  • 1. Data: 2002-08-12 13:12:05
    Temat: kredyt inwestucyjny
    Od: "Maciek" <m...@i...pl>

    Droga i Welce Kochana Grupo! (-:

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza (osoba fizyczna). Potrzebuja wziac kredyt
    inwestycyjny na zakup sprzetu komputerowego. Kwota kredytu - okolo 60 - 70
    kilo zlotych (moze byc w walutach innych). Ktory bank polecicie? O ile
    oferte mozna w miare sensownie porownac, o tyle nie wiadomo w ktorym banku
    mozna taki kredy wogole dostac (chodzi o cale przedzieranie sie przez
    wszystkie formalnosci i niekiedy kosmiczne wymagania).

    Maciek

  • 2. Data: 2002-08-12 18:47:59
    Temat: Re: kredyt inwestucyjny
    Od: "Robert Zatorski" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

  • 3. Data: 2002-08-12 18:48:04
    Od: "Robert Zatorski" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

  • 4. Data: 2002-08-12 19:04:51
    Od: "Robert Zatorski" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

    Maciek <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > mozna taki kredy wogole dostac (chodzi o cale przedzieranie sie przez
    > wszystkie formalnosci i niekiedy kosmiczne wymagania).

    Maćku,

    Aby dostać kredyt inwestycyjny w jakimkolwiek Banku musisz spełnić kilka
    postawowych warunków m.in:
    - mieć zdolność kredytową tj. wykazać, że uzyskujesz wystarczające dochody
    (oficjalne), aby wystarczyły na obsługę kredytu,
    - przedstwić prwane zabezpieczenie kredytu (raczej nie licz na to, że bank
    zadwoli się tylko zastawem na kredytowanym sprzęcie);
    - wnieść udział własny, w większości banków będzie to min. 20% ceny netto
    (bez VAT) sprzętu,
    - przedswić prognozę finansową na okres kredytowania (słyszałem, że niektóre
    banki tego nie żądają ale są zapewne w mniejszości),
    - przedsawić zaśwadczenia o nie zaleganiu z ze składkami na ZUS i podatkami.

    Są to tylko podstawowe wymogi. Jeśli masz dobre wyniki finansowe i posiadasz
    jakiś dodatkowy majątek osobsty nie powinieneś jednak mieć większych
    problemów w żadnym banku. Z dobrych banków mogę polecić Ci ING BSK, Bank
    Handlowy, LG Petro Bank, BZ WBK. Odradzam PKO BP, PEKAO SA, BRE, BPH PBK
    (długie procedury lub nie ten segment rynku).
    > Jeżeli twoje wyniki finansowe nie są zbyt dobre możesz jeszcze sprzęt
    wyleasigować. Wymogi firm leasigowych są dużo łagodniejsze.

    Robert