  • 1. Data: 2018-11-14 18:03:29
    Temat: kredyt na zakup nieruchomości z licytacji?
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Czy ktoś z Was przerabiał temat kredytu na zakup nieruchomości z
    licytacji komorniczej? Czy to jest możliwe w naszej rzeczywistości, czy
    też należy zapomnieć? Obdzwoniłem kilka infolinii ale nie wiedzą.

    JaceK

  • 2. Data: 2018-11-14 18:05:01
    Temat: Re: kredyt na zakup nieruchomości z licytacji?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 18:03, JaceK pisze:
    > Czy ktoś z Was przerabiał temat kredytu na zakup nieruchomości z
    > licytacji komorniczej? Czy to jest możliwe w naszej rzeczywistości, czy
    > też należy zapomnieć? Obdzwoniłem kilka infolinii ale nie wiedzą.

    Jest to formalnie możliwe, ale nie polecam, bo bank z głupiego powodu
    przedłuży procedurę, i nie dość, że nie kupisz, to jeszcze wadium
    przepadnie.

    Produktu, który by ci dawał gwarancję bezpieczeństwa nie dostaniesz,
    chyba że to będzie już udzielony kredyt lub dostęp do niego w jakiejś linii.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-11-14 18:10:13
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 14.11.2018 18:05, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Produktu, który by ci dawał gwarancję bezpieczeństwa nie dostaniesz,
    > chyba że to będzie już udzielony kredyt lub dostęp do niego w jakiejś

    Dziękuję Ci bardzo. To prawda, jest takie nieprzyjemne ryzyko wtopy. Czy
    masz może wiedzę, czy procedura dla takiego niecodziennego kredytu
    bardzo odbiega od "zwykłej" procedury dla kredytu hipotecznego?

    JaceK

  • 4. Data: 2018-11-14 18:32:33
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 14.11.2018 o 18:10, JaceK pisze:
    > czy procedura dla takiego niecodziennego kredytu bardzo odbiega od
    > "zwykłej" procedury dla kredytu hipotecznego?

    A dlaczego miałaby odbiegać? Tak samo kupa kasy, tak samo (jak i przy
    kupnie z drugiej ręki) wycena, no nie widzę czemu w ocenie banku kupno
    od komornika miałoby być mniej ryzykowne niż kupno od Kowalskiego.

    Pamiętaj, że najczęściej zapłacić musisz na drugi dzień po licytacji.
    Ile zwykle trwa przydzielenie kredytu hipotecznego?
    A i komornik nie jest taki w ciemię bity, żeby sprzedawać mieszkania
    (ostatnio pożądany towar, o czym świadczy także Twoje pytanie) za pół
    ceny. Więc przebitka nie będzie znakomita...
    Już pomijam fakt, że łatwiej znaleźć na licytacji motorówkę niż mieszkanie.

    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2018-11-14 18:40:29
    Od: "n" <...@...e>

    Trudno zdążyć, bo zwykle masz 30 dni na zapłatę.

    -----

  • 6. Data: 2018-11-14 18:44:38
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 14.11.2018 18:32, Alf/red/ wrote:

    > Pamiętaj, że najczęściej zapłacić musisz na drugi dzień po licytacji.

    Dowiadywałem się, że sądy zazwyczaj przychylnie patrzą na wnioski o
    przedłużenie terminu płatności.

    JaceK

  • 7. Data: 2018-11-14 19:35:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 18:05, Liwiusz pisze:

    > Jest to formalnie możliwe, ale nie polecam, bo bank z głupiego powodu
    > przedłuży procedurę, i nie dość, że nie kupisz, to jeszcze wadium
    > przepadnie.

    ale też głupoty wypisujesz... ;-/

    > Produktu, który by ci dawał gwarancję bezpieczeństwa nie dostaniesz,
    > chyba że to będzie już udzielony kredyt lub dostęp do niego w jakiejś
    > linii.

    kredyt masz wtedy kiedy bank go faktycznie uruchomi, nie ma tutaj żadnej
    gwarancji, tak samo ryzykują ci co wpłacili zadatek

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2018-11-14 19:37:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > licytacji komorniczej? Czy to jest możliwe w naszej rzeczywistości, czy
    > też należy zapomnieć? Obdzwoniłem kilka infolinii ale nie wiedzą.

    to zupełnie normalny kredyt, procedura również się nie różni od
    "standardowej" sytuacji

    zasadnicze pytanie: płatność PO czy PRZED aktem przenoszącym własność?

    w jakim stanie jest nieruchomość?

    jaka wartość nieruchomości i ile masz gotówki na zakup (bank całości nie
    skredytuje)?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2018-11-14 19:39:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 18:40, n pisze:
    > Trudno zdążyć, bo zwykle masz 30 dni na zapłatę.

    30 dni liczone od kiedy?

    jeżeli jest komplet papierów to jest szansa, że uda się przeprocesować
    wniosek i wypłacić kredyt w takim terminie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2018-11-14 19:52:44
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 14.11.2018 19:37, RobertS wrote:

    > to zupełnie normalny kredyt, procedura również się nie różni od
    > "standardowej" sytuacji
    >
    > zasadnicze pytanie: płatność PO czy PRZED aktem przenoszącym własność?

    Tego jeszcze nie wiem.

    > w jakim stanie jest nieruchomość?

    Dopiero będę oglądać.

    > jaka wartość nieruchomości i ile masz gotówki na zakup (bank całości nie
    > skredytuje)?

    Wywoławcza jest ~400k, miałbym ok. 25% jako wkład własny.

    JaceK