  • 1. Data: 2007-11-21 23:07:02
    Temat: kredyt - procedury weryfikacji klienta
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam,

    Co banki sprawdzają aby udzielić klientowi kredyt?. Od pewnogo czasu staram
    się o kredyt i cały czas otrzymuje odmowe. Nie wiem co może być przyczyną.
    Zamówiłem raport z bik i na nim jest stary dług który został spłacony co
    jest zresztą odnotowane w tym raporcie. Czy to może być wina odmowy? Kredyt
    biorę na firmę, prowadzę DG jednoosobową na zasadach ogólnych.
    Proszę o pomoc. Nie mam nigdzie zaciągniętych kredytów. Czy firmy
    windykacyjne takie jak np. iritium vitias coś w tym stylu udostępniają
    informację też bankom?

  • 2. Data: 2007-11-22 05:02:32
    Temat: Re: kredyt - procedury weryfikacji klienta
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Nov 2007 00:07:02 +0100,
    osoba podpisana: bbl <b...@y...com>
    napisała:
> [...]
    > jest zresztą odnotowane w tym raporcie. Czy to może być wina odmowy? Kredyt

    A ten dług, to jak był spłacany, nie ma opóźnień?

    > biorę na firmę, prowadzę DG jednoosobową na zasadach ogólnych.

    Za mało danych. Jaka wysokość kredytu? Jakie dochody wykazywane z
    działalności? Czy były zaległości z US/ZUS?
    Możesz jeszcze sprawdzić czy nie ma Twoich danych w MIB-BR (Adres do
    wyguglania w archiwum lub na stronach zbp)

    > Proszę o pomoc. Nie mam nigdzie zaciągniętych kredytów. Czy firmy
    > windykacyjne takie jak np. iritium vitias coś w tym stylu udostępniają
    > informację też bankom?

    Nie wydaje mi się.
    KJ

    EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

  • 3. Data: 2007-11-22 08:49:08
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    > Dnia Thu, 22 Nov 2007 00:07:02 +0100,
    > osoba podpisana: bbl <b...@y...com>

    > A ten dług, to jak był spłacany, nie ma opóźnień?

    z opóźnieniami (niewielka kwota 800 zł -spłacona). Czy to ma wpływ?
    Czy to się jakoś kasuje?

> [...]
    > Możesz jeszcze sprawdzić czy nie ma Twoich danych w MIB-BR (Adres do
    > wyguglania w archiwum lub na stronach zbp)

    10 tys dochody ok 5 tys. netto
    były zaległości z US/ZUS sciągane przez komornika (to ma znaczenie?)

    Czy sprawdzany jest provident? tzn. jak ja kiedyś wziełem kredyt i go nie
    spłaciłem do końca i jest w fimie windykacyjnej
    + nie zapłacony rachunek chyba w erze kupe lat temu za tel (to właśnie jest
    w firmie windykacyjnej i spłacam to ok 2 tyś.) . To może być to?

  • 4. Data: 2007-11-22 09:09:04
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > z opóźnieniami (niewielka kwota 800 zł -spłacona).
    [...]
> [...]
    > + nie zapłacony rachunek chyba w erze kupe lat temu za tel (to właśnie
    > jest w firmie windykacyjnej i spłacam to ok 2 tyś.) .

    A Ty pozyczylbys kase komus z taka historia? :) Jak ja sie staralem o
    kredyt, wyszla sprawa zyrowania komus pozyczki ladnych pare lat temu. Sprawa
    dawno zamknieta, wszystko uregulowane. Kredyt dostalem, jednak praktycznie
    nie mialem mozliwosci negocjacji marzy. Ty masz troche wiecej takich
    "wpadek", trzeba szukac jakiegos banku, ktory przymknie na to oko i moze
    kosztem wyzszej marzy udzieli Ci kredytu. Moze koledzy podadza jakies
    konkretne banki...

    A w ogole to witam grupowiczow, jako ze to moj pierwszy post tutaj :)

    --
    z pozdrowieniami
    Tomek

  • 5. Data: 2007-11-22 09:16:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    bbl pisze:
    [...]

    > z opóźnieniami (niewielka kwota 800 zł -spłacona). Czy to ma wpływ?
    > Czy to się jakoś kasuje?
    Jak duże to opóźnienia? 30 dni? 60? 90?

    > 10 tys dochody ok 5 tys. netto
    > były zaległości z US/ZUS sciągane przez komornika (to ma znaczenie?)
    Bardzo duże. Jeśli w ciągu ostatniego roku to prawie na pewno możesz się
    pożegnać z kredytem, jeśli dłużej to też różnie może być

> [...]
    > + nie zapłacony rachunek chyba w erze kupe lat temu za tel (to właśnie jest
    > w firmie windykacyjnej i spłacam to ok 2 tyś.) . To może być to?

    Hm. Postaw się w sytuacji drugiej strony, czy pożyczyłbyś komuś
    pieniądze o kimś wiesz że nie spłaca[1]?

    KJ
    [1] - przy czym nie chce się wdawać w dyskusję czy to "jego wina" czy nie.

  • 6. Data: 2007-11-22 19:27:19
    Od: "Darek" <d...@w...info>

    No tak,
    ale z drugiej strony to czy jest zaległość w ZUS czy nie to musialeś dostać
    zaśw. z ZUS z taka info.
    Bank sam tego nie sprawdzi chyba ze ktos z analityków ma dobrą wtykę.
    ZUS/US nie podaję takich info bankom.

    Co do Providenta to u nich nikt nie sprawdza i oni też nie raportują do BIK.

    Apropos prześwietlania klienta to banki naprawdę mają swoje sposoby żeby sie
    dowiedzieć wszystkiego o kliencie :)
    Heh czasami działają lepiej jak wywiad :)

    Poza tym, niektóre banki sprawdzają też źródła zewnętrzne prowadzące do
    danej osoby, heh może to śmieszne ale znam analityków którzy korzystają
    nawet z google żeby dowiedzieć się coś o osobie i firmie.
    Książki telefoniczne, katalogi firm itp są na porządku dziennym jeśli chodzi
    o sprawdzanie.

    Jedna rzecz mnie nurtuje, tam gdzie pracowałem nijak się miały kredyty
    indywidualne o których wspominasz do firmy.
    Właściciele firm dostawali kredyty na firmę będąc nawet w BIK z kiepską
    historią, nie wiem moze firmy były sprawdzane po regonach a nie peselach
    właścicieli.

    pzdr