  • 1. Data: 2006-03-23 19:26:21
    Temat: kredyt hipoteczny W PLN jaką wersję wybrać ?
    Od: "Paweł" <p...@u...to>

    Który kredyt jest lepszy, kwota kredytu okolo 150 000 PLN,
    oprocentowanie Wibor + marża, kredyt w PLN
    1 Bank 1% prowizji ,ale przez przez pierwsze dwa lata 0.5 % marży, potem 1%
    2 Bank 0 % prowizji , ale marża 1% przez cały kredyt,
    Którą bramkę wybrać ? Przewiduję szybką spłatę kredytu

    Mam do wyboru również Wibor , jaki jest najlepiej wybrać 3M, 6M, czy 12M

    Dzięki z góry za odpowiedzi

  • 2. Data: 2006-03-23 21:21:45
    Temat: Re: kredyt hipoteczny W PLN jaką wersję wybrać ?
    Od: beesqp <b...@f...mail.com>

    W dniu 2006-03-23 20:26, Paweł napisał(a):
> [...]
    > 2 Bank 0 % prowizji , ale marża 1% przez cały kredyt,
    > --
    > Którą bramkę wybrać ? Przewiduję szybką spłatę kredytu

    Bramka nr 2. Niezależnie od tego czy spłacisz szybko czy nie.

    > Mam do wyboru również Wibor , jaki jest najlepiej wybrać 3M, 6M, czy 12M

    A tu już może być różnie, bo zależy to od paru czynników, takich jak np:
    - jak szybko zamierzasz spłacić
    - jak jest liczony ten Wibor (czy brany z jakiegoś dnia, czy średnia z
    jakiegoś przedziału czasu, przez jaki czas obowiązuje itp.)
    - ryzyko politycznego oszołomstwa itp.
    Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi.

  • 3. Data: 2006-03-23 21:22:29
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Którą bramkę wybrać ? Przewiduję szybką spłatę kredytu
    > Mam do wyboru również Wibor , jaki jest najlepiej wybrać 3M, 6M, czy 12M

    Bramka bez marzy jest lepsza. Dla 150k PLN dla 300 rat i WIBOR 4.1 suma
    nominalnych platnosci dla 24 miesięcy, bez bawienia sie w wartosc pieniądza
    w czasie, dla bramki nr 1 wynioslaby 21.715, a dla bramki nr2 21.256.

    Z wiborem to niewielkie ma znaczenie, bo i tak są wartosci do siebie
    zblizone. Jesli Twój bank zmienia oprocentowanie co jakis czas w zaleznosci
    od stopy referencyjnej (np. WIBOR 3M co 3 m-ce, WIBOR 6M ca 6 m-cy, WIBOR 1Y
    co 12 m-cy), to wybierając 'krótszą' stopę Twoje oprocentowanie będzie
    bardziej podążalo za rynkiem, a wybierająć dłuższą stopę bedziesz sobie mogl
    w pewien sposob zagwarantowac stale raty w pewnym okresie.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 4. Data: 2006-03-23 23:55:25
    Od: "Idylla" <i...@p...com>

    Użytkownik "Paweł" <p...@u...to> napisał w wiadomości
> [...]
    > Którą bramkę wybrać ? Przewiduję szybką spłatę kredytu
    >
    > Mam do wyboru również Wibor , jaki jest najlepiej wybrać 3M, 6M, czy 12M

    To ja jeśli chodzi o Wibor - Generalnie, Wibor - z małymi wyjątkami - malał
    w ciągu ostatnich lat. Banki mają jednak małą "bezwładnosć" tzn. z
    opóźnieniem reagują na zmiany. W ING np. przeprowadzają je raz na pół roku
    (kredyt hipoteczny oparty na Wibor 6M). Jest to z korzyścia dla banku, czyli
    ze szkodą dla klienta. A więc nie ważne jaki Wibor, byle szybko reagował na
    zmiany. No chyba, że trend się odwróci, wtedy lepiej odwrotnie @:-).

    Pozdrawiam,
    Idylla