jak to na MLinii.
    > CZy ktos to moglby potwierdzic/zaprzeczyc?

    Nokia 6310i działa bez problemów, chociaż ostatnio musiałem zmienić
    ustawienia. Kolega ma Siemensa S55 i nigdy nie udało mu się zalogować do
    mBanku przez WAP'a (oba telefony w Idei).

    --
    Pozdrawiam,

    Marcin Dawid

  • 5. Data: 2004-07-28 20:45:25
    Od: T...@s...co.uk

    Witam,
    No wiec tak.
    Rzeczony Siemens S55 ma przegladarke WAP w wersji 1.2. Protokol WTLS
    (klasa 3) obsluguje. Kontaktowalem sie z Siemensem - nie potwierdzaja
    rzecz jasna zadnych 'bledow w oprogramowaniu'.
    Dzwonilem raz jeszcze do mBanku. Znowu uslyszlem, ze 'Siemensy sa
    nietypowe'. Powiedzialem, ze z SE tez nie mozna sie zalogowac. No to
    Sony Ericssonom tez sie dostalo. Wychodzi na to, ze jedynym slusznym
    telefonem jest dla mBanku Nokia.
    Mysle, ze w tych swoich zabezpieczeniach uzyli jakichs specyficznych
    Nokia-only (z ktorych slynie Nokia) rozwiazan no i teraz posiadacze
    'nietypowych' telefonow maja problem.
    Apeluje, zeby tacy (to znaczy nietypowi) klienci mBanku odezwali sie do
    mLinii. Obawiam sie, ze jeden moj telefon niewystarczy, zeby to
    poprawili.

    TA

  • 6. Data: 2004-07-30 20:54:50
    Od: Krystian Brazulewicz <k...@i...pl>

    W dawnych czasach (jakieś 2-3 lata temu) interfejs WAP mBanku był
    dostępny dla Siemensa. Potem mBank zmodyfikował interfejs i od tego
    czasu do mBanku nie można się zalogować. Kiedyś nawet miałem sesję z
    jakimś informatykiem mBanku, który w trakcie moich prób dostępu patrzył
    w logi serwera itd. Teraz jak widać już wiedzą, że ich strona z
    Siemensami nie działa. Gdyby problem był po stronie Siemensa to na pewno
    potrafiliby go zidentyfikować i nazwać, a tak jestem przekonany, że to
    ich wina.

    Próbowałem WAP na S35i, S42 i S45 - wszędzie ten sam problem

    Krystian

  • 7. Data: 2004-08-01 12:36:29
    Od: T...@s...co.uk

    Witam,
    Reasumujac: nalezy co jakis czas dzwonic do mBanku i przypominac. Jak
    sie nie zglasza - uwazaja, ze problem nie istnieje. W koncu oni nie
    sprawdzaja, kto ma jaki telefon.
    TA

  • 8. Data: 2004-08-01 12:55:53
    Od: "mk" <m...@n...asterciry.net>

    > ich wina.
    >
    > Próbowałem WAP na S35i, S42 i S45 - wszędzie ten sam problem

    uzywam Siemensa MT50 i mBanku, nie miałem i nie mam z dostepem problemu !
    czy macie wyłączone w telefonie wszelkie certyfikaty zabezpieczen?

    Pozdr

  • 9. Data: 2004-08-03 10:50:25
    Od: "Grzesiek S." <g...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krystian Brazulewicz" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ceecog$1qv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > W dawnych czasach (jakieś 2-3 lata temu) interfejs WAP mBanku był
    > dostępny dla Siemensa. Potem mBank zmodyfikował interfejs i od tego
    > czasu do mBanku nie można się zalogować.

    Przeżywałem to samo. Usiłowałem nawiązać łączność WAP@GPRS na S55.
    Nadzwoniłem się do banku i do Ideii jak głupi natraciłem pięniędzy i
    powiedzieli że się nie da. W końcu informacje jak co i jak ustawić w
    telefonie uzyskałem gdzieś na grupie a samo "przebywanie" w banku było co
    najmniej dziwne. Cały czas musiałem wysyłać albo pobierać dane z małymi
    przerwami między tym pobieraniem; przerwy dłuższe niż kilka sekund (np na
    spokojne przejrzenie historii operacji) kończyły się wywaleniem z banku i
    niemożnością powtórnego zalogowania bez wyłączenia i włączenia telefonu. A
    ostatnio nawet taki dziadoski dostęp popsuli. WAP wdzwaniany dzałał ale to
    za drogo wychodzi. Czekam na ten mSIM w Ideii.

    --
    Zanim zapytasz na grupie proponuję sprawdzić czy wcześniej ktoś tego już nie
    zrobił - może nawet dostał odpowiedź.