  • 1. Data: 2003-05-22 22:40:12
    Temat: mBank: Arkusz lub program do obliczania odsetek
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    Witam,
    potrzebuję aktualnego arkusza (np. Excell) lub programu do obliczania
    odsetek na eKoncie oraz eMax.

    Mam na swoim koncie oprócz swoich pieniędzy, również pieniądze członków
    rodziny. Chcę mieć możliwość łatwego obliczania ile kto ma u mnie środków.

    Leży gdzieś taki program, arkusz na sieci? Ewentualnie, może ktoś z Was może
    mi go wrzucić?

    Dzięki,
    c...@o...pl

  • 2. Data: 2003-05-22 23:12:21
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "chillin" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam na swoim koncie oprócz swoich pieniędzy, również pieniądze członków
    > rodziny. Chcę mieć możliwość łatwego obliczania ile kto ma u mnie środków.

    a nie prosciej zalozyc osobne konto ? przeciez mozesz zalozyc izyy jako
    dodatkowe ekonto oraz miec kilka emaxow

  • 3. Data: 2003-05-22 23:39:41
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 May 2003 00:40:12 +0200, "chillin" <c...@o...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    >Leży gdzieś taki program, arkusz na sieci? Ewentualnie, może ktoś z Was może

    Nie jestes czasem zabawny (delikatnie mowiac...)? Przeciez to
    absurdalne meczyc sie nad osobnym rozliczaniem srodkow w miejsce
    osobnego zalozenia kont dla poszczegolnych czlonkow rodziny.

    --
    Adek

  • 4. Data: 2003-05-23 08:38:33
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "A_Zet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > absurdalne meczyc sie nad osobnym rozliczaniem srodkow w miejsce
    > osobnego zalozenia kont dla poszczegolnych czlonkow rodziny.

    Niekoniecznie. Jak się ma liczną rodzinę nieufnie pochodzącą do komputera to
    obsługa kilkunastu / kilkudziesięciu kont może być uciążliwa (zwłaszcza, gdy
    łączysz się modemem). Inne aspekty to np. lepsza historia rachunku, co też
    jest czasami coś warte... (kredyt odnawialny), czy jakże edukacyjna zabawa w
    parabank :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-05-23 09:20:08
    Od: "radar" <_sara_@_post.pl_>

    W bakmll$1ro6$...@n...ipartners.pl, BaLab <b...@p...com>
    wyklikałeś(aś):

> [...]
    > lepsza historia rachunku, co też jest czasami coś warte... (kredyt
    > odnawialny), czy jakże edukacyjna zabawa w parabank :-).

    załóż 2 emax'y, mi to wystarcza

    --
    radar
    (...) Wysyłanie samych reklam lub ofert z reguły przynosi odwrotny skutek,

  • 6. Data: 2003-05-23 23:32:54
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    Radar - dzięki, to jest pomysł, chociaż, jakoś nie widzę, jak otworzyć
    drugiego eMaxa.
    Reszta ludzi - nie prosiłem o Wasze opinie, czy jest to wygodne czy nie. Nie
    macie więc co mędrkować.
    Jest taka potrzeba i już. A BaLab trafił w sedno.

    Nadal moje pytanie jest aktualne.

  • 7. Data: 2003-05-23 23:59:38
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    OK, zamykamy temat. Funkcjonalność, o którą mi chodzi, zapewni mi drugi
    eMax. Już załatwiłem to na infolinii.
    Tnx, Radar.

    chillin

  • 8. Data: 2003-05-24 00:15:12
    Od: "Zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    chillin napisal/a:

    > Nadal moje pytanie jest aktualne.

    nie wiem, na ile znasz excela, czy potrafisz sobie sam zrobic taki arkusz z
    podziałem na mamę, tatę, siostrę itd.

    odstetki dzienne liczysz tak: (1a)
    =kwota*procent%/365

    jeżeli czyjaś kasa leży przez kilka dni i nie chce ci się liczyć codziennie
    odsetek to jeżeli gdzies masz daty, możesz policzyć to jako (1b)
    =kwota*procent%/365*(data2-data1)

    gdzie data2 to dzień w którm liczysz
    data1 to dzień, w którym była zmiana salda.

    Ostatniego dnia miesiąca dodajesz wszystkie odsetki dzienne danego
    uczestnika i liczysz: (2)
    =suma_odsetek_mies-zaokr(suma_odsetek_mies;0)*,2
    (odejmujesz w ten sposób podatek belkowy)

    później dodajesz sumę odsetek do kapitału (kapitalizujesz odsetki swoich
    klientów)
    i od 1-ego dnia następnego miesiąca znowu liczysz procenty za każdy dzień wg
    wzoru 1 od sumy kapitału+odsetek.

    Jeżeli ktoś się wycofuje z Twojego funduszu w połowie miesiąca, to powinien
    też zapłacić podatek, więc możesz mu zasolić karę za zerwanie lokaty
    (arbitralnie uzgodnioną z rodziną), albo zastosować wzór nr 2 aby odjąć
    należny podatek.

    Mam nadzieję, że to zainspirowało,

    Zbig.

  • 9. Data: 2003-05-25 15:55:54
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    chillin wrote:
> [...]

    Zważ proszę, że to Ty coś chcesz od ludzi na grupie, a nie odwrotnie. I
    ktoś za darmo udziela Ci rady, jak się okazało - słusznej.
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 10. Data: 2003-05-26 15:17:45
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    Zbiggy - dzięki. Trochę to skomplikowane, na pierwszy rzut oka... :) Ale
    skorzystam.
    Mam kilkumiesięczny okres, kiedy na wspólne konto wpływały moje i rodziny
    pieniądze. A ponieważ były to kilkunastotysięczne kwoty - jest o co się
    liczyć... :)

    Tnx,
    chillin.