  • 1. Data: 2004-07-28 08:03:15
    Temat: i znow pytanie o konto....
    Od: "P.Sperling" <s...@W...gazeta.pl>

    Przepraszam, nie chce uchodzic za jakas lame, ale mam pytanie o konto a
    przeczesujac watki nie natrafilem niestety na odpowiedz. Sprawa ma sie
    tak: chodzi o konto wspolne dla mnie i mojej ciotki (osoby starszej).
    Ja pracuje za granica i co pewien czas - regularny - bede wplacac
    zlotowki na dokladke do emerytury ciotki i ewentualne ekstra wydatki.
    Nie wiem czy najlepsze byloby konto a vista, a moze jakis ROR? W kazdym
    razie konto powinno spelniac pare warunkow (przepraszam jesli wydadza
    sie glupie, gdyby to chodzilo tylko o mnie to wiedzialbym co wybrac):
    - oplata miesieczna powinna byc niska (najlepiej zerowa), ale oplata za
    operacje moze byc dosc wysoka, bo i tak takowych zbyt wielu nie bedzie
    - to co ma kluczowe znaczenie to latwosc dostepu do banku i przyjaznosc
    obslugi - ciotka jest osoba starsza i wiekszosc terminow bankowych dla
    niej to czarna magia. Poczatkowo myslalem o Lukasie, ale jak zobaczylem
    tabuny ludzi, notabene emerytow w placowce na Gwarnej w Poznaniu to
    ogarnely mnie watpliwosci
    - ilosc placowek nieistotna, ale musi miec swoja placowke w Poznaniu
    - musi to byc bank ktory wydaje sie ciotce solidny, w takim starym tego
    slowa znaczeniu (mysle wiec, ze Eurobank z tego powodu nie bardzo sie
    nadaje, ale moze daloby sie ja do tego przekonac)
    - miloby bylo - tu mysle pod swoim kontem - jesli bank dawalby jakis
    plastik do bankomatu i kanal lacznosci jak telefon czy Net (w kazdym
    razie taki przez ktory bedac w Polsce moglbym zalatwic swoje sprawy, a
    zazwyczaj jestem na weekendy, wiec telefon powinien dzialac
    przynajmniej w soboty)

    No i to wlasciwie wszystko :-). Bardzo bylbym wdzieczny, gdyby
    forumowicze mogli mi jakos podpowiedziec. Wiem, ze niektore kryteria sa
    dosyc nieostre, ale z pewnoscia sa takie banki ktore sa przyjazne
    klientowi (jak np. Reiffeisen) i takie ktore sa mniej przyjazne
    (ktorych wymieniac nie chcialbym).

    Z gory dziekuje za pomoc!

    Przemyslaw Sperling

  • 2. Data: 2004-07-28 08:23:13
    Temat: Re: i znow pytanie o konto....
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "P.Sperling" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Analizowałeś oferty PeKaO , PKO BP i BZ WBK ???

  • 3. Data: 2004-07-28 08:39:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    P.Sperling wrote:
> [...]
    > starszej). Ja pracuje za granica i co pewien czas - regularny - bede
    > wplacac zlotowki na dokladke do emerytury ciotki i ewentualne ekstra
    (.....)
    > latwosc dostepu do banku i przyjaznosc obslugi - ciotka jest osoba
    > starsza i wiekszosc terminow bankowych dla niej to czarna magia.

    nawet starsze osoby mogą sie nauczyc obslugi bankomatu, wiec nie ma potrzeby by
    zmuszac ciocie do zalatwiania czegos w banku :-)
    tym bardziej ze konto ma byc wspolne i ty jako wspolwlasciciel mozesz zalatwiac
    jakies przelewy.
    jesli tak podejdziesz do sprawy to np e-pakiet w Fortisie daje ci karte bez
    prowizji na dowolny bankomat, a telefonicznie lub przez www tez u nich mozesz
    cos zalatwic. sa rowniez w Poznaniu
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-07-28 09:43:06
    Od: "P.Sperling" <s...@W...gazeta.pl>

    SP9LWH wrote:

    > Użytkownik "P.Sperling" <s...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:ce7mk3$rt5$1@inews.gazeta.pl...
    >

    > Analizowałeś oferty PeKaO , PKO BP i BZ WBK ???

    Powiem tak - WBK raczej odpada wlasnie z powodow ilosci ludzi jakie sie
    przewalaja przez placowki i co tu gadac, nie najlepszymi
    doswiadczeniami z tego banku (kiedys mialem sprawe, ktora zawedrowala
    do samego prezesa Ksenia zanim rozpatrzono ja pozytywnie). Zastanawiam
    sie nad PKO i PeKaO (a wlasciwie nad wybranymi placowkami - bo na
    przyklad na placu Wolnosci tez jest malo przyjazna i nie winie tu bron
    Boze pracownikow, tylko sam uklad banku, ktory byl nowoczesny 70 lat
    temu. Pomyslalem tez o Nordei (tej naprzeciw Okraglaka), ale niestety
    nie znam nikogo kto moglby mi powiedziec cos blizszego i z pierwszej
    reki o tym banku. Z jednej strony skandynawska solidnosc, z drugiej zas
    moga byc polskie realia.

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling

  • 5. Data: 2004-07-28 09:47:35
    Od: "P.Sperling" <s...@W...gazeta.pl>

    blad wrote:

> [...]
    > karte bez prowizji na dowolny bankomat, a telefonicznie lub przez www
    > tez u nich mozesz cos zalatwic. sa rowniez w Poznaniu

    Fakt, to jest mysl. O Fortisie, przyznam sie szczerze - nie pomyslalem,
    a swoja placowke oczywiscie ma w Poznaniu (na Wierzbiecicach). Z tym
    bankomatem, to naprawde moze byc klopot, wierz mi. Sa po prostu ludzie
    starej daty, dla ktorych jakas plastykowa karta to rzecz przekraczajaca
    pojecie, i musi byc okienko w ktorym podaje sie dowod osobisty. Ja zas
    sadze zupelnie odwrotnie :-). Dzieki za podpowiedz - rozeznam sprawe.

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling

  • 6. Data: 2004-07-28 09:59:09
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > nawet starsze osoby mogą sie nauczyc obslugi bankomatu, wiec nie ma
    potrzeby by
    > zmuszac ciocie do zalatwiania czegos w banku :-)

    akurat! :-)
    Znam pewnych wykształconych emerytów. Oglądają telewizor:-)
    Po "newsach" dot. banków, nie mają i nie chcą mieć żadnych kart
    bankomatowych.
    okienko w PKO BP, dowodzik, banknocik... tak realizują pobór drobnych kwot z
    emerytury.:-)
    A ich sąsiadka nawet nie chce mieć konta w banku. Listonosz emeryturę
    przynosi gotówką

  • 7. Data: 2004-07-28 10:02:06
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

    >A ich sąsiadka nawet nie chce mieć konta w banku. Listonosz emeryturę
    >przynosi gotówką

    I zapewne słusznie - bo emerytura jest niewielka i jest wydawana na bieżąco. A
    po co łazić gdzieś po te pieniądze, najczęściej stać w kolejce i jeszcze bulić
    za prowadzenie r-ku itp.?
    Poza tym - starsi ludzie obawiają się cwaniactwa banków, polegającego na
    mamieniu na wstępie brakiem opłat/prowizji, a potem niespodziewanie się coś
    zmienia i np. wypłata z bankomatu kosztuje. Następuje rozczarowanie i jeszcze
    trzeba się nachodzić, żeby zlikwidować rachunek.
    Dlatego w tej sytuacji opcja z listonoszem jest dla takiego emeryta korzystna.

    Hubert
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2004-07-28 11:51:14
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Hubert123" <h...@b...poczty.pl> napisał w wiadomości
    > Dlatego w tej sytuacji opcja z listonoszem jest dla takiego emeryta
    korzystna.

    Dokładnie tak!