  • 1. Data: 2003-03-20 19:29:12
    Temat: kredyt mieszkaniowy-w jakiej walucie?
    Od: "Kasia" <k...@i...net.pl>

    Witam,
    w związku z obecna sytuacja na rynku/swiecie...w jakiej walucie
    najepiej/najbezpieczniej wziac kredyt mieszkaniowy?
    z gory - dzieki za pomoc:)
    Kasia

  • 2. Data: 2003-03-20 20:13:43
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy-w jakiej walucie?
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Kasia wrote:
    > Witam,
    > w związku z obecna sytuacja na rynku/swiecie...w jakiej walucie
    > najepiej/najbezpieczniej wziac kredyt mieszkaniowy?
    > z gory - dzieki za pomoc:)

    Jezeli masz znajoma wrozke, to jej zapytaj. Taka wiedza jest warta fure
    pieniedzy
    Pytanie dodatkowe - na jak dlugo ?.
    Ale gdybym mial brac w tej chwili kredyt, to w Euro na dluzej albo
    frankach szwajcarskich na krocej. . Euro jest chyba troche
    przewartosciowane i jest szansa ze splacisz mniej zlotych niz pozyczysz.
    Ale uwaga - jezeli minister finansow przekombinuje, zlotowka moze
    poleciec w dol i bedzie stres.

    MichalL

  • 3. Data: 2003-03-20 21:06:50
    Od: "Kasia" <k...@i...net.pl>

    Użytkownik "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:b5d7d7$62i$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > przewartosciowane i jest szansa ze splacisz mniej zlotych niz pozyczysz.
    > Ale uwaga - jezeli minister finansow przekombinuje, zlotowka moze

    Dzięki za info-kredyt chcę wziąć na 20 lat, takie są plany a co z tego
    wyjdzie zobaczymy.Szczerze-to myślałam o zł ,w chwili obecnej rata wynosi ok
    600 zł (w PKO BP).

    Pozdr.
    Kasia

  • 4. Data: 2003-03-20 21:58:44
    Od: "Profil1" <r...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@i...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > Dzięki za info-kredyt chcę wziąć na 20 lat, takie są plany a co z tego
    > wyjdzie zobaczymy.Szczerze-to myślałam o zł ,w chwili obecnej rata wynosi

    Kursy walut będą się zmieniać - i dobrze - dla Ciebie najważniejsza powinna
    być sama umowa kredytowa tzn.:
    możliwość przewalutowania kredytu w każdej chwili (prowizja jaka ???);
    możliwość wcześniejszej lub dodatkowej spłaty kredytu bez dodatkowych
    prowizji itp. Pamiętaj to jest wieloletni kredyt - czytaj bardzo dokładnie
    umowę - w przypadku wątpliwości warto poradzić się prawnika - naprawdę
    warto. POZDRAWIAM

  • 5. Data: 2003-03-21 07:29:54
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Profil1" <r...@x...wp.pl> wrote in message
    > możliwość przewalutowania kredytu w każdej chwili (prowizja jaka ???);

    :)))
    ludzie naprawdę przeceniają funkcję "przewalutowania"
    prowizja to najmniejsze zmartwienie

    największe koszty ponosi się z tytułu różnicy w kursach walut oraz z tytułu
    zmian wpisu do księgi wieczystej

    żaden bank nie robi przewalutowania od ręki - najpierw sprawdzają czy po
    przewalutowaniu Twoja zdolność kredytowa będzie wystarczająca, sprawdzają
    twoją sytuację finansową tak jak przy pierwszym wniosku kredytowym no i
    zamiana waluty zwykle odbywa się po kursach kupna i sprzedaży (w stronę
    mniej korzystną dla klienta)
    trwa to zazwyczaj ok 2 tygodni, a w ciągu takiego czasu może zdarzyć się z
    walutą bardzo wiele

    przewalutowanie może być najkorzystniejsze wówczas, gdy bierzemy kredyt po
    wysokim kursie waluty i przewalutujemy na złotówki (różnica musi być tak
    wysoka, aby pokryła prowizję i zmianę wpisu do księgi wieczystej)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-03-21 07:33:13
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wyjdzie zobaczymy.Szczerze-to myślałam o zł ,w chwili obecnej rata wynosi ok

    Proponuje w PLN. Polecam jednak KB. Warunki troche lepsze niż w PKOBP; np.
    prowizja 0,9%, oprocentowanie WIBOR3M+1% (wkład własny >= 40%), WIBOR3M +1,5%
    (wkład własny >=20%); mimo, że piszą "od" praktyczne zawsze dają marżę 1% lub
    1,5%. Aktualnie WIBOR3M = 6,14% (na dzień 20.03.2003). Podobnie jak w PKOBP
    zerowa prowizja za wcześniejsze spłaty.
    Szczegóły patrz www.kredytbank.pl; kredyt nazywa się Ekstralokum.
    Oprocentowanie zmienia się co miesiąc i podane tam dane dotyczą miesiąca marca.
    W kwietniu będzie mniejsze bo WIBOR3M jest wyliczany jako średnia z ostatnich
    dziesięciu dni roboczych poprzedniego miesiąca; w tym wypadku marca.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 7. Data: 2003-03-21 07:36:44
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wysokim kursie waluty i przewalutujemy na złotówki (różnica musi być tak
    > wysoka, aby pokryła prowizję i zmianę wpisu do księgi wieczystej)

    Święte słowa. To powinno się powtarzać co kilka dni na tej grupie. Tensor1

  • 8. Data: 2003-03-21 17:36:24
    Od: "Kasia" <k...@i...net.pl>

> [...]
    ostatnich
    > dziesięciu dni roboczych poprzedniego miesiąca; w tym wypadku marca.

    Dzięki wszytskim za (p)odpowiedzi...zdecyduję się jednak na zł.

    Pozdr.
    Kasia